
זה לא סוד שסוללות של רכבים חשמליים מאבדות מהביצועים שלהן אחרי זמן מה, אבל השאלה שעדיין נותרה ללא מענה מדויק היא – עד כמה? במקרה של המוסטנג מאך-אי הזה, מסתבר שהירידה היא מינורית עד כמעט ולא קיימת.
המוסטנג מאך-אי הזה שייך לבחור אמריקני בשם דייוויד בלנקל (David Blenkle), שקנה את הרכב לטובת הצטרפות לאובר (שירות מוניות עם נהג פרטי שנפוץ בארה"ב). הבחירה ברכב חשמלי למשימה הייתה טבעית הודות לחסכון משמעותי בעלויות האחזקה שהרכבים החשמליים מציעים בהשוואה לרכבים בעל מנוע בעירה פנימית.
ב-3 השנים מאז שרכש בלנקל את הרכב, הוא הספיק לגמוע 250,000 מיילים, השווים לכ-400,000 ק"מ, קילומטארז' מכובד, לכל הדעות. "המיתוס הכי גדול שאני שומע קשור לחיי הסוללה ולטווח הנסיעה״ אומר בלנקל, ״ואז אני פשוט מראה להם את מד המרחק שלי״.
אחרי 3 שנים, כשהוא מתקרב לחצי מיליון ק"מ של נסיעות יום יומיות למרחקים של מאות ק"מ, בריאות הסוללה של הפורד מוסטנג מאך-אי שלו עומדת על 92%. והמקרה של בלנקל הוא לא מקרה יחיד – לפני מספר חודשים הבאנו לכם כאן את הסיפור על הבחור הקוריאני שגמא לא פחות מחצי מיליון ק"מ עם יונדאי איוניק 5, במהלך שלוש שנים שהייתה בבעלותו. במקרה זה הסוללה הוחלפה על ידי החברה לאחר כ-580,000 ק"מ.

שני המקרים האלו (ועוד לא מעט מקרים) מוכיחים לנו שאפשר לסמוך על סוללות רכבים חשמליים, גם לאורך זמן רב ובכל מקרה, מעטים האנשים שמגיעים לכמות ק"מ כזו לפני שהם מחליפים את הרכב ברכב אחר.
כמה אנשים אתם מכירים שיש להם 300, 400 ואפילו 500 אלף ק"מ במד הקילומטראז'?
מעבר לכך, יצרניות הרכב מספקות אחריות מקיפה לסוללה של רכב חשמלי, שלרוב מכסה בין 8 ל-10 שנים של שימוש ברכב, ועד 160,000 קילומטרים ויותר.
אז בפעם הבאה שמישהו אומר לכם שהסוללות של רכבים חשמליים מאבדות מהיעילות שלהם לאחר מספר מסויים של ק"מ, תשלחו לו את הכתבה הזו.
יש פה עניין גם של זמן.
במקרה המסויים הזה, עברו רק 3 שנים. אבל אם מישהו נוסע 200,000 קמ ב8 שנים, הסוללה תאבד הרבה יותר מהיעילות שלה, כי הזמן הוא גורם משמעותי.