
זה לא סוד שסוללות של רכבים חשמליים מאבדות מהביצועים שלהן אחרי זמן מה, אבל השאלה שעדיין נותרה ללא מענה מדויק היא – עד כמה? במקרה של המוסטנג מאך-אי הזה, מסתבר שהירידה היא מינורית עד כמעט ולא קיימת.
המוסטנג מאך-אי הזה שייך לבחור אמריקני בשם דייוויד בלנקל (David Blenkle), שקנה את הרכב לטובת הצטרפות לאובר (שירות מוניות עם נהג פרטי שנפוץ בארה"ב). הבחירה ברכב חשמלי למשימה הייתה טבעית הודות לחסכון משמעותי בעלויות האחזקה שהרכבים החשמליים מציעים בהשוואה לרכבים בעל מנוע בעירה פנימית.
ב-3 השנים מאז שרכש בלנקל את הרכב, הוא הספיק לגמוא 250,000 מיילים, השווים לכ-400,000 ק"מ, קילומטארז' מכובד, לכל הדעות. "המיתוס הכי גדול שאני שומע קשור לחיי הסוללה ולטווח הנסיעה״ אומר בלנקל, ״ואז אני פשוט מראה להם את מד המרחק שלי״.
אחרי 3 שנים, כשהוא מתקרב לחצי מיליון ק"מ של נסיעות יום יומיות למרחקים של מאות ק"מ, בריאות הסוללה של הפורד מוסטנג מאך-אי שלו עומדת על 92%. והמקרה של בלנקל הוא לא מקרה יחיד – לפני מספר חודשים הבאנו לכם כאן את הסיפור על הבחור הקוריאני שגמא לא פחות מחצי מיליון ק"מ עם יונדאי איוניק 5, במהלך שלוש שנים שהייתה בבעלותו. במקרה זה הסוללה הוחלפה על ידי החברה לאחר כ-580,000 ק"מ.

שני המקרים האלו (ועוד לא מעט מקרים) מוכיחים לנו שאפשר לסמוך על סוללות רכבים חשמליים, גם לאורך זמן רב ובכל מקרה, מעטים האנשים שמגיעים לכמות ק"מ כזו לפני שהם מחליפים את הרכב ברכב אחר.
כמה אנשים אתם מכירים שיש להם 300, 400 ואפילו 500 אלף ק"מ במד הקילומטראז'?
מעבר לכך, יצרניות הרכב מספקות אחריות מקיפה לסוללה של רכב חשמלי, שלרוב מכסה בין 8 ל-10 שנים של שימוש ברכב, ועד 160,000 קילומטרים ויותר.
אז בפעם הבאה שמישהו אומר לכם שהסוללות של רכבים חשמליים מאבדות מהיעילות שלהם לאחר מספר מסויים של ק"מ, תשלחו לו את הכתבה הזו.
אין פה כל פרמטר למה יעשו השנים מבחינת בלאי, הרכבים עשו כמות מכובדת של קילומטרג' אבל בזמן קצר מאוד של כ 3-5 שנים.
באופן תיאורטי…. מה תיהיה בריאות הסוללה של רכב חשמלי שנסע ממוצע אבל בן 15 שנים?
לי יש קיה נירו פלאג-אין מפברואר 2021 אני ממליץ עליו בחום, אלא שבארבע שנים ירדה יכולת הקיבול של המצבר ב 15% 8.4 קוט"ש ל 7.1 קוט"ש), זאת לפי הנתונים שמראה מכשיר הטעינה שאני משתמש בו לטעון את הרכב, ) לפי הפירסומים שמצאתי קיבולת המצבר ברוטו היא 8.9 קוט"ש, אבל לא ניתן לנצל את כל יכולת המצבר (, בטיפול האחרון במוסך של קיה ביקשתי שייבדקו את המצבר, המצבר נבדק על ידי מבדק מיוחד שקבע שהמצבר תקין, במוסך הסבירו לי שאם יש תקלה, הם לא מחליפים את כל המצבר, אלא רק מודלים מתוכו, על פניו נראה לי שההשקעה שווה אם באמת מדובר בהחלפת של מודלים ולא מצבר שלם
לפני כשנה וחצי קניתי טסלה 3 LR, לפני כן עשיתי סקר לגבי אורך חיים של סוללות של טסלה. ממה שמצאתי ברשת אחרי 200,000 מייל (320,000 ק"מ) הסוללה מאבדת בין 10% – 15% ומוחלפת בממוצע כל כ 400,000 ק"מ. לטבלה אחריות של 8 שנים או 192,000 ק"מ. מניסיון העבר שלי בכדי שהרכב בנזין ייסע 400 אק"מ לפני כן צריך להחליף לא את הטורבו, גיר, משאבת דלק, משאבת מים… ולעשות לא ראש מנוע… כל זה עולה כמה להחליף לסוללה משופצת.
אז בפעם הבאה שמישהו יאמר לכם שהסוללות מחזיקות מעמד, תד כי ו שהוא ממומן על ידי יצרן רכב חשמלי כלשהו
נניח שאחריות יצרן ל8 שנים או 160 אלף ובאויותיות הקטנות כתוב 70% לפחות. לכן באות השאלות :
1. למה היצרן לא משנה את האחריות ל 400 אלף קילומטר. לפי הכתבה לרכב אין בעין לעבור זאת? נכון?
2. נגיד שאחרי 160 אלף או 8 שנים הלכה הסוללה או כמו בכתבה אחרי 3 שנים. כמה עולה החדשה? האם עדין אפשר להסיג אחד חדשה? היצרן מחויב לספק חלקי חלוף רק 7 שנים. האם לכל הסיניות יהיו חלקי חילוף?
הדגמים הנפוצים כמו ג'ילי או byd יהיה מלאי חלפים משומשים מפירוק . כמה מכוניות בנזין אתה מכיר שעברו ששמאות או יותר אלף קילומטרים בלי הכלפת מנוע
לגמוא, לא לגמוע.
יש פה עניין גם של זמן.
במקרה המסויים הזה, עברו רק 3 שנים. אבל אם מישהו נוסע 200,000 קמ ב8 שנים, הסוללה תאבד הרבה יותר מהיעילות שלה, כי הזמן הוא גורם משמעותי.
כל החשמליות זה בלוף אחד גדול