פריסת התשתיות לרכבים חשמליים היא לא משהו שישראל יכולה להתגאות בו. במשך שנים הפריסה של עמדות הטעינה בארץ הייתה דלה ובמונחים מסוימים כמעט ולא קיימת. עם זאת בשנה האחרונה החלה התעוררות בשוק בייחוד לאחר שמשרד האנרגיה פרסם מכרזים לפריסת עמדות טעינה ברחבי הארץ.
מאז ינואר השנה, ולמרות המגבלות שבאו בעקבות נגיף הקורונה, הוקמו מעל מאה עמדות טעינה מהירות ורגילות ברחבי הארץ, בעיקר במרכזי מסחר וקניות. העמדות המהירות המותקנות הן בהספקים של 50kW ו-150kW, והתקנתן עתידה להסתיים עד סוף השנה הבאה. לפי משרד האנרגיה יוקמו עוד מאות עמדות במהלך שנת 2020.
גם בים המלח
חברת Greenspot החלה בהתקנת עמדות טעינה באזור ים המלח, העמדה הראשונה הותקנה בקיבוץ עין גדי, בהספק של 22kW. החברה מתכננת לפרוש עמדות נוספות באזור.
התקנת עמדות טעינה בנגב ובאזורים תיירותיים נותנת את המענה העיקרי לבעלי רכב חשמלי, שרובם טוענים את רכבם בבית או בעבודה, ומשתמשים בעמדות ציבוריות כשהם יוצאים לנסיעות ארוכות.
״היה חשוב לנו לאפשר לאורחי הקיבוץ ולתושביו שימוש בכלי רכב חשמלי״ אומר אהוד כהן, מנהל העסקים בקיבוץ, ״בקיבוץ יש חשיבה סביבתית, ואנו עושים מאמצים גדולים על מנת להיטיב עם הסביבה בה אנו חיים. בשלב הראשון הוצבה עמדה ראשונה, ואנו מקווים שבעקבותיה יגיעו מטיילים, בעלי כלי רכב חשמליים, להנות ממה שיש לקיבוץ ולאזור להציע״.
פריסה של עמדות באיזור המרכז היא אמנם חשובה, אך הפריסה בנגב ובצפון הארץ היא למעשה מה שהופך את הרכב החשמלי לאופציה ממשית לכלל האוכלוסיה, בייחוד במקומות שעוצרים לבלות בהם כמו ים המלח, פארקים לאומיים ובתי מלון.

"אנו בהחלט מאמינים שעמדת הטעינה תדרבן מטיילים בעלי כלי רכב חשמליים להגיע ולטייל במקום הנפלא הזה" מסר אמיר חמו, מנהל הפיתוח העסקי ב-Greenspot. "עמדת טעינה זו הינה מהמתקדמות מסוגה בעולם״, העמדה בעין גדי היא של חברת EV Meter הישראלית המפתחת טכנולוגית טעינה מתקדמת הפרוסה ב-71 מדינות בעולם, ״אנו מזמינים את בעלי הרכבים החשמליים לבלות באטרקציות הרבות הקיימות באזור ללא חשש מחרדת טווח". "בעתיד" מוסיף אמיר, "צפויה לקום עמדת טעינה גם בחניית בית המלון בקיבוץ, מה שיאפשר לאורחיו להנות מחופשה שלווה ובמקביל להטעין את רכבם".
ולא רק בים המלח
לפי משרד האנרגיה העמדות החדשות נפרשו בערים הבאות: תל אביב, עפולה, מודיעין, באר שבע, ראשון לציון, מבשרת ציון, מעלות, שדה בוקר, חדרה, נתיבות, הוד השרון, חולון, יוקנעם, קריית מלאכי, אילת, טבריה, אשדוד, בת ים, קריית שמונה, נצרת, קריית גת, כרמיאל, ירכא, רגבה, בית שמש, פרדס חנה, כפר סבא, שדה בוקר, חיפה, ובקריות.
דברים אולי זזו לאט בשנים האחרונות, אבל החדשות שמתקבלות ממשרד האנרגיה ומהרשויות המקומיות השונות כמו קרית מוצקין, תל אביב וכפר סבא מצביעות על כך שאנחנו מתקדמים לעבר עידן חדש.
קצת מצחיק ש EVMETER התקינו קצת יותר מארבע עמדות ויש ארבע כתבות.
אין טעם להתקין במקום כזה עמדה בקצב איטי – כדי להטעין את הרכב ל 100 ק"מ זה יקח לפחות שלוש שעות
צריך עמדות DC שיטעינו ל 100 ק"מ בחצי שעה או פחות
חברת evmeter התקינה עוד מטען ועושה רעש וצילצולים .
התקינו פחות מ5 מטענים ועל כל מטען מפרסמים כתבה.
במקומות מרוחקים צריך להתקין מטען מהיר ולא מטען AC שכדי שמישהו יטען ל100 קמ יצטרך לטעון למשך של 5 שעות
כתבה מכורה. חברה שהתקינה סהכ 4 עמדות בארץ היא היחידה שמוזכרת… אחלה כתבות תוכן אתם מאכילים את הגולשים שלכם. חבל
רכבים חשמליים למכירה במחירים הכי זולים באינטרנט
http://www.carfind.co.il