fbpx

בליץ 3000X: לקטנוע הזה לא תצטרכו עמדת טעינה

בליץ מוטורוס, חברה ישראלית שמכרה מעל אלף קטנועים חשמליים בארץ השיקה קטנוע חדש שלא דורש עמדת הטענה מיוחדת, ומאפשר גם לעסקים וגם ללקוחות פרטיים להטעין את הקטנוע שלהם בקלות

בליץ מוטורוס היא חברה ישראלית שמפתחת קטנוע 100% חשמלי. ותאמינו או לא, החברה כבר מסרה אלפי קטנועים חשמליים ללקוחות בארץ כולל לשירות שליחויות של כמה מעסקי המזון הגדולים בארץ.

Unlimited Range?

בהשקה של הקטנוע החדש, ה-Blitz 3000X, החברה הציגה קטנוע עם קונספט טעינה שונה – סוללות מתחלפות: מתחת למושב הקטנוע יש מקום לעד שלוש סוללות נשלפות שכל אחת מהן שוקלת 7 ק"ג, שלושת הסוללות מספקות טווח נסיעה של 120 ק"מ נסיעה.

ואיך מטעינים את הסוללה? מוציאים את הסוללה מהקטנוע ומניחים אותה על מטען מיוחד וקטן שמתחבר לכל שקע חשמל סטנדרטי, זמן הטעינה של כל סוללה הוא כשעתיים, ואפשר למקם את המטען גם בבית.

בשיטה הזו תמיד אפשר להשאיר סוללות במטען וסוללה אחת או יותר בקטנוע. חזרתם הביתה? הגעתם לסניף? מוציאים את הסוללה מהקטנוע ומכניסים סוללה חדשה, כל התהליך של ההחלפה לוקח חצי דקה.

מטען של סוללות לקטנוע של בליץ בצבע תכלת אפור
מטען עם סוללה אחת של הקטנוע, כל מטען יכול להטעין שתי סוללות בו זמנית

רפאל מוזינסקי, מנכ"ל בליץ מוטורס, מסביר על הקטנוע החדש ומראה איך מחליפים סוללה במהירות באירוע של EcoMotion:

שיטת הטעינה הזו נותנת פתרון טוב לחברות שמבצעות שליחויות, ניתן לטעון סוללות גם כשהקטנועים נמצאים בנסיעה. לפי מנהל הפיתוח של החברה, גיא, הקטנוע מסוגל לנסוע גם עם סוללה אחת בלבד, ללא השפעה על ביצועי הקטנוע. כמות הסוללות בקטנוע משפיעה רק על הטווח.

בנוסף גיא מסביר על המטען החדש:

המטען הוא מטען זוגי, הוא יכול להטעין שתי סוללות בו זמנית. אנחנו יודעים שברוב העסקים יש ניצול של יותר משתי סוללות, אז בכדי שיהיה קל – שלושה מטענים יכולים להשתרשר אחד לשני. זאת אומרת שהמטען הראשון מחובר לשקע ושני המטענים הנוספים מוזנים דרכו. שש סוללות נטענות במקביל משקע סטנדרטי.

משלוחים עם קטנועים חשמליים? זה לא העתיד, זה כאן ועכשיו

חלק מרשתות המזון המהיר בארץ כבר מפעילות ציים גדולים של קטנועים חשמליים. בשיחה עם יוסי אלבז, מנכ"ל דומינוס פיצה, אלבז הסביר כי כבר מעל 65% מצי המשלוחים של החברה הם קטנועים חשמליים של בליץ, והחברה פועלת להסב את הצי שלה לצי חשמלי מלא.

לפי אלבז למרות שמחירו של קטנוע חשמלי גבוה ממחירו של קטנוע בנזין, הקטנועים החשמליים חסכוניים יותר לאור עלויות תפעול נמוכות, גם מבחינת עלות הטעינה ביחס לעלות הדלק, גם מבחינת עמידות הקטנוע והיכולת שלו לפעול לאורך זמן, וגם מבחינת פשטות הטיפול בקטנועים:

הכלים [הקטנועים החשמליים] פשוטים יותר מאשר כלי בנזין, כי בסוף היום יש הרבה פחות דברים שהתקלקלו והרבה דברים אפשר לפתור ברמת הסניף, זאת אומרת ברמת הניידת שמטפלת בחנויות ולא דורשים הבאה למוסך.

גם עלות הטעינה ביחס לתדלוק של קטנוע רגיל היא בשורה משמעותית, הוצאות הטעינה של קטנוע חשמלי של דומינוס עומדות על 45 ש"ח בחודש לעומת 600 ש"ח דלק עבור קטנוע בנזין.

על פי אלבז, נכון להיום חלק מהחסמים של מעבר לצי חשמלי מלא הוא הקמת עמדות טעינה מחוץ לסניפים, אך הקטנוע החדש פותר את הבעיה הזו עם הסוללה הנשלפת והמטען החדש.

והשורה התחתונה?

קטנוע חשמלי – שקט, ירוק ונקי, הוכיח את עצמו בשטח ומפותח פה בארץ. מעבר לכך גם אנשים שאין להם את היכולת להתקין עמדת טעינה במקום מגוריהם יוכלו להנות מקטנוע חשמלי.

מחיר

  • 24,000 + מע"מ לקטנוע הכולל 2 סוללות ומטען כפול.
  • 4,700 + מע"מ לסוללה נוספת.
הקטנוע החדש באירוע ההשקה, קטנוע חשמלי מבט מאחור
 הבטריות של הקטנוע החדש ממקומות מתחת לכסא הנהג
הבטריות של ה-3000X החדש ממקומות מתחת לכסא הנהג

מאמרים נוספים

16 תגובות

  1. קטנוע פגז. אתה חוסך תוך שנה 15,000 לא יודע על מה אנשים מתלוננים נראה כמו תגובות מטעם.
    תכנסו לאתר שלהם תראו מה הלקוחות שלהם אומרים( פיצה האט, דומינוס, ג'אפניקה)- עפים עליהם בטירוף.
    בן אדם בא, משקיע, מקים מיזם אמיתי של ייצור בארץ, עם פוטנציאל להעסיק אלפי אנשים. ציוני , עולה חדש. אין דברים כאלה.
    ורק מלכלכים עליו. פשוט גועל נפש.
    בליץ זה קטנוע פגז. החשמלי הכי טוב שיש ואפשר לראות את זה לפי הנתוני מכירות שלו שהם הכי גבוהים בארץ לחשמלי בפער ניכר.

  2. ועוד הוסיף לאחר בדיקה מקיפה של הסוללות הן אינם מגיעות ל40 קילומטר
    יותר בין 10-25 קילומטר בלבד .
    לאחר שצילמתי ותיעדתי קיבלתי תשובה מרפאל בעל החברה :, מה אתה רוצה תגיד לשליחים שלא ילחצו עד הסוף "
    תשובה מטומטמת גם כן

  3. רכשתי לעסק 3 קטנועים של בליץ 3000X סוללות נישלפות
    על כל קטנוע 3 סוללות בכדי שתמיד יהיה ספייר
    מרגע ההזמנה הבטיחו תוך שבועיים זה מגיע מה שלא קרה. סופק לאחר חודשיים וכל הזמן תשובות של דבילים במהלך כל התקופה כולם מפילים את האשמה על כולם . כבר החווית קניה התחילה ברגל שמאל . הציעו לנו כלי חילופי בנתיים ואכן סופק כלי שהיה צריך מזמן להוריד מהכביש , כולו שבור בלי מראה שמאלית . לאחר מכן סיפקו בליץ 3000 גם כן שבור שבזמן הנסיעה הקידון רוקד בלי הפסקה על 20קמש מייד התבקשו לקחת חזרה .
    כעבור חודשיים הגיעו הכלים ללא כל הסוללות במקום 9 סוללות הגיעו רק 7 מה שיקשה על השליחים והרבה פעמים ניתקעו ללא סוללות חילופיות .
    עד היום לא הגיעו אותן סוללות . ניחה אפשר עוד לחשוב בסדר קרתה פאדיחה אבל זה לא נגמר פה .
    כל פעם כלי אחר מתקלקל ונישרפים פיוזים ללא הרף לא מתאים לשליחים ולרף עבודה קבוע קטנוע ביזיון וחובבני מאוד לא להתפתות ולקנות חבל מאוד על הכסף לא שווה בעליל יותר כאבי ראש מכל קטנוע בנזין כרגע הזמנתי מובי ואספקה תוך ימים בודדים .
    מי שאחרי זה עדיין מוכן לרכוש מוזמן לקנות ממני 0542807515

  4. לדעתי זה לא לא הי צ רן. הוא מעוניין למכור. המערכת הפיסקלית/האוצר בארץ מעוניינת לסחוט כמה שיותר את הצרכן ואת מה שהיא מפסידה על הדלק היא מעמיסה על המחיר.
    אותו דבר ברכב חשמלי. הרימנוע חשמלי יותר זול ממנוע בערה פנימית, אין צורך בגיר/קלאץ/רדיאטור/אלטרננטור ועוד.

  5. מה שמרגיז זה שכלי כזה עולה כ-800-1000 שקל מהיצרן. מס לרכב חשמלי 10% אז למה לעזזל בסוף הכלי נמכר יותר מפי 10

    1. זה מוצר ועסק לתקופה קצרה , עד שיגלו אותם .
      ( כמה שיותר מכירות ושקרים בפחות זמן עד שיגלו שזה לא שווה )

  6. אז למה בעצם הם יותר יקרים?
    נראה כאילו היצרנים לא באמת רוצים שיעברו לרכב חשמלי אחרת אי אפשר להסביר את המחירים המגוחכים.

    1. יש לי סימפוניה 125 סמק ב חודש אני עושה 1000 קמ.
      עלות של דלק 175₪ .
      לפי דעתי דלק יותר משתלם .
      עלות של קטנוע 10500₪
      לעומת מחיר של 22000₪ מוגזם.

        1. בליץ 3000 המחיר שלו צונח פי שלוש מרגע שהוא יוצא מחנות,אין לו ביקוש ליד שניה

          1. למה המחיר צונח ככה? בגלל הביקוש או בגלל שהכלי נשחק ברמה כזאת שלא כדאי לקנות יד שניה אלא רק חדש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button