המנטה (Manta) המקורית הייתה מכונית קופה בעלת הנעה אחורית שיוצרה בשני דורות ונמכרה בין השנים 1970 ל-1988. פאסט-פורוורד 33 שנה קדימה לשנת 2021 ובאופל חושפים את המנטה GSe אלקטרומוד, מכונית קופה חשמלית בעיצוב רטרו עם… מוכנים לזה? תיבת הילוכים ידנית.
כן כן, האלקטרומוד (הגרסה החשמלית לרסטומוד) מגיעה עם תיבת הילוכים ידנית בעלת ארבע מהירויות, כמו במנטה המקורית. מי שלא מעוניין בתיבה ידנית לא יתאכזב – באופל אומרים כי ניתן להעביר את התיבה הישר להילוך הרביעי ולנהוג ברכב כאילו היה רכב אוטומטי לכל דבר ועניין.
באופל מצאו שלדה של מנטה מקורית, שמזכירה מאד את גרסאות הטורבו מהדור הראשון, והשתילו בה מנוע חשמלי יחיד המפיק הספק של 145 כ"ס, שיפור משמעותי מה-105 כ"ס המקוריים של המנטה ההיא (אם כי עברו להן כמה שנים) וסוללה בנפח צנוע של 31 קוט"ש.
טווח הנסיעה של 200 ק"מ שמהווה פרט חשוב בדרך כלל, לא ממש חשוב במקרה של המנטה החשמלית – כל מה שצריך עם היפיפיה הזו זה להגיע למפגש הרכבים השבועי או לבית הקפה השכונתי ו-200 ק"מ זה בהחלט מספיק.
משהו בשילוב של הצבע הצהוב הבוהק הזה, מכסה המנוע השחור והחישוקים האלו, מתוצרת חברת Ronal, ממש עשה לנו את זה.
באופל לא שינו יותר מידי את הקו העיצובי של תא הנהג, הקפידו לשמור על אווירת שנות ה-70 העליזות ורק הוסיפו שני מסכי תצוגה, אחד הסממנים היחידים שמסגירים שמדובר ברכב חשמלי. חד העין יצליחו לזהות את ידית ההילוכים, בהחלט מראה לא שגרתי ברכב שלא בוקעים ממנו צלילים של מנוע בעירה פנימית.
אנחנו יכולים לחכות עוד הרבה זמן אבל נראה שהמנטה החשמלית לא תגיע לייצור סדרתי – באופל אין שום תוכנית כזו, לצערנו ולצער כל חובבי הרכב.