אילון מאסק והרשות לניירות ערך, ה-SEC, הגיעו להסכם חדש בנוגע לציוצים. לפני כשנה הסתבך אילון מאסק לראשונה עם הרשות לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו לרכוש את מניות החברה ולהפוך אותה לחברה פרטית. מניות החברה נסקו והרשות לניירות ערך האמריקאית הגישה תביעה כנגד מאסק שבה טענה כי מדובר בהפצת מידע שקרי והטעיית משקיעים. לאחר ההסתבכות ההיא, נקנס מאסק בסכום של 20 מיליון דולר, נאסר עליו לשמש כיו"ר החברה והוא הורשה להישאר כמנכ"ל בלבד. סלע המחלוקת הנוכחי סובב סביב סעיף נוסף בהסכם – להעביר כל מידע הנוגע לחברה ועלול להיות רגיש למשקיעים דרך אישור עו"ד ה-SEC לפני פרסומו.
במהלך השנה האחרונה, מאסק הביע את דעתו על הרשות פעמים רבות ואמר כי למעשה מדובר בחשבון טוויטר פרטי ובהוראת צנזור שאין בה ממש כיוון שהוא זה שמחליט אילו מהציוצים עלול להשפיע על המשקיעים.
הציוץ מפברואר – ותגובת ה-SEC
ב-19 לפברואר החל הסיבוב השני בקרב בין מאסק לרשות ניירות הערך. מאסק צייץ כי בכוונת החברה לייצר כחצי מיליון רכבים בשנה הקרובה, ציוץ שלאחר מספר שעות עבר מיתון בציוץ נוסף שאמר כי הם מקווים שעד לסוף שנת 2019 טסלה תגיע ליעד ייצור של כחצי מיליון רכבים בשנה. רשות ניירות הערך הגיבה בימנית מתפרצת האשימה את מאסק בביזיון בית המשפט תוך טענה כי הציוץ הפר את כללי ההסכם אליו הגיעו בשנה שלפני כן, מאסק מצדו טען כי הציוץ היה חסר חשיבות ובהתאם להסכם שהושג.
השופטת אליסון נתן הורתה לצדדים להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. לאחר חודשים של משא ומתן, הגיעו מנכ"ל טסלה, אילון מאסק וה-SEC להסכמה. במידה ועדכון ההסכם יתקבל על ידי השופטת נתן, יגיע גם סיבוב קרבות זה לסיומו.
מה אסור למאסק לפרסם ללא אישור עו"ד על פי ההסכם החדש
- כל מידע הנוגע למצבה הכספי של החברה, תחזיות, מיזוגים או רכישות
- מספרים הנוגעים לייצור, מכירה ואספקת רכבים
- קו מוצרים חדש שאינו נוגע במוצרים הקיימים (רכבים, תחבורה, או אנרגיה מתחדשת)
- תחזית או הערכה כלשהי הנוגעת לענייני החברה ושעדיין לא פורסמה במסמך רשמי
- מידע הנוגע למניות החברה, כולל המניות של איילון מאסק עצמו
- מידע שאינו זמין לציבור הנוגע להתנהלות והחלטות משפטיות, צווים או תקנות
- כל מידע שיש לדווח עליו לרשות לניירות ערך כגון פיטורין, שינוי אישים בהנהלה הגבוהה, פשיטת רגל, סגירת מפעל או חתימה על חוזה מיוחד