האופנה של הסבת רכבים קלאסיים לחשמליים חיה וקיימת, בין אם מדובר בבעלים של רכבים קלאסיים שמבקשים להפוך אותם לחשמליים או לקוחות שמבקשים לקנות את המוצר המוגמר. ראינו עשרות אם לא מאות פרויקטים שכאלו.
אחד שתפס את עיניינו במיוחד לאחרונה מגיע מחברת Kalmar Automotive, סדנת רכב שפועלת מאסטוניה. חברת Kalmar Automotive הוקמה על ידי יאן קלמר, מהנדס דני שעבד בפורשה.
החברה הציגה לאחרונה את ה-7-97 E-Volt, פורשה 964 שנושאת בקרבה עכשיו את הקרביים של טסלה מודל S – עם סוללה בנפח של 63 קוט"ש ומנוע חשמלי שמפיק הספק של 450 כ"ס. הספק זה מספיק כדי להביא את הפורשה 911 החשמלית הזו ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך פחות מ-4 שניות – מהיר יותר מהפורשה 964 המקורית שיוצרה ונמכרה בין השנים 1989 ל-1994 ומהיר יותר מפורשה 911 קרארה מהמודלים הנוכחיים.
ב-Kalmar Automotive מספרים כי הפורשה 7-97 E-Volt שלהם בנויה על "גופתה" של פורשה 964 שננטשה ללא מנוע – וכעת, אחרי השיפוץ וההסבה לחשמלי, הם מבקשים בעבורה מחיר של לא פחות מ-500,000 דולרים – כן כן, חצי מיליון דולרים.
לא רע לשלדה שנמצאה ללא מנוע, הא?
התוספת של הסוללה לא הפכה את הקלאסיקה הזו בעלת ההנעה האחורית לכבדה במיוחד – המשקל של הפורשה 7-97 E-Volt של Kalmar Automotive עומד על קצת יותר מ-1.3 טונות, מה שאומר שמכונית הפרויקט הזו קלה יותר באופן משמעותי מהדגמים החשמליים שפורשה מייצרת בייצור סדרתי – משקלה של הפורשה טייקן טורבו GT עומד על כ-2.2 טונות.
מה מקבלים בחצי מיליון דולר?
יש כאן תוספות של כל מיני מערכות מודרניות כמו בולמי זעזועים אדפטיביים אבל בגדול, מה שמקבלים כאן זה בעיקר רכב ייחודי שסביר להניח שלא תמצאו בגראז' של הבית של השכן. העיצוב הייחודי של הפורשה 911 כולל הספוילר, הפנסים המעוגלים ועוד, רק באריזה מודרנית ומעודכנת. ב-Kalmar Automotive אומרים שניתן להסב את הרכב בחזרה למקור במקרה שהלקוח מחליט שהוא מתחרט.
איזה רכב קלאסי אתם הייתם רוצים לראות מוסב לחשמלי? שתפו אותנו בתגובות.
היא כזאת יפה
בא לי אותה מקורית עם הרעש והצלילים המוזקליים של המנוע הבנזיני