fbpx

פיג'ו חושפת דגם קונספט דו-גלגלי חשמלי חדש

ה-SPx מהווה הומאז' לקטנוע הצנוע משנות ה-70.

טוסטוס, מופד, טילון… אם השמות האלו מצלצלים לכם מוכר, הישארו איתנו! (וגם אם לא…)

בשנות ה-70 וה-80 העליזות, לכל יצרנית דו-גלגלי היה לפחות אחד כזה. המופדים (MOPED) שקיבלו את שמם מצירוף המילים Pedals ו-Motorcycle (יעני, אופנוע עם פדלים) היו ידועים יותר מכל בפשטותם ובהשרדותם. נכון, באותם ימים (והאמת היא שעד ימינו אנו) הקטנוע הכי נחשק הייתה הווספה האיטלקית, אבל "מביני עניין" שרצו להגיע מנקודה א' לנקודה ב' ללא בעיה (הפדלים תמיד הצילו את המצב) ורצו כלי דו-גלגלי שאפשר לסמוך עליו, בחרו במופד'ס.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אנחנו הישראלים מכירים את הטוסטוסים עם הפדלים בעיקר בזכות ה-סי (Si) של חברת פיאג'יו האיטלקית (כן, זו שאחראית גם על הווספה) אבל באירופה, ובמיוחד בצרפת, מי ששלט ברובעי פריז היה הטוסטוס של פיג'ו, ה-103.

כעת, בפיג'ו מרגישים נוסטלגיים ו"מנצלים" את עלייתו של הרכב הדו-גלגלי חשמלי כדי לעשות הומאז' לפיג'ו 103 ההוא, שהיה נפוץ כמו בגאטים טריים בבוקר יום א' בפריז.

ההומאז' ל-103 מגיע אלינו בדמות ה-SPx, שנראה כמו הפרשנות המודרנית למופד – כלי קטן, זריז, זול ופשוט יחסית – אם כי לגבי הזול, אנחנו ממש לא בטוחים.

דו גלגלי קונספט חשמלי מבית פיג׳ו בצבע כתום

פדלים למי ששאל את עצמו, אין כאן, אבל כן יש רגליות לרוכב, רגליות למורכב, מושב שנראה כאילו מחולק לשניים אבל כזה שממש לא היינו רוצים לשבת על חלקו האחורי, מסך תצוגה דיגיטלי, פנס אחורי שמוטמע בתוך המושב – מגניב לחלוטין אבל אנחנו רק שאלה – מה קורה כשצריך להחליף נורה?!

יש גם חישוקים שנראים קלילים, צמיגים של מישלן, ורצועה במקום שרשרת בתפקיד ההינע הסופי – ויש גם שלדת אלומיניום – וזה בערך הפרט הטכני היחיד שפיג'ו מספקים.

טווח הנסיעה, מהירות הטעינה, סוללה נשלפת או לא נשלפת (אם כי נראה שלא) ביצועים, משקל וכו'… אלו עוד רחוקים. מדובר בסה"כ בדגם קונספט – זוכרים?

כן יודעים להגיד בפיג'ו שה-SPx "מבטא את החזון של אופנועי פיג'ו לעיצוב העתיד של תחבורה אישית", "מציע עונג מרכיבה שאין שני לו" ושהוא "משלב חומרים ממוחזרים".

מבט צד על דו גלגלי קונספט חשמלי מבית פיג׳ו

קטנועים חשמליים הם לא דבר חדש בעבור פיג'ו, שמייצרת ומוכרת כמה דגמים כאלו: החל מה-E-LUDIX, קטנוע עירוני-חשמלי עם מנוע בהספק של 3.4 כ"ס, טווח רכיבה של 50 ק"מ וסוללה נשלפת (ה-E-LUDIX מגיע גם בגרסה מסחרית), דרך ה-VIVA CITY החשמלי עם מנוע בהספק של 4 כ"ס וטווח רכיבה של 60 ק"מ ועד ה-e-Streetzone, המציע הספק של 3.5 כ"ס, טווח רכיבה של 112 ק"מ ומגיע עם סוללה אחת נשלפת או שתי סוללות נשלפות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button