חברת ניקולה מוטור (Nikola Motor Company) הודיעה על פתיחת מפעל חדש לייצור משאיות חשמליות באריזונה, ארה"ב. החברה רכשה שטח פתוח של למעלה מאלף ושש מאות דונם בסכום של כעשרים ושלושה מיליון דולר עליו היא מתכוונת להקים את המפעל שעלותו כמיליארד דולר ואמור להתחיל לפעול בשנת 2022 ובו יועסקו כאלפיים עובדים עד סוף שנת 2024. בנוסף למפעל, החברה תקים גם מטה חדש, מרכז עיצוב, מחקר ופיתוח בעלות של כשבעים וחמישה מיליון דולר, כל אלה באזור פניקס, אריזונה.
ניקולה מוטור היא חברה פרטית אשר ממוקמת בפניקס ומעסיקה כשמונים אנשים. החברה מתכננת ומייצרת כלי תחבורה חשמליים המבוססים על תא דלק מימני (Hydrogen Fuel Cell), מערכות לאחסון מקורות אנרגיה ואף מתכננת להקים בעשור הקרוב כשבע מאות תחנות למילוי מימן (הדומות לתחנות דלק) בשיתוף עם חברה נורבגית, כחלק ממערך השירות למשאיות החשמליות שלה.
לטענת החברה, יש לה כבר שלושה עשר אלף הזמנות עתידיות של משאיות חשמליות מכמה דגמים ובימים הקרובים היא מתכוונת להציג את המשאיות הללו באירוע ההשקה שלה. לפי הערכות החברה, היא תוכל לייצר בין שלושים וחמישה לחמישים אלף משאיות בשנה.
מנכ"ל ניקולה מוטור, טרבור מילטון, אמר שהקמת המפעל היא עזרה לקהילה שלמה באיזור ותעלה את ערך הנכסים שבו. מעבר ליצירת מקומות עבודה רבים במפעל עצמו, תהיינה עבודות נוספות גם לספקים ועסקים באיזור והכל לטווח של העשורים הבאים. עוד אמר מילטון, שהחברה תבנה גם משאיות המבוססות על סוללות ומיועדות לטווחים קצרים יחסית ולא רק משאיות המבוססות על אנרגיית מימן לטווחים הארוכים.
השימוש באנרגיית מימן מאפשר למשאיות לתדלק מהר יותר, לשקול פחות ממשאית רגילה ולנסוע למרחק ארוך יותר. מערך ההנעה של המשאית הוא חשמלי, וייצור החשמל מתבצע על ידי תא דלק מימני שממיר את המימן לחשמל, ופולט מים כתוצר לוואי. מערכת ההנעה לא פולטת מזהמים לאוויר (Zero Emissions), ולא פוגעת באיכות הסביבה.
עם זאת השימוש ברכבים המבוססים על תאי דלק מימניים דורשים פרישה של תחנות מילוי מימן שעדיין קיימות במעט מקומות בעולם (בעיקר בקליפורניה), ותהליך הפקת המימן הוא תהליך שדורש חשמל רב.
לחברה קוראים Nikola עם K, לא C.