fbpx

מבחן דרכים: ניו MQi-GT

משפחת הקטנועים החשמליים מתרחבת באח נוסף, שיהווה מעתה את דגם הכניסה

את הקטנועים החשמליים של חברת ניו (NIU) הסינית, הכרנו קצת לפני סוף השנה הקודמת – ואיזו דרך טובה יותר להיכנס לעשור חדש (חוץ מקורונה כמובן) מאשר על קטנוע חשמלי – טכנולוגי כמו ה-NQi-GT?

חוץ מדגם ה-N אותו בחנו בדצמבר האחרון, יש לניו הצעירה (הוקמה בשנת 2014) עוד כמה דגמים שנכנסים ל-3 סדרות – למעלה מובילה סדרת ה-N, שדגמיה הם הראשונים שהגיעו לארץ, ולמטה סוגרת סדרת ה-U (שדגמיה לא נמכרים כאן). באמצע, נמצאת סדרת ה-M שכוללת שלושה דגמים: MQi-GT, MQi+Sport ו-MQi. על הדגם הראשון בסדרת ה-M, יצא לנו לרכב לא מזמן, ואנחנו כאן כדי לשתף אתכם בחוויה.

כמו שציינו בפתיחת הכתבה, סדרת ה-M היא הסדרה האמצעית בהיררכיה, ונכון להיום, ה-MQi-GT, הוא הדגם הזול ביותר בליין הקטנועים החשמליים שמציעה NIU בישראל. מסך התצוגה בדגם ה-M אמנם פשוט יותר מזה שבדגם ה-N, אך גם רוכב הכלי הזול יותר, עדיין יוכל ליהנות מהאפליקציה של NIU שמציעה פיצ'רים כמו: תצוגת מצב סוללה, טווח רכיבה שנשאר לניצול, תיעוד מסלול הרכיבה האחרון, מפה שמאפשרת לראות את מיקום הקטנוע, "בדיקה חכמה" שמספקת סקירה על מערכות הכלי כולל התראה במקרה של תקלה, סטטיסטיקות רכיבה כמו מהירות ממוצעת, זמן ומרחק, הנעת הכלי דרך הנייד ועוד. 

רוצים לקבל את כל העדכונים קטנועים ואופנועים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-MQiGT החד מציע מושב ארוך יותר בכ-30% מהדגמים האחרים, מצויד בגלגלי 14 אינטש, בלמי דיסק מקדימה ומאחורה, מערכת בלימה אלקטרונית EBS, לוח תצוגה דיגיטלי עם מספר פונקציות לשליטה, מספר מצבי רכיבה, אפליקציה תואמת ו-5 צבעים לבחירה. 

בסיס הגלגלים של ה-MQiGT עומד על 1,389 מ"מ, גובה המושב על 816 מ"מ וניתן להעמיס עליו עד משקל של 269 ק"ג. 

אז פיצ'רים טכנולוגיים רבים אין לו (כן יש תאורה מגניבה בסוויץ') אבל מראה מנצח שמושך מלא מבטים? בהחלט כן. אין כמעט מקום אחד שלא רכבנו בו שה-MQi-GT לא משך את כל המבטים. נסענו לקניות, לחדר הכושר וסתם לסיבוב לקנות כוס קפה – בכל מקום אליו הגענו הקטנוע החשמלי משך התעניינות רבה ומבול של שאלות מצד הסובבים – שבעיקר הופתעו לראות קטנוע שלא בוקע ממנו שום קול מנועי.

עוד דבר שה-NQi-GT מצטיין בו הוא בתחום הזריזות. הקלות המדהימה בה אפשר להגיע לכל נקודה במהירות, מהנה כל פעם מחדש. בזכות השקט שמייצר המנוע החשמלי (או אי-הרעש), אפשר גם להיכנס למקומות שעם קטנוע רגיל לא הייתם מתקבלים בהם בעין יפה – כמו למשל הסמטאות בדרום תל אביב שהעירייה סגרה לתנועה. הדרך סגורה למכוניות ורכבים אחרים, אבל עם ה-MQi-GT החשמלי אפשר להגיע בסטייל ובנוחות עד לפתח החנות. 

השקט הוא נפלא אם כן, אבל מצד שני – יש לו גם חסרונות. כשאף אחד לא שומע אתכם מגיעים, זה קצת מסוכן, ועם ה-MQi-GT היו לנו לא מעט פעמים שהולכי רגל ומשתמשי דרך אחרים פשוט לא קלטו שהגענו עד שממש עברנו לידם. כשאתם רוכבים על קטנוע חשמלי אתם צריכים לקחת בחשבון שאף אחד לא שומע אתכם ואתם צריכים להיות זהירים. 

מה עוד אהבנו ב-MQi-GT?

יש וו תלייה קדמי שאפשר לתלות עליו שקיות של קניות וכו' – נוח מאד ושימושי. הטעינה קלה – במידה ואתם גרים בבית פרטי או שיש לכם משרד – פשוט מחברים את כבל הטעינה לקטנוע ומשאירים אותו להיטען במהלך הלילה. במידה ואתם גרים בגובה, אפשר להוציא את צמד סוללות הליתיום הנשלפות ולהטעין בבית. קצת כבד – אבל לא משהו בלתי אפשרי. העיצוב של סוללות הניו שמזכיר קצת מזוודה קטנה, מקל על הנשיאה שלהן.

וו תליה קדמי ב-MQi GT של ניו

טווח הרכיבה מושפע בעיקר ממהירות הרכיבה – ב-MQi-GT יש שלושה רכיבה – במהירות המירבית מושג טווח של כ-55 ק"מ, במהירות בינונית טווח של כ-95 ק"מ, ובמהירות איטית (45 קמ"ש), הטווח שמושג הוא 125 ק"מ. ל-MQi-GT מנוע חשמלי יחיד (בגלגל) מתוצרת בוש. ה-MQiGT מצויד בצמד סוללות ליתיום 31Ah ומנוע חשמלי מתוצרת בוש בהספק של 3,100 וואט (מקביל ל-4 כ"ס) שיושב בגלגל האחורי. בדגם החדש, כמו בדגם ה-NQi GT עליו רכבנו לא מזמן, ניתן לשדרג לסוללות חזקות יותר בתוספת תשלום. זמן הטעינה לשתי הסוללות (הנשלפות) עומד על 4.5 שעות. 

מה פחות אהבנו?

במהלך הרכיבה, שמנו לב שאנחנו מתבלבלים כל פעם במתגים – תוצאה של הנדסת אנוש לא הכי מוצלחת. 

גם הביצועים בבין עירוני היו דלים – ה-MQi-GT מצטיין בתוך העיר אבל עם מהירות מירבית של פחות מ-80 קמ"ש, אין לו ממש מה לחפש בכבישים בין עירוניים. 

בניגוד לקטנועים בעלי מנוע בעירה פנימית, ב-MQi-GT אין מקום מתחת למושב – שם נמצאות הסוללות שתופסות את כל המקום. ב-NIU ישראל מציעים אמנם ארגז תואם, אבל עדיין – זה לא אותו דבר כמו פשוט לפתוח את תא המטען ולשים בפנים את כל מה שרוצים.

הסוללות של ה-MQi GT של ניו מתחת למושב

מה לגבי עלויות? בכל זאת מדובר בקטנוע חשמלי ורוב הסיכויים שמי שמתעניין בו עושה את זה יותר מטעמי נוחות ופחות בגלל הביצועים הלא מסחררים – בלשון המעטה. ללא טיפולים מסובכים, דלקים ושמנים, ועם מחיר ביטוח זול משמעותית – החיסכון בעלויות ברכיבה על קטנוע חשמלי יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה – לפי הנתונים שקיבלנו מחברת UME, יבואנית קטנועי NIU החשמליים, מדובר על עלות שנתית של כ-7,850 ש"ח לקטנוע 125 סמ"ק ללקוח פרטי, אל מול 2,650 ש"ח עלות שנתית לקטנוע חשמלי – חיסכון של יותר מ-5,000 ש"ח. בהחלט הפרש משמעותי. 

מחיר ההשקה של ה-MQiGT נקבע על 12,990 ש"ח, והרוכשים יהנו גם מ-24 חודשי אחריות על ידי UME  – היבואנית הרשמית של NIU בישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button