האזרחים לא קונים רכב חשמלי? החזר של אלפי יורו בהחלט יכול לעשות את העבודה.
בחודש פברואר האחרון, הודיע ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, על השקתה של תוכנית שיעודה לדחוף יותר נהגי מכוניות ורוכבי דו-גלגלי לרכישה של כלי רכב חשמליים.
האיטלקים מבינים שהמהפכה החשמלית עוברת דרך כיס הצרכנים, ומגיבים בהתאם – לא פחות מ-650 מיליון יורו צפוים להגיע חזרה לאזרחים שיבחרו לקנות כלי רכב חשמלי בין השנים 2022 ל-2024.
תוכנית ההטבות האיטלקית מציעה החזרים כספיים נאים במיוחד לרוכשי כלי רכב חשמליים – עד 3,000 יורו זיכוי ינתנו לכל רוכש של מכונית חשמלית בעלות של עד 35,000 יורו והחזר של 30% משווי הכלי החדש במקרה של רכישה של דו-גלגלי חשמלי – אופנועים או קטנועים.
יתרה מכך – 2000 יורו נוספים ינתנו למי שיבצע עסקת טרייד אין ויחליף את רכב הבעירה הפנימית שלו ברכב חשמלי. בדו-גלגלי, ההחזר הכספי קופץ ל-40% מערך הרכישה של הכלי החדש, עד סכום של 4,000 יורו.
ומה נשאר לעם היושב בציון לעשות עם המידע הזה? לקרוא ולקנא…
האמת, שהידיעה הזו ממש הרתיחה אותנו – לא כי האיטלקים עשו משהו לא בסדר, אלא בגלל העידוד או יותר נכון חוסר העידוד של מדינת ישראל לרכישה של רכב חשמלי.
לא רק שהגבילו את הטבת המס לרוכשי רכב חשמלי כבר ב-2020, ושמרבית דגמי הרכבים החשמליים עדיין יקרים – בתקופה האחרונה מדברים כאן על הטלות מיסים נוספים שירחיקו עוד יותר את הנהג הישראלי מרכישה של רכב חשמלי ואת החברה הישראלית מסביבה קצת פחות מזוהמת.
אור לגויים? לנו זה מרגיש יותר כמו מדינת חלם. בקצב הזה, גם היעד של הפחתת פליטת גזי החממה ל-85% עד שנת 2050 לא יושג כאן.
איך זה יכול להיות שבזמן שכל העולם צועד בקצב מסויים – מדינות מובילות הצהירו כבר שהן יצמצמו או יאסרו מכירה של רכבי בעירה פנימית או לפחות ימסו וימנעו כניסה שלהם למרכזי ערים גדולות, ישראל, אומת הסטארט-אפ, הולכת בדיוק בכיוון ההפוך?