fbpx

בליץ 3000X: לקטנוע הזה לא תצטרכו עמדת טעינה

בליץ מוטורוס, חברה ישראלית שמכרה מעל אלף קטנועים חשמליים בארץ השיקה קטנוע חדש שלא דורש עמדת הטענה מיוחדת, ומאפשר גם לעסקים וגם ללקוחות פרטיים להטעין את הקטנוע שלהם בקלות

בליץ מוטורוס היא חברה ישראלית שמפתחת קטנוע 100% חשמלי. ותאמינו או לא, החברה כבר מסרה אלפי קטנועים חשמליים ללקוחות בארץ כולל לשירות שליחויות של כמה מעסקי המזון הגדולים בארץ.

Unlimited Range?

בהשקה של הקטנוע החדש, ה-Blitz 3000X, החברה הציגה קטנוע עם קונספט טעינה שונה – סוללות מתחלפות: מתחת למושב הקטנוע יש מקום לעד שלוש סוללות נשלפות שכל אחת מהן שוקלת 7 ק"ג, שלושת הסוללות מספקות טווח נסיעה של 120 ק"מ נסיעה.

ואיך מטעינים את הסוללה? מוציאים את הסוללה מהקטנוע ומניחים אותה על מטען מיוחד וקטן שמתחבר לכל שקע חשמל סטנדרטי, זמן הטעינה של כל סוללה הוא כשעתיים, ואפשר למקם את המטען גם בבית.

בשיטה הזו תמיד אפשר להשאיר סוללות במטען וסוללה אחת או יותר בקטנוע. חזרתם הביתה? הגעתם לסניף? מוציאים את הסוללה מהקטנוע ומכניסים סוללה חדשה, כל התהליך של ההחלפה לוקח חצי דקה.

מטען של סוללות לקטנוע של בליץ בצבע תכלת אפור
מטען עם סוללה אחת של הקטנוע, כל מטען יכול להטעין שתי סוללות בו זמנית

רפאל מוזינסקי, מנכ"ל בליץ מוטורס, מסביר על הקטנוע החדש ומראה איך מחליפים סוללה במהירות באירוע של EcoMotion:

שיטת הטעינה הזו נותנת פתרון טוב לחברות שמבצעות שליחויות, ניתן לטעון סוללות גם כשהקטנועים נמצאים בנסיעה. לפי מנהל הפיתוח של החברה, גיא, הקטנוע מסוגל לנסוע גם עם סוללה אחת בלבד, ללא השפעה על ביצועי הקטנוע. כמות הסוללות בקטנוע משפיעה רק על הטווח.

בנוסף גיא מסביר על המטען החדש:

המטען הוא מטען זוגי, הוא יכול להטעין שתי סוללות בו זמנית. אנחנו יודעים שברוב העסקים יש ניצול של יותר משתי סוללות, אז בכדי שיהיה קל – שלושה מטענים יכולים להשתרשר אחד לשני. זאת אומרת שהמטען הראשון מחובר לשקע ושני המטענים הנוספים מוזנים דרכו. שש סוללות נטענות במקביל משקע סטנדרטי.

משלוחים עם קטנועים חשמליים? זה לא העתיד, זה כאן ועכשיו

חלק מרשתות המזון המהיר בארץ כבר מפעילות ציים גדולים של קטנועים חשמליים. בשיחה עם יוסי אלבז, מנכ"ל דומינוס פיצה, אלבז הסביר כי כבר מעל 65% מצי המשלוחים של החברה הם קטנועים חשמליים של בליץ, והחברה פועלת להסב את הצי שלה לצי חשמלי מלא.

לפי אלבז למרות שמחירו של קטנוע חשמלי גבוה ממחירו של קטנוע בנזין, הקטנועים החשמליים חסכוניים יותר לאור עלויות תפעול נמוכות, גם מבחינת עלות הטעינה ביחס לעלות הדלק, גם מבחינת עמידות הקטנוע והיכולת שלו לפעול לאורך זמן, וגם מבחינת פשטות הטיפול בקטנועים:

הכלים [הקטנועים החשמליים] פשוטים יותר מאשר כלי בנזין, כי בסוף היום יש הרבה פחות דברים שהתקלקלו והרבה דברים אפשר לפתור ברמת הסניף, זאת אומרת ברמת הניידת שמטפלת בחנויות ולא דורשים הבאה למוסך.

גם עלות הטעינה ביחס לתדלוק של קטנוע רגיל היא בשורה משמעותית, הוצאות הטעינה של קטנוע חשמלי של דומינוס עומדות על 45 ש"ח בחודש לעומת 600 ש"ח דלק עבור קטנוע בנזין.

על פי אלבז, נכון להיום חלק מהחסמים של מעבר לצי חשמלי מלא הוא הקמת עמדות טעינה מחוץ לסניפים, אך הקטנוע החדש פותר את הבעיה הזו עם הסוללה הנשלפת והמטען החדש.

והשורה התחתונה?

קטנוע חשמלי – שקט, ירוק ונקי, הוכיח את עצמו בשטח ומפותח פה בארץ. מעבר לכך גם אנשים שאין להם את היכולת להתקין עמדת טעינה במקום מגוריהם יוכלו להנות מקטנוע חשמלי.

מחיר

  • 24,000 + מע"מ לקטנוע הכולל 2 סוללות ומטען כפול.
  • 4,700 + מע"מ לסוללה נוספת.
הקטנוע החדש באירוע ההשקה, קטנוע חשמלי מבט מאחור
 הבטריות של הקטנוע החדש ממקומות מתחת לכסא הנהג
הבטריות של ה-3000X החדש ממקומות מתחת לכסא הנהג
תגיות

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. אז למה בעצם הם יותר יקרים?
    נראה כאילו היצרנים לא באמת רוצים שיעברו לרכב חשמלי אחרת אי אפשר להסביר את המחירים המגוחכים.

    1. יש לי סימפוניה 125 סמק ב חודש אני עושה 1000 קמ.
      עלות של דלק 175₪ .
      לפי דעתי דלק יותר משתלם .
      עלות של קטנוע 10500₪
      לעומת מחיר של 22000₪ מוגזם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close