fbpx

גם ביזנס גם פלז'ר: ניבו E07 מתחיל להמכר

הגרסה הסינית של הטנדר החשמלי של טסלה, הסייברטראק, יכול להפוך מטנדר לרכב פנאי בלחיצת כפתור וכל זה בחצי ממחירו של המקור.

יצא לכם שמצאתם את עצמכם מתלבטים בין טנדר לרכב פנאי? למותג ניבו (NEVO) מבית יצרנית הרכב הסינית צ'נגאן (Changan) יש פתרון לעניין.

הניבו E07 הוצג לראשונה בשנת 2022, יציר כלאיים שהופך מרכב פנאי לטנדר וההפך בלחיצת כפתור. ביצרנית קוראים לניבו E07 רובוטריק אבל לנו הוא נראה יותר כמו חיקוי סיני (לא-מאד מוצלח לטעמנו) של טסלה סייברטראק.

כשהניבו הוצג כדגם קונספט, היו רבים שחשבו שבצ'נגן סתם משתעשעים – אבל הסינים לא משתעשעים, ומודיעים כעת כי הניבו E07 יגיע לייצור סדרתי, שפנקס ההזמנות המוקדמות כבר פתוח ושאפשר להזמין את הצ'יינהטראק במחיר של החל מ-38,000 דולר בלבד, הרבה הרבה פחות מהמקור מבית טסלה שברור לחלוטין שהיווה את ההשראה לניבו E07.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למה החל מ-38,000 דולר? כי הניבו E07 יהיה זמין בשתי גרסאות 100% חשמליות: גרסת EV Max Smart Driving וגרסת EV Ultra High-Performance. אין ספק שהסינים היו תמיד חזקים בשמות. בעיצוב? קצת פחות, לפחות לטעמנו.

מבט אחורי על ניבו E07 שילוב בין טנדר לרכב פנאי חשמלי

גרסת ה-EV Max Smart מגיעה עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 310 כ"ס בעוד שגרסת ההנעה הכפולה מציעה הספק של 486 כ"ס. הניבו 07 בנוי על פלטפורמה בארכיטקטורת 800V כך שהסוללה שלו צפויה להטען מהר – ביצרן טוענים לתוספת של 365 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-15 דקות בלבד. טווחי הנסיעה נעים בין 550 ק"מ ועד ל-1000 ק"מ, אם כי צריך לקחת בחשבון שמדובר ברכב חשמלי סיני שטווחי הנסיעה שלו נמדדים בדרך כלל על פי תקן CLTC, כך שטווחי הנסיעה שמציע הניבו E07 צפוים להיות נמוכים יותר בפועל.

תא המטען הקדמי של ניבו E07

לניבו E07 יש בסיס גלגלים של 3,120 מ"מ מול 3,634 מ"מ של הטסלה סייברטראק, מה שאומר שהראשון צפוי להיות פחות מרווח מהשני. כמו בטסלה סייברטראק, גם הניבו E07 מגיע עם תא מטען קדמי ואפשר לפתוח את תא המטען האחורי (מה שהופך אותו ל"טנדר") רק שבטסלה מדובר על וילון פלסטיק אטום ובניבו E07 מדובר על חלון של ממש.

תא המטען האחורי של הניבו E07 יכול לשאת משקל של עד 300 ק"ג או "5 מבוגרים שרוקדים עליו בו זמנית" – האם טרנד הטיקטוק הבא נמצא ממש מעבר לפינה? המושבים הקדמיים וגם המושבים האחוריים של הניבו E07 ניתנים לקיפול למצב שכיבה, והוא מצויד בשלל מסכי תצוגה – אחד מרכזי, אחד לנוסע ושניים נוספים ליושבים מאחורה.

סביבת הנהג בניבו E07 מעוצבת בצורה מינימליסטית, עם ריפוד וחיפויים לבנים ומסך מולטימדיה במרכז הרכב

כיאה לרכבים חשמליים סיניים, גם הניבו E07 עמוס בפיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים. ברשימה אפשר למצוא בין השאר שני חיישני לידאר, 11 מצלמות ואפילו מערכת תקשורת לוויינית מובנית למקרה שסוף העולם יגיע.

טוב אז נכון אין ספק שהניבו E07 לא יהיה סלבריטי כמו הטסלה סייברטארק, אבל במחיר של פחות מחצי במקרה הטוב, יש מצב שהחבר'ה מצ'נגאן עלו פה על משהו.

הייתם קונים אותו? ספרו לנו על זה בתגובות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button