fbpx
Trending

רכב השטח החשמלי של דונפנג הגיע לישראל

ה-M-HERO 1 חמוש בלא פחות מ-4 מנועים חשמליים, יכולות שטח וטכנולוגיה וגם תג מחיר שקשה להשאר אליו אדישים.

כמו לא מעט יצרני רכב אחרים, גם לדונפנג הסינית יש מספר מותגי "בוטיק" תחתם היא משווקת דגמים נישתיים יותר. במקביל לדגמי מותג Voyah, שמשווקים כדגמי חטיבת היוקרה של החברה הסינית, בדונפנג מריצים גם את מותג M-Hero, שדגמיו משווקים כדגמי חטיבת רכבי השטח הקשוחים של החברה הסינית.

מטרו-מוטור שמיבאת את דגמי דונפנג ואת דגמי המותגים שמשתייכים לו השיקה לאחרונה בישראל את ה-M-Hero 1, רכב שטח חשמלי בעל חזות קשוחה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בדונפנג טוענים שה-M-Hero 1 הוא רכב שטח קשוח ולכן – בואו וניגש ישר לעניין, ובלי יותר מידי הקדמות מיותרות: עימתנו את ה-M-Hero 1 מול הלנד רובר דיפנדר 110, ש"הוציא כבר כמה קבלות" בתחום. 

דונפנג M-Hero 1לנד רובר דיפנדר 110 
מרווח גחון (ס"מ)33.5 29 
זווית גישה (מעלות)3737
זווית נטישה (מעלות)3740
עומק חצייה מקסימלי (ס"מ)90 90 

ובגלל שהלנד רובר דיפנדר 110 הוא לא חשמלי, הכנסנו למשוואה גם את ההאמר SUV החשמלי, המתחרה הישיר (והיחיד נכון לכתיבת שורות אלו) של ה-M-Hero 1 בישראל.

דונפנג M-Hero 1האמר EV SUV
מרווח גחון (ס"מ)33.5 26
זווית גישה (מעלות)3749.6
זווית נטישה (מעלות)3749
עומק חצייה מקסימלי (ס"מ)90 81

על הנייר, נראה כי יש אמת בטענות של דונפנג.

רכב השטח M-HERO של דונגפנג בעמידה
צילום: רונן טופלברג

ה-M-Hero 1 של דונפנג מגיע עמוס במערכות עזר אלקטרוניות לנהיגת שטח: 

קפיצי אוויר מתכווננים שמגביהים/מנמיכים את הרכב, מצב שטח ייעודי המתאים לנהיגה בבוץ, בחול, בסלעים ועוד, חיישן חציית מים עמוקים, מצב "זחילה", נעילות דיפרנציאל אלקטרוניות, מצב "הליכת סרטן" שהכרנו מההאמר החשמלי ואפילו מצב "ראיית לילה". בנוסף לכך, ה-M-Hero של דונפנג מגיע גם עם מיגוני שלדה ומיגון ייעודי לסוללה, פגושים מחוזקים ומדרגות צד.

מבט צד על רכב השטח M-HERO של דונגפנג
צילום: רונן טופלברג

ואם כבר מדברים על הסוללה – ל-M-Hero 1 יש סוללה בנפח של 142.7 קוט"ש שטובה לטווח נסיעה של 408 ק"מ בסה"כ ונראה לנו שאנחנו יודעים למה. כל מי שראה את ההאמר החשמלי מקרוב יודע שמדובר ברכב עצום מימדים – כבד וגבוה, ונראה שרכבי השטח החשמליים המאד כבדים וגבוהים הללו מתקשים לייצר טווח נסיעה ראוי למרות שיש להם סוללה גדולה ולראייה – גם ההאמר SUV החשמלי מייצר רק 500 ק"מ טווח עם סוללה של כמעט 250 קוט"ש. 

משקלם של ה-M-Hero 1 וגם של ההאמר SUV החשמלי עומד על אזור ה-4 טונות וגובהם באזור ה-2 מטרים (ההאמר SUV החשמלי גבוה במעט מה-M-Hero 1).

זמן הטעינה שמציע ה-M-Hero 1 הוא, איך לומר בעדינות, לא מהמהירים שראינו – נדרשות 47 דקות כדי להגיע מ-30% ל-80% סוללה עם 100 קילוואט של טעינה מהירה, ואנחנו מזכירים לכם שבדרך כלל מספקים נתון שמתייחס מ-10% ל-80%. בהספק זה תוכלו לקבל 100 ק״מ של טווח בכ-20 דקות של טעינה.

רכב השטח M-HERO בנסיעה בשטח
צילום: רונן טופלברג

ה-M-Hero 1 מצויד בלא-פחות מארבעה מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של יותר מ-1,000 כ"ס ומומנט של 142 קג"מ, מה שמאפשר לרכב השטח החשמלי להאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך קצת יותר מ-4 שניות.

רכב השטח החשמלי מבית דונפנג מגיע עם רשימת אבזור ארוכה, ניתן למצוא שם: שלושה מסכי תצוגה, הגה ומושבים מתכווננים חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, מושבי עור, מערכת שמע היקפית, שקעי USB-C ועוד וגם עם רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, התראות התנגשות, התראות תנועה חוצה, שמירה על נתיב, זיהוי שטח "מת" ועוד.

פנים הרכב וסביבת הנהג ברכב השטח M-HERO החשמלי
צילום: רונן טופלברג

ה-M-Hero 1 מציע 5 מקומות ישיבה, בסיס גלגלים של 2.9 מטרים, תא מטען אחורי בנפח של 452 ליטרים, יכולת העמסה של עד 100 ק"ג על גג הרכב ו-585 ק"ג בפנים הרכב ויכולת גרירה של עד 2.5 טונות.

מחירו של ה-M-Hero 1 של דונפנג נקבע בישראל על 699,000 ש"ח. זה לא מעט כסף, אך לזכותו יאמר שאין הרבה רכבי שטח (אמיתיים, לא בכאילו) חשמליים בישראל.

(תמונות כתבה: רונן טופלברג)

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button