fbpx

לפי עיריית ניו-יורק רכבים חשמליים הם האופציה הזולה ביותר עבור צי הרכב שלה

על אף מחירם הגבוה יחסית של רכבים חשמליים ביחס לרכבי בנזין ודיזל, עלות האחזקה הכוללת (Total Cost of Ownership) של רכבים אלו במקרים רבים נמוכה ביחס לרכבי מנוע בעירה פנימית, בעיקר בשל עלות אנרגיה נמוכה (חשמל ביחס לדלק) ועלויות אחזקה נמוכות – ברכבים חשמליים אין מערכות מסובכות שדורשות תחזוקה כמו מערכות הילוכים והעברת כוח, בנוסף למערכת הבלימה של רכבים חשמליים שמאריכה את אורך החיים של הבלמים.

מחקר מ-2019 של מספר מדינות באיחוד האירופי הראה כי בעלים של פולקסווגן גולף חשמלית יחסוך בין 5% (בבריטניה) ל-27% (בנורווגיה) בהוצאות הכוללות אם הוא יבחר בגרסה החשמלית לעומת גרסת הדיזל.

במקרים של רשויות וחברות שמחזיקות ציי רכב – ההבדלים יכולים להיות גדולים בהרבה. עיריית ניו-יורק פרסמה מסמך שבוחן את עלויות התחזוקה של הרכבים. העירייה בחנה בסה״כ 9,196 רכבי נוסעים שברשותה. המסמך קובע כי:

נכון לעכשיו, עלויות התפעול של הרכבים החשמלים שלהן הן נמוכות משמעותית משל הרכבים ההיברידיים, מבוססי דלק, וההיברידים הנטענים.


הגרף הבא מראה את עלויות האחזקה של עיריית ניו-יורק לפי סוג הרכב:

גרף המציג את עלויות אחזקת הרכב השנתית של עיריית ניו יורק.
עלות אחזקת רכב בדולרים, עיריית ניו יורק

״מעבר מרגש״

למרות מחיר הקניה של הרכבים החשמליים, עיריית ניו-יורק אומרת כי לאור עלויות התחזוקה הנמוכות הרכבים החשמליים יביאו לחסכון בהוצאות. לדוגמה הניסאן ליף תחסוך 8,748 דולר בתקופה של תשע שנים: ״כל האינדיקטורים מראים כי יש לנו רווח בדלק, בפליטת המזהמים ובתחזוקה מהמעבר המרגש מרכבי בעירה פנימית לרכבים חשמליים״.

גם בארץ עיריית רמת השרון החליטה להכניס רכבים חשמליים לצי הרכבים שלה. ללא ספק כשמדובר ברכבי שירות שמבצעים נסיעות רבות – עלויות האחזקה הנמוכות מטות את הכף לטובת רכבים חשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button