fbpx

העתיד על פי GAC: טעינה ב-5 דקות

האם הטכנולוגיה החדשה של יצרנית הרכב הסינית תעזור לרכב החשמלי להתגבר על אחד מהחסמים שמונעים מבעלי רכבי בעירה פנימית לעבור לשימוש בו?

לצד התחרות על טווח הנסיעה, זמן הטעינה הממושך יחסית שדורש רכב חשמלי הוא אחד משני הגורמים העיקריים שעדיין מונעים מאנשים לזנוח את רכבי הבעירה הפנימית שלהם. כנראה שאם טעינה מ-0% ל-80% הייתה לוקחת 5 דקות, היינו רואים הרבה יותר רכבים חשמליים על הכבישים.

במקרים מסוימים, זמן הטעינה יכול להיות קריטי יותר מטווח הנסיעה – גם אם יש לך טווח של 300 ק"מ, אם אתה יכול לגשת לעמדת טעינה ולמלא את הסוללה בתוך דקות ספורות, זה הופך להיות הרבה פחות רלוונטי.

אז טעינה אמנם (עדיין) לא לוקחת 5 דקות אבל נראה שאנחנו מתקרבים לשם – בסרטון שהציגה לאחרונה יצרנית הרכב הסינית GAC Aion נראה האיון V, אחד מדגמי הקונספט שלה, נטען מ-0% ל-80% בתוך כ-8 דקות בלבד – לא הרבה יותר זמן ממה שלוקח תדלוק ממוצע… מדובר בחתיכת Game Changer.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחברה מכנים את הטכנולוגיה שמאפשרת את זמני הטעינה האולטרה-מהירים Extreme Fast-Charging (XFC) ויש להם שני סוגי סוללות שתומכים בזה – 3C ו-6C – הראשון מציע מהירות טעינה מ-0% ל-80% בתוך כ-15 דקות ומ-30% ל-80% בתוך כ-10 דקות.

סוג הסוללה השני, שאמור להיות מושק רשמית בחודשים הקרובים, מספק ביצועים מרשימים אף יותר – טעינה מ-0% ל-80% ב-8 דקות בלבד וטעינה מ-30% סוללה ל-80% סוללה בתוך כ-5 דקות בלבד – חצי מהזמן.

זמנים שלפי כמה שנים היו דמיוניים.

ואין סיבה לחשוש שמדובר באיזה גימיק ללא בסיס של יצרנית סינית שמנסה לעבוד עלינו עם פייק זול – הסרטון שבו נראה האיון V נטען מ-29% ל-80% בתוך כ-10 דקות בלבד צולם על ידי Fully Chargerd, אחד מערוצי היוטיוב הנחשבים בענף הרכב החשמלי.

אחרי הטעינה הסופר-מהירה, המטען מאיט את עצמו בצורה אוטומטית כדי לשמור על הסוללה לאורך זמן.

ואפרופו שמירה על חיי הסוללה – ב-GAC טוענים שאין חשש שהטעינה האולטרה-מהירה תפגע בסוללה וכדי להראות שהם באמת עומדים מאחורי מה שהם אומרים, הסינים מעניקים אחרי על הסוללה ללא פחות ממיליון ק"מ ו-1,600 מחזורי טעינה.

בעתיד, מי שתציע זמני קצרים יותר תמכור יותר רכבים – ונראה שלסינים יש קלף חזק במיוחד.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. מה שלא מדברים בנושא טעינת רכב -,בכללי ,ופה בפרט, זאת ההכבדה הלא קונבנציונלית על התשתית של רשת החשמל הביתית-מה שלא יחזיק ללא שינוי לאורך זמן ישנם פתרונות כמו הפרדת הרשת טעינה מן הכללית, רק צריך ליישמם כדי להרוויח את הזמן הנחוץ לשינוי. בתקווה שמדינת ישראל תיישם זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button