ה-UX 300e הוא הרכב החשמלי הראשון של מותג היוקרה מבית טויוטה ומבוסס על ה-UX 250h ההיברידי. קרוסאובר חשמלי יוקרתי עם מנוע חשמלי אחד וטווח נסיעה של כ-315 ק"מ בין טעינות (לפי תקן WLTP).
גרסה | UX 300e |
---|---|
הנעה | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 150 |
מנוע (כ״ס) | 204 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 7.5 |
מהירות מקסימלית | 160 קמ״ש |
טווח נסיעה (WLTP) | 315 ק״מ |
טעינה מהירה | 50 קילוואט |
במחיר התחלתי של 257,900 ש"ח לגרסת הלאקשרי, ה-UX 300e מתמקם מדרגה אחת מתחת לרכבי היוקרה החשמליים דוגמת האאודי אי-טרון, היגואר איי-פייס ואחרות, שעולות מעל לחצי מיליון שקלים.
ה-UX החשמלי של לקסוס מתאים למי שמעוניין לקנות רכב חשמלי גדול יחסית, ויש ביכולתו הכלכלית להשקיע קצת יותר מרבע מיליון שקלים לצורך העניין. מצד שני, הוא מתאים גם לכאלו שרוצים רכב חשמלי יוקרתי אבל לא מעוניינים להשקיע סכום שעובר בגדול את חצי מיליון השקלים.
עם אורך של 4,495 מ"מ, רוחב של 1,840 מ"מ ונפח תא מטען מקסימלי של 486 ליטר, ה-UX החשמלי יכול בהחלט להתאים למשפחות עם ילדים. למרות שמדובר בקרוסאובר, נראה שהוא לא ממש מיועד לנסיעה בשטח, אלא לספק חווית נסיעה גבוהה יותר ממשפחתית או סופר-מיני רגילה.
לקסוס תציע את ה-UX החשמלי שלה עם אפשרות להרחבת האחריות על הסוללה ל-10 שנים או עד מיליון ק"מ (!), כך שמדובר באופציה מעניינת בהחלט למי שמעוניין ב"ראש שקט" (תרתי משמע…)
ה-UX 300e מצויד במנוע חשמלי יחיד המפיק הספק של 150 קילוואט, השווים ל-204 כ"ס. סוללה בנפח 54 קוט"ש מספקת ביצועי טווח של כ-315 ק"מ על פי תקן WLTP, וטעינה מהירה ל-80% סוללה בהספק של עד 50 קילוואט בתוך כ-50 דקות בלבד.
לקסוס מציידת את ה-UX החשמלי שלה במערכת קירור ייחודית שלה שעובדת על אוויר ולא נוזל.
ה-UX300 החשמלי של לקסוס מגיע מצויד בחבילת בטיחות הכוללת: 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, מערכת שיוט אדפטיבית, תיקון נתיב אקטיבי, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, מצלמת רוורס ועוד. שתי רמות הגימור מדורגות בדרגת בטיחות 7 (מתוך 8 אפשריות).
ה-UX300e מגיע לישראל בשתי רמות גימור – לאקשרי ופרימיום, ומצויד בהגה מחומם, תצוגה עילית לנהג, פד מגע לשליטה על המסך המרכזי עם אופציה לפקודות קוליות ועוד וגם עם אפליקציה תואמת (Lexus Link) שמאפשרת להפעיל טעינה מרחוק, מציגה מפה של עמדות טעינה, מסייעת לזיהוי מהיר של הרכב בעמדת טעינה, מפיקה דוחות שימוש ועוד.
ברמת הגימור לאקשרי נמצא מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מסך צבעוני בגודל 7", מערכת שמע הכוללת 6 רמקולים, חישוקי 17 ועוד.
רמת גימור פרימיום מוסיפה גם חלון בגג, מושבי עור מפוארים, חימום בהגה, חימום במושבים הקדמיים והאחוריים, אוורור במושבים קדמיים, חלונות אחוריים כהים, משטח טעינה, מפתח קרבה KEYLESS ועוד.
נכון להיום, עדיין אין בישראל קרוסאוברים חשמליים יוקרתיים שמתחרים ישירות ב-UX300e. הלקסוס החשמלי נכנס ראשון לסגמנט בישראל, כאשר מעליו נמצאים כאמור רכבים מתוצרת מרצדס, יגואר ואאודי שייקרים ממנו בכמה מאות אלפי שקלים, ומתחתיו ניתן למצוא רכבים כמו הפיג'ו e-2008 שעולה קצת יותר מחצי מהלקסוס.
בהמשך אנחנו מקווים שנזכה לראות כאן רכבים כמו ה-DS3 קרוסבק, טסלה מודל Y, וולוו XC40 Recharge וב.מ.וו iX3 שיוכלו להוות תחרות ראויה ל-UX300e.