הראשונה: פיג'ו חושפת את ה-E-208 GTI

הצרפתים לא מחכים לגרמנים וחושפים מכונית חשמלית ספורטיבית קטנה משלהם.

עברו כמעט 50 שנים מאז חשפה פולקסווגן את הגולף GTI Mk1, מכונית ה-GTI הראשונה בעולם שהוצגה לראשונה בשנת 1976. אבל דווקא מי שהכי מזוהה עם שילוש האותיות שהפך לקדוש בקרב חובבי הרכב, לא תהיה זו שתוכל להתגאות בכך שחשפה את מכונית ה-GTI החשמלית הראשונה.

מי שעושה זו היא פיג'ו, יצרנית הרכב מצרפת שפועלת תחת סטלנטיס, שחושפת את ה-E-208 GTI, קצת יותר מ-40 שנה אחרי שהציגה את מכונית ה-GTI הראשונה של פיג'ו הייתה ה-205 GTI האגדית, שהוצגה בשנת 1984.

בפולקסווגן הצהירו שהם מתכוונים לחשוף מכונית GTI חשמלית עד סוף העשור, אבל בפיג'ו ממש לא התכוונו לחכות שזה יקרה.

מכונית ה-GTI הפכו לפופולריות בזכות שילוב של מנוע עם הספק גדול יחסית וגודל קטן יחסית – ב-1970-1980 התלהבו מ-110 כ"ס, היום אנחנו כבר מדברים על הספק של 280 כ"ס בפיג'ו E-208 GTI החשמלית החדשה עם מנוע חשמלי צרפתי שיושב בחלקו הקדמי של הרכב. 280 כ"ס מזיזים את הפיג'ו GTI החשמלית ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הפיג'ו E-208 GTI שפותחה בשיתוף אנשי קבוצת פיג׳ו ספורט (Peugeot Sport), אנשי קבוצת המרוצים של יצרנית הרכב מצרפת, בנויה על בסיס פלטפורמת e-CMP של סטלנטיס, והיא לא מכונית הביצועים הראשונה שעושה שימוש בפלטפורמה זו, הייעודית לרכבים חשמליים – קדמו להאבארט 600E ואלפא-רומיאו ג'וניור וולוצ'ה. עם סוללה בעלת קיבולת של 54 קוט"ש, מצהירים בפיג'ו על טווח נסיעה של כ-350 ק"מ, שבתנאי אמת יהיה קרוב יותר ל-300 ק"מ.

פנים הרכב וסביבת הנהג של פיג׳ו e208 GTI

רשימת השדרוגים שמציעה הפיג'ו E-208 GTI לעומת הדגם הרגיל כולל מרכב נמוך ורחב יותר לטובת התנהגות כביש טובה יותר, דפיוזר אחורי וספוילר קדמי לשיפור האירודינמיות, חישוקי 18 אינץ' בעיצוב מחורר, קריצה לחישוקים של ה-205 GTI המקורית, עטופים בצמיגי Michelin Pilot Sport Cup 2, מצב ספורט עם בקרות מנותקות, שטיחים, חגורות בטיחות אדומים ופס אדום במושבים כמו ב-GTI המקורית ועוד.

לצד כל הפיצ'רים המיוחדים, לפיג'ו E-208 GTI יש גם כמה מאפיינים של רכבים חשמליים רגילים – זמן הטעינה מ-20% ל-80% עומד על חצי שעה (בעמדת טעינה ציבורית מהירה 100 קילוואט) וגם יכולות V2L, האפשרות להוציא חשמל מהרכב. 

הייתם רוצים לראות את הפיג'ו E-208 GTI בישראל? ספרו לנו בתגובות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button