- ההאמר החשמלי מבית ג'נרל מוטורס שהשתתף במרוץ מצויד בשלושה מנועים חשמליים המפיקים הספק של כ-1000 כ"ס ומומנט משוגע של 1,500 קג"מ. מחירו של ההאמר החשמלי בגרסת ה-3 מנועים מתחיל מ-107,000 דולרים.
- הראפטור R מבית פורד שהשתתף במרוץ מצויד במנוע בנזין V8 מוגדש בנפח 5.2 ליטרים המפיק הספק של 700 כ"ס ומומנט של 88.5 קג"מ במצב סטוק. מחירו של הראפטור R עם מנוע ה-V8 מתחיל מ-110,000 דולרים.
- שתי מפלצות הביצועים האלו נפגשו על מסלול המרוצים למרוץ דראג.
חובבי הרכב ממשיכים לגלות את העוצמה המטורפת של הרכבים החשמליים והפעם תורו של הפורד F-150 ראפטור R, אחד מהטנדרים החזקים ביותר בעולם המיוצרים בייצור סדרתי, לשלם את המחיר.
מי שהוצב מול הראפטור R הוא לא אחר מההאמר החשמלי בגרסת הטנדר עם שלושה מנועים חשמליים. צמד מפלצות הביצועים שהם בכלל טנדרים עם יכולות שטח לא רעות בכלל נפגשו על מסלול המרוצים במטרה לקבוע – מי יותר מהיר?
שני הרכבים שהשתתפו במרוץ הגיעו אליו במצב "סטוק" לגמרי, ללא שיפורי מנוע – הפורד ראפטור ממודל 2023 עם פחות מ-1000 ק"מ על השעון – לא בטוח שלכך התכוונו מהנדסי פורד כשהם הורו לעשות לרכב הרצה רגועה.
האמר חשמלי מול פורד F-150 ראפטור R
אחרי כמה זינוקי חימום, הגיע הזמן לדבר האמיתי – ההאמר החשמלי והפורד F-150 ראפטור R התייצבו זה לצד זה למרוץ דראג (מיאוץ ל-400 מטרים) על מסלול האספלט.
נקבעו שלושה סבבים. בראשון שני הרכבים יצאו בקו אחד – וגם פתיחה חזקה של הראפטור R לא עזרה לו – ההאמר החשמלי התגבר עליו בקלות והגיע ראשון לדגל המשובץ.
בסבב השני ההאמר החשמלי לקח צעד אחורה – האם עכשיו יש לטנדר העוצמתי של פורד את מה שצריך בשביל לנצח? גם כאן ידו של הטנדר החשמלי הייתה על העליונה.
בסבב השלישי הוזז ההאמר החשמלי כבר שלושה צעדים אחורה כך שנוצר יתרון משמעותי לראפטור R – הטנדר של פורד ניצח את הסבב השלישי, עת הוא מקדים את הטנדר החשמלי של ג'נרל מוטורס אבל – רק במעט, למרות הפער הגדול בזינוק והיה ניתן לראות שאם צמד הרכבים היו ממשיכים בנסיעה עוד כמה עשרות מטרים קדימה, ההאמר החשמלי היה עוקף את מקבילו בעל מנוע הבנזין המוגדש.
מסקנה? לרכבים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית אין שום סיכוי לעמוד מול רכבים חשמליים, בהנחה שהם לא מקבלים עזרה 🙂
האקשן מתחיל בדקה 8:23.
מה שלא סיפרתם.
שעל הבנזין נהג גבר!
ועל החשמלית גברת…😀