Trending

בדרך לארץ: דגמים חשמליים חדשים של GAC

מהאצ'בק, דרך דגם שמתכנן להתחרות במובילי הקטגורייה שלו ועד לרכב פנאי קופה חשמלי עם וייבים של טסלה מודל X - המותג הסיני מתכונן לקאמבק.

השם GAC מצלצל לכם מוכר? המותג הסיני עושה קאמבק ויחזור בקרוב לישראל אחרי כמה שנים בודדות של הפסקה, והוא יגיע לכאן עם ליין של ארבעה דגמים 100% חשמליים הכולל רכב האצ'בק, שני דגמיים קרוסאובר-פנאי ורכב פנאי קופה מעוצב ויוקרתי. את הרכבים החשמליים החדשים של מותג GAC תשווק חברת אוריון מוביליטי.

GAC AION V

GAC איון V חשמלי מבט קדמי

נתחיל מהדגם המעניין ביותר, ה-GAC AION V שמיועד להתחרות בחברי הקטגוריה הפופולרית ביותר בענף הרכב, הלא היא קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים. ה-V "יושב" על בסיס גלגלים של 2,830 מ"מ, ארוך מזה של ה-BYD אטו 3, לו בסיס גלגלים של 2,775 מ"מ, כך שיתכן שתא הנוסעים של ה-GAC יהיה מרווח יותר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-GAC AION V יושב על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שנקראת AEP 3.0 והוא ישווק בישראל (ובתוך כך גם באירופה) עם סוללה בנפח של 75.3 קוט"ש שאמורה להעניק לו טווח נסיעה של 510 ק"מ בין טעינה לטעינה בתקן WLTP – מה שאומר טווח ריאלי טוב יותר ממתחריו הישירים. בסין מוצע ה-AION V עם שני מנועים אפשריים, אחד בעל הספק של 204 כ"ס והשני 224 כ"ס – עדיין לא יודע איזו גרסה או גרסאות של ה-GAC AIOV V יגיעו בסופו של דבר לישראל.

אם המחיר יהיה תחרותי מספיק, יש ל-GAC AION V הזדמנות לעשות כאב ראש לא קטן למתחרים.

GAC AION UT

GAC איון UT חשמלי מבט קדמי

הדגם השני הוא ה-GAC AION UT, רכב האצ'בק חשמלי קומפקטי בעל עיצוב חיצוני שמזכיר קצת את פולקסווגן ID.3. ה-UT מגיע עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של כ-135 כ"ס. בסין הרכב זמין ב-4 נפחי סוללה כשעדיין לא ברור איזו גרסה תגיע בסופו של דבר לישראל – ייתכן וזו תהיה הגרסה עם סוללה בקיבולת של 60 קוט"ש לה טווח נסיעה מירבי של 420 ק"מ על פי התקן הסיני, מספר שיהיה נמוך מכך באופן משמעותי בתנאים ריאליים.

GAC איון UT חשמלי מבט קדמי

ל-GAC AION UT טעינה מהירה בקצב סביר של 24 דקות מ-30% ל-80% סוללה ובסיס גלגלים של 2,750 מ"מ, ארוך מעט יותר מזה של ה-BYD דולפין (2,700 מ"מ). ה-UT מגיע עם מסך תצוגה גדול 14.6 אינטש, מערכות בטיחות ומערכות נהיגה מתקדמות, יכולות OTA ו-V2L ועוד. הרכב "יושב" על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים וזה כבר דבר חיובי.

GAC AION Y Plus

GAC איון Y פלוס

הדגם השלישי שיגיע הוא ה-GAC AION Y Plus רכב פנאי חשמלי, עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של 204 כ"ס. ה-Y Plus מציע גם כן בסיס גלגלים של 2,750 מ"מ כמו ה-UT אך הוא ארוך ורחב ממנו. 

ה-GAC AION Y Plus ישווק בישראל עם סוללה בעלת קיבולת של 63.2 קוט"ש שמעניקה לו טווח נסיעה של 410 ק"מ בין טעינה על פי תקן המדידה האירופאי, טווח נסיעה שיהיה נמוך יותר בתנאי אמת. 

כמו ה-UT, גם ה-Y Plus מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים מה שלא עוזר במיוחד לביצועי הטעינה הלא-מאד מרשימים, מ-20% ל-80% תארך כ-40 דקות. לרכב מסך תצוגה מרכזי בגודל 14.6 אינטש, 6 כריות אוויר ומערכות בטיחות ונהיגה מתקדמות.

GAC Aion Hyptec HT

מבט צד על GAC Aion Hyptec HT

אחרון חביב הוא ה-GAC Aion Hyptec HT, שידוע גם בשם Hyper HT, רכב פנאי-קופה חשמלי ומעוצב עם וייב של טסלה מודל X, בעיקר בגלל דלתות ה"שחף" שנפתחות מעלה במקום הצידה. Hyptec הוא מותג בוטיק שפועל בתוך GAC, והרכבים שמשווקים תחתיו נחשבים ליוקרתיים יותר.

ל-Hyptec הנעה כפולה עם הספק משולב של 245 כ"ס, בסיס גלגלים של קרוב ל-3 מטרים, חיישניי לידאר, מערכת שמע איכותית, מערכות בטיחות ונהיגה מתקדמות ועוד ובניגוד לדגמים של GAC AION, הוא לא צפוי להיות בסקאלה הנמוכה יותר של המחירים.

ואם כבר הזכרנו את המחירים – אלו עדיין לא נחשפו מכיוון שמדובר רק בהודעה מקדימה על כך שהמותג מתכונן לחזרתו לישראל – ברגע שהדגמים ינחתו כאן, אנחנו צפויים לקבל את כל הפרטים החשובים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button