עד היום ראינו כמה וכמה דגמי אופנועים חשמליים – רובם מציעים עיצוב די סטנדרטי, אבל לא ה'אחד' (The ONE) של חברת קרטיס (Curtiss) האמריקנית – אופנוע קרוזר חשמלי שמציע עיצוב שלא דומה לשום דבר אחר.
האמת היא שלהגיד לא דומה זה אנדרסטייטמנט – כי באופנוע של קרטיס אין חלק אחד שנראה שגרתי – השלדה, המנוע החשמלי, הסוללה, מערך הבולמים מבית רייסטק (RaceTech) כולל בולם אחורי שוכב בעיצוב ייחודי ובולם קדמי שממוקם, ובכן… נראה אתכם מצליחים למצוא אותו… ועוד.
על פי קרטיס, המנוע החשמלי המותקן באופנוע בעל פוטנציאל הספק מקסימלי של כ-168 קילוואט (שהם 217 כ"ס), אך בפועל הוא מוגבל להספק של 89 קילוואט בלבד (120 כ"ס). נתונים על טווח הרכיבה או מהירות הטעינה לא פורסמו אבל בתכל'ס – כמה זה כבר רלוונטי במקרה של ה-One? תסתכלו עליו, זה לא כלי שרוכבים עליו כל יום ראשון לעבודה.
הסוללה, בנפח 16.8 קוט"ש "יושבת" בתוך קייס מיוחד שגם מספק לה קירור (על ידי נוזל) וגם שומר עליה במקרה של תאונה. ההינע הסופי של ה-One מתבצע על ידי רצועה, ואין כאן גיר או אפשרות להעברת הילוכים.
ה-One של קרטיס אולי נראה כבד, אך הודות לחלקי קרבון ואלומיניום רבים, הוא מצליח לשמור על משקל של 193 ק"ג בסך הכל – קל יחסית לאופנועי קרוזר אחרים עם מנועי בעירה פנימית.
קרטיס משחררים מהדורה ראשונה, מוגבלת, הכוללת כ-15 יחידות של ה-One החשמלי – כל אחת מהן תימכר במחיר אסטרונומי של כ-115,000 דולרים. במהלך השנה הבאה, הייצור אמור לגדול לכ-100 יחידות, ותג המחיר אמור לרדת משמעותית, לאזור ה-80,000 דולרים.
מה אתם חושבים על ה'אחד' של קרטיס? הייתם מפנים לו מקום בחניה?
תמונות באדיבות Curtiss
אופנוע מגניב חבל שאין אותו בארץ והמחיר כל כך יקר
מדהים. אם היה בארץ בטוח הייתי קונה
ח\אופנוע יפיפה סוף סוף קצת שינוי