fbpx

בליץ 3000X: לקטנוע הזה לא תצטרכו עמדת טעינה

בליץ מוטורוס, חברה ישראלית שמכרה מעל אלף קטנועים חשמליים בארץ השיקה קטנוע חדש שלא דורש עמדת הטענה מיוחדת, ומאפשר גם לעסקים וגם ללקוחות פרטיים להטעין את הקטנוע שלהם בקלות

בליץ מוטורוס היא חברה ישראלית שמפתחת קטנוע 100% חשמלי. ותאמינו או לא, החברה כבר מסרה אלפי קטנועים חשמליים ללקוחות בארץ כולל לשירות שליחויות של כמה מעסקי המזון הגדולים בארץ.

Unlimited Range?

בהשקה של הקטנוע החדש, ה-Blitz 3000X, החברה הציגה קטנוע עם קונספט טעינה שונה – סוללות מתחלפות: מתחת למושב הקטנוע יש מקום לעד שלוש סוללות נשלפות שכל אחת מהן שוקלת 7 ק"ג, שלושת הסוללות מספקות טווח נסיעה של 120 ק"מ נסיעה.

ואיך מטעינים את הסוללה? מוציאים את הסוללה מהקטנוע ומניחים אותה על מטען מיוחד וקטן שמתחבר לכל שקע חשמל סטנדרטי, זמן הטעינה של כל סוללה הוא כשעתיים, ואפשר למקם את המטען גם בבית.

בשיטה הזו תמיד אפשר להשאיר סוללות במטען וסוללה אחת או יותר בקטנוע. חזרתם הביתה? הגעתם לסניף? מוציאים את הסוללה מהקטנוע ומכניסים סוללה חדשה, כל התהליך של ההחלפה לוקח חצי דקה.

מטען של סוללות לקטנוע של בליץ בצבע תכלת אפור
מטען עם סוללה אחת של הקטנוע, כל מטען יכול להטעין שתי סוללות בו זמנית

רפאל מוזינסקי, מנכ"ל בליץ מוטורס, מסביר על הקטנוע החדש ומראה איך מחליפים סוללה במהירות באירוע של EcoMotion:

שיטת הטעינה הזו נותנת פתרון טוב לחברות שמבצעות שליחויות, ניתן לטעון סוללות גם כשהקטנועים נמצאים בנסיעה. לפי מנהל הפיתוח של החברה, גיא, הקטנוע מסוגל לנסוע גם עם סוללה אחת בלבד, ללא השפעה על ביצועי הקטנוע. כמות הסוללות בקטנוע משפיעה רק על הטווח.

בנוסף גיא מסביר על המטען החדש:

המטען הוא מטען זוגי, הוא יכול להטעין שתי סוללות בו זמנית. אנחנו יודעים שברוב העסקים יש ניצול של יותר משתי סוללות, אז בכדי שיהיה קל – שלושה מטענים יכולים להשתרשר אחד לשני. זאת אומרת שהמטען הראשון מחובר לשקע ושני המטענים הנוספים מוזנים דרכו. שש סוללות נטענות במקביל משקע סטנדרטי.

משלוחים עם קטנועים חשמליים? זה לא העתיד, זה כאן ועכשיו

חלק מרשתות המזון המהיר בארץ כבר מפעילות ציים גדולים של קטנועים חשמליים. בשיחה עם יוסי אלבז, מנכ"ל דומינוס פיצה, אלבז הסביר כי כבר מעל 65% מצי המשלוחים של החברה הם קטנועים חשמליים של בליץ, והחברה פועלת להסב את הצי שלה לצי חשמלי מלא.

לפי אלבז למרות שמחירו של קטנוע חשמלי גבוה ממחירו של קטנוע בנזין, הקטנועים החשמליים חסכוניים יותר לאור עלויות תפעול נמוכות, גם מבחינת עלות הטעינה ביחס לעלות הדלק, גם מבחינת עמידות הקטנוע והיכולת שלו לפעול לאורך זמן, וגם מבחינת פשטות הטיפול בקטנועים:

הכלים [הקטנועים החשמליים] פשוטים יותר מאשר כלי בנזין, כי בסוף היום יש הרבה פחות דברים שהתקלקלו והרבה דברים אפשר לפתור ברמת הסניף, זאת אומרת ברמת הניידת שמטפלת בחנויות ולא דורשים הבאה למוסך.

גם עלות הטעינה ביחס לתדלוק של קטנוע רגיל היא בשורה משמעותית, הוצאות הטעינה של קטנוע חשמלי של דומינוס עומדות על 45 ש"ח בחודש לעומת 600 ש"ח דלק עבור קטנוע בנזין.

על פי אלבז, נכון להיום חלק מהחסמים של מעבר לצי חשמלי מלא הוא הקמת עמדות טעינה מחוץ לסניפים, אך הקטנוע החדש פותר את הבעיה הזו עם הסוללה הנשלפת והמטען החדש.

והשורה התחתונה?

קטנוע חשמלי – שקט, ירוק ונקי, הוכיח את עצמו בשטח ומפותח פה בארץ. מעבר לכך גם אנשים שאין להם את היכולת להתקין עמדת טעינה במקום מגוריהם יוכלו להנות מקטנוע חשמלי.

מחיר

  • 24,000 + מע"מ לקטנוע הכולל 2 סוללות ומטען כפול.
  • 4,700 + מע"מ לסוללה נוספת.
הקטנוע החדש באירוע ההשקה, קטנוע חשמלי מבט מאחור
 הבטריות של הקטנוע החדש ממקומות מתחת לכסא הנהג
הבטריות של ה-3000X החדש ממקומות מתחת לכסא הנהג

מאמרים נוספים

17 תגובות

  1. קטנוע פגז. אתה חוסך תוך שנה 15,000 לא יודע על מה אנשים מתלוננים נראה כמו תגובות מטעם.
    תכנסו לאתר שלהם תראו מה הלקוחות שלהם אומרים( פיצה האט, דומינוס, ג'אפניקה)- עפים עליהם בטירוף.
    בן אדם בא, משקיע, מקים מיזם אמיתי של ייצור בארץ, עם פוטנציאל להעסיק אלפי אנשים. ציוני , עולה חדש. אין דברים כאלה.
    ורק מלכלכים עליו. פשוט גועל נפש.
    בליץ זה קטנוע פגז. החשמלי הכי טוב שיש ואפשר לראות את זה לפי הנתוני מכירות שלו שהם הכי גבוהים בארץ לחשמלי בפער ניכר.

    1. שליח ממוצע הוא נער מפוצץ בהורמונים שבטוח שאם לא שומעים רעש כמו בסרטים ובדמיון על מירוצי מוטו-גרנד פרי, אז הוא לא נוסע!!!
      נותנים לחמאר קטנוע חשמלי והטמבל מאיץ ולא שומע רעש, אז המודעות הבלתי מודעת שלו אומרת ש"אם לא שומעים כלום ולא מרגישים שום ויברציות-לא קורה כלום ואין כח-אז אין כלום", אז נותנים עוד יותר חזק במצערת, ובולמים חזק, ואם הוא נופל החניה או נשען על קיר, נשרט או שובר מראה "לא קרה כלום, כי אין כח-אז אין כלום", והכלי הזה לא מרגש נער מחוצ'קן וחרמן כי אין רעש וויברציות-אז אין רגש לכלי של בעל הבית.
      זהו הסוד של מצב הכלים בציי קטנועים של חברות השליחויות.

      יש לי אופנוע זירו SR כבר 4 שנים 85,000 ק"מ, (אחרי אופנועי כביש גדולים וקטנוע 250 סמ"ק), רכשתי אותו ב70,000 ₪, היום שווה כ40,000 ₪ אחרי החלפת סוללת 14.4 במסגרת האחריות, ועד היום מלבד ביטוח (חובה ומקיף 6000 לשנה) וטסט (44 ₪) טעינה במקום העבודה-כל יומיים, ואחזקה לתקלות בסך כולל של גג 9000 ₪ (כולל 3 החלפות סט שני צמיגים) העלויות אפסיות.
      תעמיד מולו אופנוע בנזין בנפח 600 סמ"ק ועלויות נוסקות לחלל.
      גם הנסיעה השקטה היא יתרון-לא מקפיץ שוטרים עצבניים, לא מרגיז שכנים כשחוזרים בלילה מהעבודה/בילוי, הילד/ה לא חוטף/ת כוויה מהאגזוז כשהוא/יא מטפס/ת עליו,
      וכן, אתם צודקים-אני לא נוסע איתו לאילת, ואפילו לא לטבריה, בשביל זה משכירים רכב קטן ב180 ₪ ליום, פעם בשנה.
      מי שחושב שרעש מנוע בנזין יגרום לנהגים לראות אותו-חי באשליות!!!
      ***גם כשמסתכלים ורואים ושומעים אותך-לא מבחינים בך, ואם מבחינים בך בגלל רעש המנוע זה כי הבהלת אותו ואתה כבר ליד החלום שלהם בעקיפה-וזה מאוחר מידיי, מקסימום-הנהג ייבהל, וזה כבר יותר מסוכן לכל כיוון***

      טווח נסיעה יומי שלי הוא כ 70 ק"מ הלוך חזור לעבודה.
      נסיעות ארוכות יותר? לוקח את הרכב של האשה.
      בשביל נסיעה נדירה לאילת לא קונים כלי שיעלה לך בשוטף פי 6 מכלי חשמלי.

      כבר ראיתי איך שליחים על כלים חשמליים מתייחסים אליהם, (ועבדתי כבר בשליחויות ואני מזהה מי מחבל בכלי ונותן גזים ברמזורים מתוך שיעמום ומתנגש בפינות של עמודים ומכוניות, ככה נראה גם הכלי!!!)
      כדי לפתור את בעיית ההזנחה של השליחים-בעל חברה צריך להצמיד כלי לשליח ולדרוש ממנו דין וחשבון על נזקים שייגרמו עקב רשלנות בלתי סבירה של השליח. (שברים והפלה של הכלי מצביעים על זלזול בכלי.)

  2. ועוד הוסיף לאחר בדיקה מקיפה של הסוללות הן אינם מגיעות ל40 קילומטר
    יותר בין 10-25 קילומטר בלבד .
    לאחר שצילמתי ותיעדתי קיבלתי תשובה מרפאל בעל החברה :, מה אתה רוצה תגיד לשליחים שלא ילחצו עד הסוף "
    תשובה מטומטמת גם כן

  3. רכשתי לעסק 3 קטנועים של בליץ 3000X סוללות נישלפות
    על כל קטנוע 3 סוללות בכדי שתמיד יהיה ספייר
    מרגע ההזמנה הבטיחו תוך שבועיים זה מגיע מה שלא קרה. סופק לאחר חודשיים וכל הזמן תשובות של דבילים במהלך כל התקופה כולם מפילים את האשמה על כולם . כבר החווית קניה התחילה ברגל שמאל . הציעו לנו כלי חילופי בנתיים ואכן סופק כלי שהיה צריך מזמן להוריד מהכביש , כולו שבור בלי מראה שמאלית . לאחר מכן סיפקו בליץ 3000 גם כן שבור שבזמן הנסיעה הקידון רוקד בלי הפסקה על 20קמש מייד התבקשו לקחת חזרה .
    כעבור חודשיים הגיעו הכלים ללא כל הסוללות במקום 9 סוללות הגיעו רק 7 מה שיקשה על השליחים והרבה פעמים ניתקעו ללא סוללות חילופיות .
    עד היום לא הגיעו אותן סוללות . ניחה אפשר עוד לחשוב בסדר קרתה פאדיחה אבל זה לא נגמר פה .
    כל פעם כלי אחר מתקלקל ונישרפים פיוזים ללא הרף לא מתאים לשליחים ולרף עבודה קבוע קטנוע ביזיון וחובבני מאוד לא להתפתות ולקנות חבל מאוד על הכסף לא שווה בעליל יותר כאבי ראש מכל קטנוע בנזין כרגע הזמנתי מובי ואספקה תוך ימים בודדים .
    מי שאחרי זה עדיין מוכן לרכוש מוזמן לקנות ממני 0542807515

  4. לדעתי זה לא לא הי צ רן. הוא מעוניין למכור. המערכת הפיסקלית/האוצר בארץ מעוניינת לסחוט כמה שיותר את הצרכן ואת מה שהיא מפסידה על הדלק היא מעמיסה על המחיר.
    אותו דבר ברכב חשמלי. הרימנוע חשמלי יותר זול ממנוע בערה פנימית, אין צורך בגיר/קלאץ/רדיאטור/אלטרננטור ועוד.

  5. מה שמרגיז זה שכלי כזה עולה כ-800-1000 שקל מהיצרן. מס לרכב חשמלי 10% אז למה לעזזל בסוף הכלי נמכר יותר מפי 10

    1. זה מוצר ועסק לתקופה קצרה , עד שיגלו אותם .
      ( כמה שיותר מכירות ושקרים בפחות זמן עד שיגלו שזה לא שווה )

  6. אז למה בעצם הם יותר יקרים?
    נראה כאילו היצרנים לא באמת רוצים שיעברו לרכב חשמלי אחרת אי אפשר להסביר את המחירים המגוחכים.

    1. יש לי סימפוניה 125 סמק ב חודש אני עושה 1000 קמ.
      עלות של דלק 175₪ .
      לפי דעתי דלק יותר משתלם .
      עלות של קטנוע 10500₪
      לעומת מחיר של 22000₪ מוגזם.

        1. בליץ 3000 המחיר שלו צונח פי שלוש מרגע שהוא יוצא מחנות,אין לו ביקוש ליד שניה

          1. למה המחיר צונח ככה? בגלל הביקוש או בגלל שהכלי נשחק ברמה כזאת שלא כדאי לקנות יד שניה אלא רק חדש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button