fbpx

לראשונה בישראל: אוטובוסים חשמליים כחול לבן

משרד התחבורה אישר אב טיפוס של אוטובוס חשמלי שהורכב במפעלים להרכבת אוטובוסים בישראל, "הארגז ו"מרכבים". התחלת הייצור של אוטובוסים החשמליים אמורה לצאת בקרוב לדרך ולהתחרות ברכבים המיובאים מסין. אב טיפוס כבר נבנה ואף עבר תהליך של קבלת אישורים מכל הגורמים הדרושים: אגף הרכב במשרד התחבורה, מעבדות הרכב המוסמכות בטכניון ומכון התקנים הישראלי ונרשם ברישום האוטובוסים בישראל. הרכבים החשמליים שיורכבו בישראל ישווקו לחברות התחבורה הציבורית ולחברות פרטיות.

תקווה לענף ייצור האוטובוסים בישראל

בשנים האחרונות התווספו למערך התחבורה הציבורית בישראל אוטובוסים חשמליים שיובאו מסין והתחרו עם החברות המקומיות "מרכבים" ו"הארגז". הספקים הסינים השתלטו על כ-50% מתעשיית האוטובוסים בישראל והיוו איום על התעשייה המקומית. הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי לרב מחייבת יצרניות זרות לבצע בארץ רכש גומלין במקרה שגופים ציבוריים רוכשים מהן טובין – אך נמנעה לעשות זאת במקרה זה עקב התנגדות משרדי האוצר והתחבורה בטענה כי רכש הגומלין ייקר את עלויות השימוש בתחבורה הציבורית בישראל. התחרות והיעדר הדרישה לרכש גומלין הביאה את הענף למצב קשה. אישור לייצור אוטובוסים חשמליים מביא איתו תקווה חדשה לענף לאחר שבשנים האחרונות כל האוטובוסים החשמליים הפועלים בישראל יובאו בשלמותם מסין.

מרכב ישראלי מעל שלדה סינית

ייצור האוטובוס החשמלי הישראלי שאושר הוא פרי שיתוף פעולה בין חברת "אוטו חן", יבואנית "גולדן דרגון", לבין "הארגז ו"מרכבים". במסגרת שיתוף הפעולה הזה, חברת "גולדן דרגון" תספק את השלדה הסינית לאוטובוס החשמלי ואילו חברות "הארגז" ו"מרכבים" ייצרו את מרכב האוטובוס שהותאם לשלדה הסינית. "השימוש באוטובוסים חשמליים תורמים בראש ובראשונה לאיכות הסביבה, משפרים את חווית הנסיעה ומאפשרים לנוסע נסיעה שקטה וחלקה יותר", אמר השר כץ. על פי דבריו, צפויים לעלות בשנים הקרובות מאות אוטובוסים חשמליים, במסגרת מכרזי הממשלה בתחבורה הציבורית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button