
בית המשפט בארצות הברית חייב לאחרונה את טסלה לשדרג את רכבו של לקוח למערכת הנהיגה העצמית המלאה של החברה (Full Self-Driving) – מבלי לשלם תשלום נוסף. ייתכן שהפסיקה מהווה תקדים שיחייב את יצרנית הרכב החשמלי לשדרג גם לקוחות נוספים – בגלל הבטחות היסטוריות שפיזרה טסלה בעבר.
הסיפור המשפטי הזה מתחיל כאשר טסלה הציעה ללקוחות לרכוש מנוי חודשי ליכולות הנהיגה העצמית – בעלות של 200 דולרים בחודש. מדובר בעלות זולה מאוד בהשוואה לעלויות ששילמו לקוחות אחרים על אותה מערכת FSD, שנעו בין 12 אלף ל-15 אלף דולרים.
התובע במשפט, בעלי טסלה מודל 3 ממדינת וושינגטון שבארצות הברית, החליט לרכוש את המנוי החודשי. אלא שגם לאחר שרכש את המנוי – בטסלה דרשו מאותו לקוח לרכוש לרכבו שדרוג חומרה בעלות של 1,500 דולרים.
במקום להתיישר עם הדרישה של טסלה, אותו לקוח פנה לבית המשפט במדינת וושינגטון. לדבריו, בפרסומיה טענה יצרנית הרכב כי כל רכבי מודל 3 מצוידים במלוא יכולות הנהיגה האוטונומית. הלקוח הציג בבית המשפט שורת פרסומות של החברה שאותן ראה לפני שרכש את הרכב – ומחזקות את הטענה הזאת.
בית המשפט החליט לצדד בעמדת הלקוח – והחליט לחייב את טסלה לשדרג את רכבו ללא תוספת תשלום. לפי הערכות, לקוחות רבים נוספים בארצות הברית בחרו במודל המנוי החודשי של טסלה – ולכן יוכלו כעת לתבוע את החברה ולבקש החזר כספי על התשלום החד-פעמי ששילמו על שדרוג מערכות הרכב.
זו לא הפעם הראשונה שבה חברת טסלה מסתבכת סביב הפרסומים הציבוריים שלה על מערכת ה-FSD: בחודש אוגוסט השנה האשימה מדינת קליפורניה את טסלה בהטעיית ציבור הצרכנים – וטענה כי המערכת החדשה אינה מאפשרת נהיגה עצמית אמיתית.