fbpx
Trending

בשורה לנהגים? הטבה על רכב חשמלי צפויה להמשך ב-2025

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הנחה את גורמי המקצוע במשרד האוצר לבלום את העלייה החדה במס הקנייה על רכבים חשמליים. מס הקניה היה צפוי לעלות ל-83%.

מתווה המיסוי, שנותן הטבה בזמן רכישה של רכב חשמלי, צפוי להסתיים עד סוף השנה. מתווה המיסוי הנוכחי הגדיר כי מס הקניה על רכבים חשמליים יעמוד תחילה על 10% בלבד, זאת לעומת מס קניה של 83% על רכבי בנזין, והוא עלה בהדרגה עד ל-35%, מס הקניה הנוכחי.

מכיוון שהמתווה הוגדר עד סוף השנה, אם לא יתבצע שינוי במדיניות המיסוי, מס הקניה על רכב חשמלי צפוי לעלות ל-83%, ובפועל ייקר את הרכבים החשמליים בעשרות אלפי שקלים – מה שלמעשה יהפוך את הרכבים החשמליים, גם העממיים שבהם, ליקרים מאוד ולא נגישים לרוב האוכלוסיה.

למרות התנגדויות חוזרות ונשנות להעלאת המס על רכבים חשמליים, התנגדות שהייתה מקיר לקיר בקשת הפוליטית בישראל, בסופו של דבר המס על רכבים חשמליים עלה בשנים האחרונות לפי המתווה המקורי, ולמעשה גרם להתייקרות של הרכבים, גם בשוק הרכבים המשומשים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הנחה את גורמי המקצוע במשרד האוצר לבלום את העלייה החדה במס הקנייה על רכבים חשמליים. השר הורה לעצב מתווה שימנע את העלייה הדרסטית, כך שמס הקניה על רכבים חשמליים יפחת מ-83% ל-45%. זאת, בכדי לשמר את התמריצים למעבר לרכב חשמלי, בשים לב לשמירה על אחריות פיסקאלית ואיזון תקציבי.

אם מתווה זה ייצא לפועל, העלייה הדרסטית במחירי הרכבים החשמליים תמנע, אך מחירים של הרכבים (גם החדשים, וכפי שכבר נוכחנו בעבר גם רכבים חשמליים יד שניה), צפויים לעלות. בנוסף גם המע״מ צפוי לעלות בשנה החדשה מ-17% ל-18%, מה שיוסיף להתייקרות הכללית גם של הרכבים החשמליים.

עם זאת, נציין כי ביטול הטבת אגרת הרישוי על רכב חשמלי נותרה, כך שעלות אגרת הרישוי שעמדה עד כה על כ-570 שקלים תעלה בשנת 2025 – והיא צפוייה להתייקר ב-1,500 שקלים וצפונה (כתלות במחיר הרכב ושנת העלייה על הכביש). למותר לציין שגם אם רכשתם רכב חשמלי, אגרת הרישוי שלכם תעלה בשנה הבאה.

השורה התחתונה

נציין שעדיין אין שורה תחתונה – ההנחיה של שר האוצר למצוא מתווה שיקפיא את קפיצת מס הקניה על רכב חשמלי ל-83%, ולהעלות אותו ב-10% במקום, היא עדיין הנחיה, חשובה ככל שתהיה. בשנים הקודמות למרות התנגדות של שרים וחברי כנסת להעלאת המס על רכב חשמלי – המס בסופו של דבר עלה. גם במקרה זה, ייתכן כי בסופו של דבר מס הקניה יעלה בחדות.

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. אני אומר, כל עוד הכבישים פקוקים ואנחנו מוציאים ים של כסף על רכב שהולך לזחול בכבישים ואופניים ב 100 ₪ יעקפו אותו, צריך להעלות את המס בשיעור חד של 200 או 300 אחוז כך שלא כל פלוץ שהוציא רשיון יקנה רכב ויעלה על הכביש. במקביל יש לפתח בעדיפות עליונה תחבורה ציבורית זמינה ומהירה שפועלת בכל ימות השנה מלבד כיפור.

    1. כך מדבר רק אדם עשיר שלא אכפת לו מהציבור.
      תתביש לך.
      זה שיש לך כסף ואתה יכול לעמוד התייקרות כזאת, זה אומר שאתה אנוכי ומחפש רק את טובת עצמך.
      בושה וחרפה

    2. רעיון שגוי. לא צריך להטיל גזרות. צריך לפתח תחבורה ציבורית זולה ויעילה מאוד גם בשבת. ואז אנשים בעצמם יעברו לתחבורה ציבורית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button