ה-DS3 E-TENSE, שהושקה בישראל לפני מעל שנתיים, מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים. דגם ה-DS3, שנמכר רק בגרסה חשמלית, מבוסס על הפלטפורמה המשרתת גם את דגמי פיג׳ו וסיטרואן החשמליים הנוכחיים, אך גרסת 2023 החדשה מקבלת סוללה משודרגת ומנוע בהספק גבוה יותר.
- לובינסקי החלה את השיווק של גרסת 2023 של ה-DS 3 E-TENSE.
- טווח נסיעה מוצהר של 395 ק״מ לפי תקן WLTP.
- הנעה קדמית בהספק של 156 כ״ס.
- רמת גימור יחידה במחיר של 214,990 שקלים.
לגרסה החדשה סוללה בקיבולת של 54 קוט״ש, לעומת 50 קוט״ש בדגם היוצא, יחד עם שיפורים ביעילות הרכב, ה-DS 3 E-TENSE זוכה לטווח נסיעה של 395 ק״מ לפי התקן. עם זאת עדיין מדובר בסוללה קטנה ביחס למוצע בשוק, וטווח הנסיעה בפועל צפוי לנוע באיזור ה-300 ק״מ לטעינה.
מהירות הטעינה לא משתנה, ועומדת על 100 קילוואט, איתה ניתן לטעון את הרכב מ-10% ל-80% סוללה ב-26 דקות באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות בארץ, או לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ בכ-13 דקות של טעינה.
לגרסה החדשה הנעה קדמית בהספק של 156 כ״ס (שדרוג מ-136 כ״ס), ומומנט של 26.5 קג״מ, עם תאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-9 שניות, ומהירות מקסימלית של 150 קמ״ש.
העיצוב של הדגם עבר שדרוגים קלים הכוללים בין היתר עיצוב חדש ופשוט יותר לפנסי הלד וגריל רחב יותר בקדמת הרכב. לפי החברה מדובר בעיצוב אווירודינמי יותר, מה שתורם, יחד עם הגדלת קיבולת הסוללה, להגדלת הטווח מ-330 ל-395 ק״מ לפי התקן.
DS 3 E-TENSE החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור יחידה – ריבולי (Rivoli) – הכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.3 אינץ', עם תמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית לנייד, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', תצוגה עילית, כניסה ונסיעה ללא מפתח, מושבים קדמיים מחוממים, שמשה קדמית אקוסטית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ומצלמות חניה קדמית ואחורית.
אבזור הבטיחות של הדגם כולל בין היתר 8 כריות אוויר, ניטור שטח מת, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. דירוג אבזור הבטיחות עומד על 8 מתוך 8.
ה-DS 3 E-TENSE נמכרת במחיר של 214,990 שקלים. ל-DS 3 אחריות מלאה של 3 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב ו-8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.
215 אלף? זה רכבון קטנטן ומשונה שטווח נסיעתו יורד ב50% בקיץ הישראלי
מי הפרייאר שמשלם על רכב ששווה מקסימום 150 אלף 215 אלף