fbpx

אאודי מתכננת גרסה חשמלית של ה-R8 בשיתוף עם רימאק (Rimac)

לפי בדיווח במגזין הרכב Car Magazine – הגרסה הרגילה של האאודי R8, בעלת מנוע הבעירה הפנימית של מכונית העל מתוצרת החברה, צפויה לעבור מהעולם והיורשת תהיה מכונית על חשמלית חדשה בשם RS e-tron.

את הרכב עתידה אאודי לבנות בשיתוף פעולה עם יצרנית המכוניות הקרואטית הקטנה  רימאק, המתמחה בייצור מערכות הינע ומכוניות ביצועים חשמליות. החברה שכבר כעת משתפת פעולה עם פורשה, אשר מחזיקה ב-10% ממניותיה, נמצאת במקביל במגעים עם יצרני יוקרה אחרים דוגמת בוגאטי, תהיה אמונה על אספקת מערכת ההינע והסוללה של ה-RS e-tron.

על פי הדיווח, הסוללה של ה-RS e-tron צפויה להיות עם קיבולת של  95kWh ותעניק לרכב טווח נסיעה של כ- 480 ק"מ לטעינה. הסוללה אשר ככל הנראה תהיה מדור חדש אשר יחליף את טכנולוגיית הליתיום-יון אשר נמצאת בשימוש תעשיית הרכב החשמלית כיום, תהיה בעלת צפיפות אנרגטית גבוהה יותר ותאפשר טעינה מהירה יותר, בין היתר בצורה אלחוטית. היא תזין שני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר גלגלים, בהספק כולל של 950 כ"ס, אלו יעניקו לרכב יכולת תאוצה מרשימה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות.

ה- RS e-tron תבנה על שלדת אלומיניום קלת משקל, ותיוצר במפעל החברה Bollinger Höfe הסמוך ל- Heilbronn  בגרמניה, אותו המפעל אשר אחראי על ייצור הדגמים A6, A7 ו- A8. בנוסף ייתכן מאוד שמכונית העל החשמלית תעשה שימוש במכלולים משתופים עם הפורשה טייקאן.

הצפי הוא שהמסירות הראשונות של הרכב יחלו  בין 2023 ל-2024 עם תג מחיר משוער של פחות מ-200,000€.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button