fbpx

הביקוש לרכבים מסחריים חשמליים בהודו יוכפל פי 15 בחצי השנה הקרובה

עם הזינוק במחירי הדלק מצד אחד ותמריצים משמעותיים מהצד השני, התחבורה בדמוקרטיה הגדולה בעולם צפויה להתחיל בזינוק בכיוון החשמלי- וציי הרכב המסחרי החשמלי יובילו את המגמה.

הביקוש לרכבים מסחריים חשמליים בהודו צפוי לזנק פי חמישה עשר בתוך שישה חודשים בלבד, בתגובה לעליה המשמעותית במחירי הדלק לה היינו עדים לאחרונה. למגמה יתרמו שורת תמריצים שמקדמים תחבורה מסחרית חשמלית – ובפרט הפיכה של משלוחי קצה (הקילומטר האחרון) לנטול פליטות.

לפי קרנות מימון שונות, מאז תחילת השנה גברה משמעותית ההבנה העולמית בנוגע לצורך בהגדלת מספרם של הרכבים החשמליים בכבישי העולם, עם דגש משמעותי על התחום המסחרי ועל ציים גדולים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בעקבות תמריצים כלכליים רבים, כמו גם הוזלה של הרכבים הודות לשיפורים טכנולוגיים, רכישת רכב חשמלי הופכת למשתלמת מחודש לחודש. לפי סאמיר אגארוואל, המקים של חברת המימון רב-פין (RevFin), רק בחודשים יולי-אוגוסט ״ראינו גדילה פי שלושה בביקוש (לרכבים חשמליים) ביחס לשנים שלפני המגיפה. אנחנו צופים עליה של פי 15 בביקוש בששת החודשים הקרובים, בהשוואה לביקוש לפני המגיפה)״.

הקטנת התלות בנפט והתמיכה בציי הרכב החשמליים

הן הממשלה המרכזית והן ממשלות של מחוזות בתוך הודו החלו לתמרץ משמעותית את השימוש בתחבורה חשמלית, שבסופו של דבר תקטין את התלות בייבוא נפט, במקביל להפחתה של הזיהום הנפלט מרכבים. מספר חברות המשלוחים שמחפשות את הדרך לחשמול מהיר של ציי משלוחי, ועקב כך מזמינות רכבים מסחריים ומשאיות המונעות בחשמל, עלה דרמטית בקיץ האחרון.

״המומנטום כבר שם, ועליה בסדר הגודל תחל בשנה הקרובה״ אמר אגארוואל. בהתייחסו לשוק ההודי, העריך כי השוק לרכב מסחרי חשמלי יגיע להיקף של 15-20 מיליארד דולר בתוך חמש שנים, כשכרגע גודלו זניח. בעקבות המגיפה הודו ראתה זינוק במשלוחים, ועד 2030 צפויים להיות במדינה כשמונה מיליון משאיות קטנות למשלוחים עירוניים, כך לפי הערכה של הממשלה. 

מגמת ההתייקרות המהירה והדרמטית של הדלק ברחבי העולם לא צפויה להיעצר בקרוב – ומביאה רבים, בעיקר בהקשר התחבורה המסחרית, להבין שהתחזוקה והתפעול של רכבים חשמליים היא לא רק זולה משמעותית, אלא גם אמינה יותר. המעבר לתחבורה חשמלית, בעיקר כזו המבוססת על מקורות מתחדשים, יכולה להתאים כבר עכשיו גם למדינות מתפתחות. המציאות הנוכחית מראה לנו שתחבורה חשמלית היא לא פריבילגיה של אזרחים עשירים במדינות עשירות, ושהחשמול גם יכול להתקדם בקצב מהיר במידה והממשלה מכוונת את השוק נכון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button