
קטנוע חשמלי במחיר של אופניים. ענקית הדו"ג הטאיוונית קימקו מציגה את הלייק החשמלי החדש שלה, ובקרוב תתחיל לשווק אותו באירופה. מחירו של הלייק EV בגרסתו החדשה הוא בסה"כ 1,200 אירו – מחיר "מצחיק" לכל הדעות.
מה מקבלים ב-1,200 אירו?
האמת שלא מעט. צמד סוללות לנוקס (Lenox) נשלפות של קימקו, סוללה בילד אין – סוג של "מיכל" רזרבי שמאפשר לרוכב להמשיך ברכיבה גם שהסוללות הנשלפות אזלו, תא מטען בנפח נדיב של 27 ליטר (שמאפשר לרוכב לקחת איתו עוד 2 סוללות גיבוי) ועוד.

בקימקו היו צריכים להחליט – או שהם מציידים את הלייק בסוללות גדולות יותר שיספקו טווח רכיבה ארוך יותר, או שהם מסתפקים בסוללות קטנות ושמים יותר מהן – הם בחרו לבסוף באופציה השנייה, ששומרת על משקל של 5 ק"ג לכל סוללה, כזה שמאפשר לכל אחד ואחת לשאת אותם הביתה לטעינה בלי יותר מידי מאמץ.
אגב, בקימקו טוענים שעם 5 סוללות, הלייק מסוגל "לסגור" טווח מרשים של 200 ק"מ בין טעינות – מעולה לעסקים עירוניים שצריכים כלי משלוחים יעיל, זול ואמין שמסוגל "לתת עבודה".
הלייק מצויד במנוע חשמלי בהספק של 3.2 קילוואט בלבד שהם כ-4.3 כ"ס – זה נשמע ממש מעט וזה אכן כך, אבל בעיר צפופה עם מלא תנועה, אין לכח המנוע יותר מידי משמעות. בתנאים כאלו, מה שצריך זה בעיקר כלי זריז שמאיץ טוב – ועם מומנט של יותר מ-12 קג"מ בגלגל האחורי, הלייק החשמלי בהחלט מספק את זה.
לצד האינפורמציה הרגילה המוצגת בלוח ה"שעונים" של הלייק מוסיפה קימקו גם תצוגת GPS – עוד פיצ'ר שהופך אותו מתאים לשליחים.
ישראל זה באירופה, לא?

בקרוב יגיע הלייק החשמלי החדש לאולמות התצוגה בערים מובילות ביבשת, ועם תג מחיר כזה מפתה, הוא אמור להימכר מהר כמו שבאגטים טריים נמכרים במאפייה פריזאית ביום שני בבוקר, או בכמויות גדולות כמו שכוסות בירה נמזגות בפאב במינכן.
ומה איתנו, ישראל היא חלק מיבשת אירופה, לא?
ישראל לא חלק מאירופה, סתם מדינה של מזרחיים וערבים
מה שמוזר לי זה ההפרש בין האופנועים החשמליים לקטנועים. בעוד שבאופנועים משקיעים ומוציאים מפלצות של כח, בקטנועים דורכים במקום ומספקים לנו עגלות (במושגים של ירושלים למשל) שקורקינטים מסויימים משאירים עליהם אבק…
המחיר הוא המשחק ,כדי שהמחיר יהיה שווה לצעירים ולהחזקה של ציים.
מה המהירות המרבית ?
באירופה לא יורדים גשמים?