בפריסה ארצית: GAC מתכוננת לחזרה לישראל

המותג הסיני יעשה קאמבק בקרוב עם לא פחות מ-5 סניפים בפריסה ארצית, מחיפה ועד ראשון לציון, זאת בנוסף למתחמי פופ-אפ שצפויים להפתח במקומות מרכזיים.

לאחרונה פורסם כי המותג הסיני GAC מתכנן קאמבק לישראל לאחר מספר שנות הפסקה וכעת מתקבלים פרטים חדשים פריסת אולמות התצוגה המתוכננת. ב-GAC מתכננים פריסה של 5 אולמות תצוגה בחיפה, רעננה, תל אביב, ראשון לציון ומודיעין.

שלושה מהאולמות – בחיפה, בראשון לציון ובמודיעין – ייפתחו כבר במהלך ספטמבר הקרוב. שני אולמות נוספים, בתל אביב (במתחם עתידים) וברעננה, עתידים להיפתח במהלך 2025. האולם המרכזי יוקם ברעננה, ויפרס על פני שטח של 300 מ"ר.

אלעד גולדפרב, מנכ"ל אוריון מוביליטי: ״הקמת חמישה מרכזי שירות ומכירות כבר בשלב הראשון לכניסה לשוק המקומי הינה מסר ברור לצרכן הישראלי: AION מגיעה להיות שחקן מוביל בתחום הרכב בישראל ובאירופה״.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ב-GAC מתכננים גם את השקתם של ארבעה דגמים חשמליים, שיגיעו עם 8 שנות אחריות על הרכב (אחריות מורחבת ביחס למה שניתן כיום בשוק) יעד עם 8 שנות אחריות על הסוללה. 

הדגמים שמתוכננים להגיע הם ה-GAC AION V שמיועד להתחרות בחברי הקטגוריה הפופולרית ביותר בענף הרכב, הלא היא קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים.

GAC איון V חשמלי

ה-AION V "יושב" על בסיס גלגלים של 2,830 מ"מ, ארוך מזה של ה-BYD אטו 3, לו בסיס גלגלים של 2,775 מ"מ, כך שיתכן שתא הנוסעים של ה-GAC יהיה מרווח יותר. ה-GAC AION V יושב על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שנקראת AEP 3.0 והוא ישווק בישראל (ובתוך כך גם באירופה) עם סוללה בנפח של 75.3 קוט"ש שאמורה להעניק לו טווח נסיעה של 510 ק"מ בין טעינה לטעינה בתקן WLTP – מה שאומר טווח ריאלי טוב יותר ממתחריו הישירים. בסין מוצע ה-AION V עם שני מנועים אפשריים, אחד בעל הספק של 204 כ"ס והשני 224 כ"ס.

הדגם השני הוא ה-GAC AION UT, רכב האצ'בק חשמלי קומפקטי בעל עיצוב חיצוני שמזכיר קצת את פולקסווגן ID.3.

GAC איון UT חשמלי מבט קדמי

ה-UT מגיע עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של כ-135 כ"ס עם סוללה בקיבולת של 60 קוט"ש לה טווח נסיעה מירבי של 420 ק"מ על פי התקן הסיני, מספר שיהיה נמוך מכך באופן משמעותי בתנאים ריאליים. ל-GAC AION UT טעינה מהירה בקצב סביר של 24 דקות מ-30% ל-80% סוללה ובסיס גלגלים של 2,750 מ"מ, ארוך מעט יותר מזה של ה-BYD דולפין (2,700 מ"מ). ה-UT מגיע עם מסך תצוגה גדול 14.6 אינטש, מערכות בטיחות ומערכות נהיגה מתקדמות, יכולות OTA ו-V2L ועוד. הרכב "יושב" על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים וזה כבר דבר חיובי.

הדגם השלישי שיגיע הוא ה-GAC AION Y Plus רכב פנאי חשמלי, עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של 204 כ"ס. ה-Y Plus מציע גם כן בסיס גלגלים של 2,750 מ"מ כמו ה-UT אך הוא ארוך ורחב ממנו. ה-GAC AION Y Plus ישווק בישראל עם סוללה בעלת קיבולת של 63.2 קוט"ש שמעניקה לו טווח נסיעה של 410 ק"מ בין טעינה על פי תקן המדידה האירופאי, טווח נסיעה שיהיה נמוך יותר בתנאי אמת.

GAC איון Y פלוס

כמו ה-UT, גם ה-Y Plus מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים מה שלא עוזר במיוחד לביצועי הטעינה הלא-מאד מרשימים, מ-20% ל-80% תארך כ-40 דקות. לרכב מסך תצוגה מרכזי בגודל 14.6 אינטש, 6 כריות אוויר ומערכות בטיחות ונהיגה מתקדמות.

אחרון חביב הוא ה-GAC Aion Hyptec HT, שידוע גם בשם Hyper HT, רכב פנאי-קופה חשמלי ומעוצב עם וייב של טסלה מודל X, בעיקר בגלל דלתות ה"שחף" שנפתחות מעלה במקום הצידה. Hyptec הוא מותג בוטיק שפועל בתוך GAC, והרכבים שמשווקים תחתיו נחשבים ליוקרתיים יותר.

מבט צד על GAC Aion Hyptec HT

ל-Hyptec הנעה כפולה עם הספק משולב של 245 כ"ס, בסיס גלגלים של קרוב ל-3 מטרים, חיישניי לידאר, מערכת שמע איכותית, מערכות בטיחות ונהיגה מתקדמות ועוד ובניגוד לדגמים של GAC AION, הוא לא צפוי להיות בסקאלה הנמוכה יותר של המחירים.

״הקמת חמישה אולמות תצוגה בפריסה ארצית בחודשי ההשקה מהווה אמירה ברורה לצרכן הישראלי כי AION מגיעה להיות שחקן מוביל בתחום הרכב בישראל ובאירופה.״ אומר על המהלך גולדפרב, ״כל אולם תוכנן בקפידה כחלק מיצירת חוויית מותג יוקרתית, מקצועית ואישית. מעבר לכך, אנו מאמינים כי בעת רכישת רכב יש חשיבות עליונה לאמון והביטחון של הצרכן באיכות המותג, ולא פחות מכך – לאמון שהוא רוכש ליצרן וליבואן כאחד. על כן, בחרנו במיקומים אסטרטגיים ובשיתופי פעולה עם סוכנויות מובילות כדי להבטיח זמינות גבוהה, שירות איכותי וחוויית לקוח ברמה הגבוהה ביותר״.

(תמונות והדמיות של אולם התצוגה: BLE אדריכלות ועיצוב, תמונות רכבים: יצרן)

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button