
לקראת אמצע שנת 2022 הגיע לישראל הונגצ'י E-HS9, רכב פנאי חשמלי מפואר מבית קבוצת FAW. מאז הגיע לישראל ועד היום, עלו 220 יחידות של הדגם מכל רמות הגימור בהן משווק הרכב, על כבישי ישראל. הונגצ'י הוא מותג הרכבים החשמליים השלישי במספר של חברת סמלת, יחד עם ליפמוטור ו-WEY.
במשך מספר שנים היצע המוצרים של הונגצ'י כלל דגם אחד בלבד, וכעת מצב זה הולך להשתנות עם הצטרפותם של שני דגמים חשמליים חדשים – הונגצ'י EHS7 והונגצ'י EH7.
הונגצ'י EHS7

ההונגצ'י EHS7 מוגדר על ידי החברה כ-"רכב פנאי חשמלי יוקרתי" ואנחנו נוסיף שכמו לדגם הפנאי הבכיר של הונגצ'י, גם ל-EHS7 יש עיצוב לא שגרתי מבחוץ וגם מבפנים. והוא משווק בישראל ב-3 גרסאות: Core, לונג ריינג' ופרפורמנס.
גרסת Core וגרסת לונג ריינג' שתיהן בעלות הנעה אחורית, עם מנוע חשמלי המפיק הספק של 340 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות ו-6.3 שניות בהתאמה. גרסת פרפומנס בעלת ההנעה הכפולה מגיעה עם הספק כמעט כפול של 610 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש שנחתכה כמעט בחצי ל-3.9 שניות.
ההונגצ'י Core מצויד בסוללה בקיבולת של 85 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה מוצהר של 475 על פי תקן WLTP, וצמד הגרסאות הנוספות, לונג ריינג' ופרפורמנס מצוידות בסוללה בקיבולת של 111 קוט"ש, שמייצרת טווח נסיעה מוצהר של 600 ק"מ ו-540 ק"מ בהתאמה על פי תקן WLTP האירופאי. בעולם ה"אמיתי", צפויים לעמוד טווחי הנסיעה של גרסאות ההונגצ'י על כ-430 ק"מ לגרסת ה-Core ו-560 ק"מ לגרסת הלונג ריינג׳, כשטווח הנסיעה של גרסת הפרפורמנס צפוי להיות נמוך מעט יותר מזה של גרסת הלונג ריינג'.

זמני הטעינה שמציעות גרסאות ההונגצ'י EHS7 מהירים במיוחד – 20 דקות מ-10% ל-80% לגרסת ה-Core עם סוללת ה-85 קוט"ש ו-25 דקות לגרסאות עם סוללת ה-111 קוט"ש.
כל גרסאות ההונגצ'י EHS7 מציעות 5 מקומות ישיבה, בסיס גלגלים של 3 מטרים, תא מטען אחורי בנפח של 456 ליטר ותא מטען קדמי בנפח 62 ליטר. ההונגצ'י EHS7 מורשה לגרור נגרר ללא בלמים במשקל של 750 ק"ג ונגרר עם בלמים במשקל של 1.5 טון.
ההונגצ'י EHS7 מצויד במערך בטיחות הכולל 7 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות מתקדמות, כמו בקרת שיוט, סיוע לשינוי ושמירה על נתיב, בלימת חירום, ניתור והתראת שטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור, ועוד.

בגזרת האבזור מציע ההונגצ'י EHS7 מסך תצוגה ראשי בגודל 15.5 אינטש, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 6 אינטש לנהג, הפעלה קולית, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע עם 12 רמקולים, מושבים בריפוד עור טבעוני, מושב נהג ונוסע מתכווננים חשמלית עם אוורור ועיסוי, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, דלת חשמלית לתא המטען האחורי, תאורת אווירה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, גג זכוכית פנורמי ועוד.
אל רמת הגימור לונג ריינג' מצטרפים גם כניסה, נעילה והנעה ללא מפתח, מערכת סאונד עם 19 רמקולים כולל סאב-וופר, מבשם אלקטרוני, קאליפרים אדומים מבית BREMBO, מוטות מייצבים אקטיביים למתלים ועוד.

אל רמת הגימור פרפומנס מצטרפים מושבים בריפוד זמש ועור ודיפוני דלתות וקונסולה מרכזית דמוי עץ.
המחירים מתחילים מכ-230,000 ש"ח לגרסת ה-Core, ממשיכים ל-260,000 ש"ח לגרסת הלונג ריינג' ו-290,000 ש"ח לגרסת הפרפורמנס.
הונגצ'י EH7

ההונגצ'י EH7 מהווה למעשה את גרסת הסאלון של ה-EHS7 (או שבעצם ההפך?), ושני הרכבים חולקים לא מעט נתונים בהספקים, זמני הטעינה, נפחי הסוללה ועוד. כמו דגם הפנאי, גם דגם הסאלון מגיע ב-3 גרסאות.
רכבי סאלון וסדאן יציעו בדרך כלל טווח נסיעה טוב יותר מרכבי פנאי (כאשר מדובר באותו נפח סוללה), כך שההונגצ'י EH7 מפיק יותר מסוללות ה-85 ו-111 קוט"ש בהשוואה להונגצ'י EHS7. גרסת ה-Core מציעה טווח נסיעה של 510 ק"מ ובעוד שגרסאות הלונג ריינג' והפרפורמנס מציעות טווח נסיעה של 655 ו-640 ק"מ בהתאמה ועל פי תקן WLTP, תקן מדידת טווח הנסיעה המקובל באירופה. בעולם ה"אמיתי", טווחי הנסיעה של ההונגצ'י צפויים לעמוד על כ-470 ק"מ וכ-600 ק"מ לגרסת הטווח הארוך, גם כאן, טווח הנסיעה של גרסת הפרפורמנס צפוי להיות נמוך מעט יותר מזה של גרסת הלונג ריינג'.

מערך האבזור ומערכות הבטיחות שמציע ההונגצ'י EH7 זהה לאלו שמציע ההונגצ'י EHS7, כשאפילו בסיס הגלגלים זהה.
ההבדלים בין שני הדגמים באים לידי ביטוי בתאוצות מ-0 ל-100 קמ"ש – 6.2, 6.3 ו-3.5 שניות בהתאמה לגרסה, בנפח תא המטען – 400 באחורי ו-48 בקדמי, תוספת של תצוגה עילית ברמת הגימור פרפורמנס ובמחירים של שתי הגרסאות הראשונות: ההונגצ'י EH7 Core יעלה 200,000 ש"ח, הלונג ריינג' יעלה 230,000 ש"ח והפרפורמנס 290,000 ש"ח.
במקביל להגעתם של שני הדגמים החדשים לישראל, הונגצ'י חשפה דגם חדש נוסף בחו"ל – ה-EH5, רכב סדאן חשמלי, שצפוי להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית.
מתי יגיעו סוגי המוניות ?
הונגצי אינו מותג יוקרה
זה אני כותב אחרי שנהגתי עליו 48 שעות,
ואיך התרשמת ממנו? תוכן לשתף בחווית הנהיגה?
טעינה ממוצעת של שעה וחצי ל80%
תשתית החשמל…וזה
עוד אחד שנוסע על מזדה חחחח
יוקרה ואמא אמא של היוקרה הדגם מעליו מתחיל ב520 אלף שח לך תלמד קצת על יוקרה ואז תגיב