אחד ממותגי הרכב הוותיקים והמוערכים בעולם, מתחיל את המעבר לעידן החשמל. דגמי הריינג' רובר והריינג' רובר ספורט היוקרתיים היו הראשונים להוסיף מנוע חשמלי לצד מנוע הבעירה הפנימית והשבוע, נחתו בישראל גם דיסקברי ספורט ואיווק בגרסאות פלאג-אין הייבריד. בעוד כשנתיים (2022), המהלך של לנד רובר אמור להגיע לשיאו עם גרסאות דומות גם לדיפנדר החדש ולוולאר המעוצב.
צמד הדגמים מתבססים על פלטפורמת ה-PTA החדשה של לנד רובר, שכוללת מנוע בעירה פנימית בסרן הקדמי ומנוע חשמלי בסרן האחורי וסוללה בנפח של 15 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה חשמלי של כ-62 ק"מ בדיסקברי ספורט, וטווח נסיעה חשמלי של כ-66 ק"מ באיווק.
צמד הגרסאות מציעות בחירה בין מספר מצבי נהיגה: היברידי משולב, מצב חיסכון ומצב חשמלי טהור – בו תוגבל מהירות הנסיעה לכ-135 קמ"ש – כדי לספק את טווח הנסיעה החשמלי המוצהר.
אפשרויות הטעינה בצמד הדגמים ההיברדיים החדשים של לנד רובר מגוונות:
בשקע ביתי רגיל בהספק של 2.4 קילווואט מקבלים זמן טעינה של עד כ-6.7 שעות ובעמדת טעינה ביתית בעלת הספק של 7 קילוואט זמן הטעינה מתקצר ל-2.75 שעות. בעמדת טעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט, סוללת רכבי הפלאג-אין הייבריד של לנד רובר תטען ב-80% בתוך כ-20 דקות.
מבחינת אבזור, מציעות צמד הגרסאות ההיברידיות גג פנורמי, מושבי עור מרופדים בעלי כוונון חשמלי, זוג מסכי מגע ועוד, ובגרסת ה-S PLUS היוקרתית יותר גם תא מטען נפתח חשמלית, כניסה ללא מפתח, מראת ה-Clearsight של לנד רובר, מערכת שמע מבית מרידיאן ועוד.
בגזרת הטכנולוגיה ומערכות הבטיחות, מציעים איווק ודיסקברי ספורט ההברידיים בקרת ירידה במדרון, בקרת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת ערנות נהג ועוד. יש כאן גם את מערכת ה-TERRAIN RESPONSE של לנד רובר, מערכת סיוע ביציאה משטח קשה ועוד.
מחירים
מחירו של האיווק הייבריד ברמת גימור S PLUS נקבע על 415,000 ש"ח – כ-33,000 ש"ח פחות ממחירו של האיווק ברמת גימור S PLUS עם מנוע בנזין 2 ליטר טורבו שעומד על 448,000 ש"ח. מחירו של הדיסקברי ספורט ברמת גימור S נקבע על 390,000 ש"ח (389,000 ש"ח לגרסה המקבילה בעלת מנוע בנזין בלבד) ומחירה של רמת הגימור S PLUS היוקרתית יותר נקבע על 420,000 ש"ח (448,000 ש"ח לגרסה המקבילה בעלת מנוע בנזין בלבד).