fbpx

אמבולנס חשמלי ראשון של ניסאן החל לפעול בטוקיו

אולי בתזמון המתאים ביותר למגפה נשימתית שנקשרה גם לזיהום אוויר, אמבולנס חשמלי המבוסס על דגם NV400 של ניסאן החלו לפעול בטוקיו, בצעד הראשון בדרך להפחתת פליטות האגזוז באחד הסקטורים החשובים במרחב העירוני.

מגפה שתוקפת יותר מכל את מערכת הנשימה ומשתקת את תחבורת וכלכלת העולם היא אולי הזדמנות לחשוב על פליטות האגזוז של רכבי הדגל מהחודשים האחרונים – האמבולנסים: הרי מדובר בסופו של דבר ברכב די גדול שמסיע מטען רב, בפרט כאשר מדובר בניידות טיפול נמרץ בהן יש ציוד רפואי שצריך לעתים חשמל לפעילות בזמן נסיעה או בשטח.

במחלקת החירום וכיבוי האש של טוקיו, שאחראית על הנושא בבירה היפנית, החליטו לשתף פעולה עם ניסאן ולהטמיע אמבולנס חשמלי לחלוטין לראשונה. לפי הודעת החברה, מדובר בפעם הראשונה שאמבולנס חשמלי נוסע ביפן.

האמבולנס החשמלי הראשון (והיחיד שפועל בינתיים) מבוסס על הוואן של ניסאן מדגם NV400, שאינו נמכר בארץ וגם אינו מיוצר כדגם חשמלי ייעודי – כך שמדובר בפרויקט מיוחד של רשות הכיבוי בטוקיו ושל חברת הרכב. 

שתי סוללות נפרדות ותמיכה בתשתיות בזמן חירום

המנוע של האמבולנס החשמלי בעל הספק של חמישים וחמישה קילוואט ובעל שתי סוללות, אחת בעלת שלושים ושלושה קילוואט-שעה שמיועדת לנסיעה עצמה ושניה המצוידת בשמונה קילוואט-שעה שתספק אנרגיה למערכות החשמליות של האמבולנס, כמו גם מיזוג אוויר, בלי להשפיע על טווח הנסיעה שלו.

החיסרון של הרכב, שכרגע עוד מהווה אב-טיפוס לצי עתידי אפשרי, הוא שאינו מסוגל בינתיים להיטען בזרם ישר, כך שטעינת הסוללות ממושכת ומגבילה יחסית.

למעשה מדובר ברכב עם ביצועים לא מרשימים ביחס למספר האנשים והציוד הרפואי אותם הוא מיועד להניע, אך קשה להאמין שהתנועה הכבדה בטוקיו הצפופה תצריך מהירות מירבית גבוהה.

במידת הצורך האמבולנס מסוגל להפוך למקור אנרגיה נייד – בהתאם לחזון של ניסאן על רכבים חשמליים כסוללות, בפרט כאשר מדובר בדגם שעשוי להיות מרכזי בהתמודדות עם מקרי חירום ואסונות טבע עתידיים.

צעד ראשון וסמלי בדרך להפיכת רכבי החירום לחשמליים

עד להטמעה המלאה של תחבורה חשמלית ביפן, שימוש ברכבים חשמליים בקנה מידה בינוני ומטה נמצא בסל האפשרויות של חברות הרכב וגם של מפעילי ציים שונים ומאפשרים גישור בדרך לשינוי בקנה מידה מלא.

באופן דומה, חברה יפנית נוספת הציגה השנה רכב כיבוי אש חשמלי ראשון שיוכל לאפשר טיפול באירועים קטנים ובתחומי העיר. על אף שעוד לא מדובר בבשורה שתשנה את המציאות של תושבי טוקיו, השימוש ברכבים אלו כבר עכשיו יוכל לאפשר צמצום דרמטי של פליטות גזי החממה להן אחראיים הרכבים הכבדים שמשמשים את גורמי החירום ושמספרם היחסי במרכזי הערים הגדולות הוא גבוה.

דרך נוספת להפחית את פליטות גזי החממה היא שימוש באמבולנסים ורכבי חירום היברידיים או לכל הפחות בכאלה שציוד החירום עליהם נטען מסוללת ליתיום ולא ישירות ממנוע הדיזל ומאפשרים חיסכון בדלק המזהם.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close