fbpx

פג'ו החלה במכירת דגם e-2008 שלה

בחברת פג'ו החלו במכירת הרכב החשמלי מסוג סאב e-2008 וההרשמה המוקדמת להזמנות בבריטניה נפתחה לפני כמה ימים. מחירו של הרכב יעלה בבריטניה כשלושים ושניים אלף פאונד (למעלה ממאה ארבעים ושניים אלף שקלים) וזאת לאחר הסבסוד הממשלתי שנועד לעודד קנייה של רכבים לא מזהמים. בנוסף לדגם החשמלי הזה, פג'ו תציע במכירה המוקדמת גם את דגם 2008 שלה המבוסס על דלק ודיזל.

לאחר שהצהירה מוקדם יותר השנה על ההשקה המתוכננת, פג'ו הוכיחה שהיא עומדת בלוח הזמנים של המכירה הזו, צעד שהתגלה כנכון גם במכירה המוקדמת שלה בדגם אחר שהצליח מאוד, הדגם הקומפקטי e-208 שעבר את ציפיות החברה והפתיע לטובה בהיקף המכירות שלו מוקדם יותר השנה. בעקבות ההצלחה הגדולה במכירות הללו, פג'ו החליטה להגדיל את הנתח של הרכבים החשמליים בתכנון הייצור הכולל שלה.

ההשקה והמכירה הנוכחית מהוות התחלה טובה לחברת פג'ו שהצהירה שהרכבים הראשונים שהלקוחות יזמינו, יגיעו אליהם בתחילת שנת 2020, על אף שבחברה לא נקבו בתאריך ספציפי. המנהל של פג'ו בבריטניה, דיוויד פיל, הגיב על המכירה המוקדמת ואמר: "הדגמים החדשים, פג'ו 2008 ו e-2008 הם הדגמים השניים שלנו שהולכים לפי הפילוסופיה החדשה שלנו של 'בחרו את הפג'ו שלכם, בחרו את סוג ההנעה שלכם". עוד הוסיף פיל ואמר: "הם (הרכבים החדשים) כבר קיבלו הרבה תשומת לב מהציבור ואנחנו נרגשים להתחיל במשלוחים החל מתחילת שנה הבאה".

כמו מודל e-208 המצליח, גם מודל e-2008 של החברה נשען על פלטפורמת e-CMP המאפשרת להטמיע מערכות אנרגיה שונות לרכב כמו דלק, דיזל וחשמל בבסיס אחד, פלטפורמה שפותחה בין היתר כדי לייעל את תהליך הייצור והעלויות הנלוות לכך. הפלטפורמה הזו היא חלק אינטגרלי של קבוצת PSA שכוללת את החברות: פג'ו, סיטרואן, אופל ואחרות ופותחה בשיתוף עם חברת דונגפנג הסינית (Dongfeng).

המרכיב הטכני של e-2008 זהה בעצם לזה של מודל e-208 בכך שבשניהם יש מנוע חשמלי בהספק 100 kW וסוללה של 50kWh אך בגלל משקלו המעט גדול יותר, ה e-2008 מגיע לטווח נסיעה של 310 קילומטרים לטעינה, בעוד שהדגם e-208 מגיע לטווח נסיעה של 330 קילומטר לטעינה.

האחריות לסוללה של הרכב היא לשמונה שנים או מאה ושישים אלף קילומטרים, יש לה יכולת לטעינה מהירה של כשמונים אחוז בתוך חצי שעה בתחנת טעינה ציבורית של מאה קילו-וואט, בעוד שטעינה רגילה עם מטען 7.4 קילו-וואט יכולה לקחת למעלה משבע שעות עד לטעינה מלאה. ניתן גם לטעון את הרכב בטעינה תלת פאזית של 11 קילו-וואט, דבר שייקח קצת למעלה מחמש שעות (המטענים הבייתים המקובלים בארץ).

לדגם  e-2008 יש שני מצבי האטה ובלימה: האחד, בלימה במצב נסיעה D שמרגיש כמו נהיגה ברכב המונע על ידי דלק רגיל והשני, מצב B, המאפשר לנהג שליטה ייחודית בזמן האטה ובלימה על ידי שימוש בדוושת הגז. במצב הזה, כאשר הרכב חוזר למצב של נסיעה, האנרגיה של הבלימה נשמרת וממלאת את הסוללה (Regenerative Breaking). פג'ו טוענת שהדבר מאפשר עלייה ביעילות הנסיעה של הרכב. בנוסף לאלה, בפג'ו מסבירים שהחלק התחתון של הרכב, פתחי האוורור האלקטרוניים והחיכוך המופחת בגלגלים, מובילים לאווירודינמיקה משופרת במהלך הנסיעה.

אורכו של ה e-2008 הוא 4.30 מטרים, בסיס הגלגלים שלו משתרע לאורך של 2.65 מטרים וזאת, לטענת החברה, על מנת לאפשר מקום גדול יותר בתוך הרכב, בעיקר במושבים האחוריים. תא המטען הוא בנפח 434 ליטרים.

הקונים הבריטים יוכלו להזמין את דגמי 2008 ו- e-2008 שיגיע במעטפת דומה לזו של דגמי GT ובהמשך גם במעטפת דומה לדגמי Active ו- Allure. במעטפת של GT, הרכבים יצוידו בפנסי לד קדמיים עם חיישני תאורה חכמה לוויסות אוטומטי של אור גבוה/נמוך על פי תנאי הכביש והמכוניות ממול, תאורת לד אחורית, תאורה פנימית משתנה, צבע פנימי ירוק מינרל, מושבים דינמיים עם חימום ודוושות אלומיניום.

בנוסף, קיימת ברכבים הללו מערכת הנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, מערכת להתרעה מפני סטייה מנתיב, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, גלגלי סגסוגת בקוטר ארבעים ושישה סנטימטרים, ריפוד שחלקו מעור ומעטפת בצבע שחור מבריק. כמו כן, ברכב מותקן מסך מגע בגודל עשרים וחמישה סנטימטרים ותצוגה עילית לנהג המזכירה סגנון של תא טייס במטוס קרב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button