
פעם עוד הצהירו בפרארי כי אנחנו לא נראה רכב חשמלי מתוצרתם, אבל כנראה שגם יצרניות רכבים אקזוטיים כמו פרארי, המותג האיטלקי שנוסד על ידי אנזו פרארי לפני כמעט 100 שנה באיטליה (1929) מבין שהוא צריך ליישר קו עם הרוחות המנשבות בתעשיית הרכב העולמית. גם אם פרארי לא תהפוך לחשמלית לחלוטין כפי שמתכננות לעשות יצרניות רכב אחרות, האיטלקים בהחלט מבינים שיש מקום להוסיף לפחות דגם חשמלי אחד (אם לא יותר) לליין הדגמים שלהם.
בפרארי אף הקימו מתקן מיוחד לייצור רכבים חשמליים ובחודש יוני 2024 אף פורסמו תמונות של רכב תחת מעטה הסוואה כבד שנראה קצת כמו מזראטי לבאנטה, אז נטען כי תחת המעטה נמצאים למעשה מנוע חשמלי וסוללות של פרארי ושזהו רכב המבחן בו עושה פרארי שימוש על מנת לבדוק את הרכיבים שירכיבו בסופו של דבר את הרכב החשמלי הראשון של המותג.
הרכיבים הקריטיים שמרכיבים את הפרארי החשמלית הראשונה מפותחים מאפס (כמו המנועים החשמליים) או מורכבים על ידי פרארי בבניין ה-E-Building, שהוקם במיוחד כאמור לטובת המשימה.
פרארי אלטריקה (Elettrica) חמושה ב-4 מנועים חשמליים שמפיקים יחד מעל ל-1,000 כ"ס, מה שמאיץ את הרכב ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות ומהירות מירבית של 310 קמ"ש. לא רע לרכב ששוקל מעל ל-2 טונות.
הסוללה בקיבולת מכובדת של 122 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ, שצפוי לעמוד מן הסתם על הרבה פחות מכך בתנאים ריאליים, בטח במקרה של נסיעה במהירות גבוהה לאורך זמן. הספק הטעינה המהירה של הפרארי החשמלית הראשונה גבוה, ועומד על 350 קילוואט (ב-800 וולט) – מה שיאפשר לה לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בחמש דקות של טעינה או פחות.
האלטריקה יציע שלושה מצבי נהיגה וחמישה מצבי אספקת מומנט לבחירת הנהג וגם מערכת שמדמה סאונד – חיישן שיושב קרוב אל המנוע קולט את הויברציות מפעולתו ומשדר חזרה אל המערכת שיודעת להפיק את הסאונד המתאים.
הדגם צפוי להיחשף רשמית במחצית השנה הבאה, שנת 2026 והוא תהיה בעל 4 דלתות, כך שלא מדובר במכונית-על חשמלית, הבהרה חשובה לאלו מכם שעדיין ציפו.