fbpx

טסלה מודל Y – רכב הפנאי החדש של אילון מאסק

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה הודיע כי החברה החלה בהכנות הנדרשות להתחלת הייצור של רכב הפנאי החדש מודל Y, כשהייצור עצמו צפוי להתחיל ב- 2020 עם יעדי ייצור התחלתי של 2000 מכוניות בשבוע ועד לקצב ייצור של 7000 כלי רכב בשבוע בהמשך. זהו ה- SUV השני של חברת הרכב החשמלי של אילון מאסק והוא מאוד חשוב לחברה, אשר מקווה שהדגמים העממיים שלה, המודל 3 והמודל Y, יעזרו לה לעבור לרווחיות קבועה כפי שקרה לראשונה בשני הרבעונים האחרונים מאז היוסדה, כשברבעון האחרון הציגה החברה רווח נקי של 139.5 מיליון דולר בניגוד להפסדיה ברבעון המקביל אשתקד בסך 675.4 מיליון דולר. טסלה, החייבת כיום 900 מיליון דולר לספקים, חייבת להציג שיפור בפעילות העסקית באמצעות הפחתת עלויות, ייצור מהיר יותר ומכירות רבות יותר. יתרה מזאת החברה עתידה לאבד בקרוב את הקלות המס אותן היא מקבלת מהממשל, מה שמאיץ עוד יותר את הצורך להציג שיפור בפעילותה העסקית.

והמודל Y, יעזרו לה לעבור לרווחיות קבועה כפי שקרה לראשונה בשני הרבעונים האחרונים מאז היוסדה, כשברבעון האחרון הציגה החברה רווח נקי של 139.5 מיליון דולר בניגוד להפסדיה ברבעון המקביל אשתקד בסך 675.4 מיליון דולר. טסלה, החייבת כיום 900 מיליון דולר לספקים, חייבת להציג שיפור בפעילות העסקית באמצעות הפחתת עלויות, ייצור מהיר יותר ומכירות רבות יותר. יתרה מזאת החברה עתידה לאבד בקרוב את הקלות המס אותן היא מקבלת מהממשל, מה שמאיץ עוד יותר את הצורך להציג שיפור בפעילותה העסקית בכדי שהצרכן יקבל מכונית טסלה במחיר הגיוני.

במסגרת המאמץ להפוך ליצרנית הפונה לקהלים גדולים יותר, החברה קיצצה את כל מחירי המכוניות מתוצרתה ב- 2000 דולר וכחלק ממגמה זו, בדומה למודל 3, גם מודל Y מתומחר ברמת מחיר נגישה, שלא כמו בעבר עם המודל X, אשר הוצג בשנת 2015 והתגלה כקשה ליצור ונשא תג מחיר המתחיל מ- 132,000 אלף דולר, תג מחיר אשר היה רלוונטי רק לפלח מצומצם של לקוחות והרחיק את הרכב מקהלים גדולים אחרים, טסלה ממצבת את מודל Y החדש בטווח המחירים של מתחרותיה כמו טויוטה Rav 4, מחיר הנע בין 25 ל- 33 וחצי אלף דולר, אם כי אין עדיין תג מחיר רשמי.

המנכ"ל והבעלים מאמין מאוד במודל Y החדש עד כדי הצהרה נועזת למשקיעים בכנס בשבוע שעבר, על כך שהרכב החדש עתיד להיות הצלחה גדולה, ולדבריו הביקוש למודל Y אף יעפיל על המודל 3, המודל "העממי" הנוסף של החברה ב- 50%. שלא כמתוכנן, בטסלה החליטו לוותר על פיתוח פלטפורמה ייחודית למודל Y, והעדיפו להתבסס על הפלטפורמה של המודל 3 הקיים, כש-75% מהרכיבים במודל Y מקורם במודל 3. היתרונות של מהלך כזה הם ברורים, חסכון בתקציבי הפיתוח, הוזלת עלות הייצור של מודל Y, רווחיות גדולה יותר וזמני ייצור מהירים יותר, כל אלו על מנת לעמוד בתג המחיר התחרותי של הרכב החדש. אין ספק שעבור טסלה, מחיר הרכב נמצא כעת גבוה בסדר העדיפויות.

על פי מאסק עצמו הרכב צפוי להיות מוצג לציבור ב-15 למרץ השנה. על פי סקיצות שכבר ששוחררו לתקשורת, עיצוב הרכב מזכיר מאוד את הקו העיצובי הנוכחי של היצרנית, קו שניתן לראות במודל X, כולל הדלתות הנפתחות כלפי מעלה. בנוסף לכך דווח שהרכב צפוי לכלול שורת מושבים שלישית. על פי מקורות בחברה הייצור צפוי להתבצע במפעל החברה ברינו נבאדה ובמפעל החברה בסין, אך הוא מיועד לייצר עבור השוק הסיני בלבד בשלב זה.

כשלענקיות התעשייה כמו פורד וג'נרל מוטורס יש מגוון דגמי רכבי פנאי חשמליים ורגילים בארסנל וברמת מחיר נגישה, טסלה אשר החלה את דרכה בייצור מכוניות בתצורת סדאן עם תג מחיר פרימיום, חייבת דגם של רכב פנאי "עממי" מוצלח על מנת להישאר רלוונטית לשוק האמריקאי, אשר מעדיף רכבי פנאי על פנאי סדאן, בדיוק כמו שוק הרכב הישראלי. כמובן שמדובר בחדשות טובות בנוגע למחיר טסלה לצרכן. יהיה עלינו להמתין ולראות אם זו בשורה של ממש.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close