יונדאי איוניק, אשר תוכננה מלכתחילה כרכב לכל סוגי שיטות ההנעה החשמלית, הכוללות גרסה חשמלית טהורה לצד גרסאות ההיברידיות, שאחת מהן משווקת אף בישראל, מקבלת כעת שדרוג לסוללה שלה בדגם החשמלי הטהור, כתוצאה מכך גם טווח נסיעה מוגדל.
השדרוג כולל החלפת הסוללה בקיבולת של 28KWH, לסוללה בקיבולת של 38.3KWH, המזינה מנוע חשמלי בהספק של 134 כ"ס, המעניק לאיוניק טווח נסיעה של 294 ק"מ. במקביל לסוללה המשודרגת, יונדאי עדכנה את המטען של הרכב, מטעינה בעוצמה של 6.6 KW, ל- 7.2 KW, מה שמאפשר לטעון את הרכב עד ל- 80% מקיבולת הסוללה, בתוך כ- 54 דק' על ידי תשתית טעינה מהירה בעצמה של 100KW.
בניגוד לגרסה החשמלית הטהורה, הגרסה ההיברידית הנטענת והרגילה של האיוניק, ממשיכות לעשות שימוש באותן יחידות הכוח. בהיברידית הנטענת המנוע החשמלי הינו בהספק של 60 כ"ס, המוזן על ידי סוללת ליתיום יון פולימרית בקיבולת של 8.9KWH. הגרסה ההיברידית הנטענת מאפשרת נסיעה חשמלית טהורה לטווח של עד 52 ק"מ, ועד מהירות מרבית של 120 קמ"ש.
על מנת לייעל את צריכת הדלק בגרסאות ההיברידיות, יונדאי משיקה מערכת עזר לנהיגה אשר תפקידה לתרום בחסכון הדלק (Eco-Driving Assist System). המערכת מעניקה מידע אודות מהירות הנסיעה האופטימלית, מסייעת לנהל את הסוללה בהתאם לתנאי הדרך, ותומכת בבלימה גנרטיבית, האוגרת את האנרגיה הנוצרת בבלימה.
שדרוג נוסף הוא התמיכה בקישוריות של הרכב עם הנהג, כך שיוכל לדעת בכל רגע נתון, גם כשהוא לא נמצא בתוך הרכב, מה מצב הסוללה, ובמקביל לשלוט בטעינה ולתזמן אותה מרחוק.
בעוד שתגי המחיר טרם נחשפו, אנו צופים כי שתי הגרסאות ההיברידיות צפויות להגיע לאירופה בתחילת חודש יולי, והחשמלית הטהורה לקראת ספטמבר.