fbpx

סיטרואן e-C4x החשמלית בישראל

לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן ו-MG בישראל, משיקה היום את הסיטרואן C4x, שנמכרת גם בגרסה 100% חשמלית, החל מ-184,990 שקלים.

סיטרואן e-C4x מצטרפת היום לרשימת הדגמים החשמליים שנמכרים בישראל. ה-C4x היא גרסת פאסטבק עם עיצוב עדכני, שממשיכה את הליין החשמלי של סיטרואן, שהחל עם ה-e-C4 החשמלי, שהושק בישראל לפני יותר משנה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

״אנחנו מתרגשים להביא רכב בסגמנט הסדאן לסיטרואן״ אומר דני שביט, מנכ״ל לובינסקי, ״היום יש לנו את המלאי, והמתנו שיהיו כמויות של רכבים על הקרקע לפני ההשקה״.

סוללה, טווח והנעה

ה-e-C4x החדשה מבוססת על אותה פלטפורמה עליה מבוססות הסיטרואן C4 החשמלית, כמו גם הדגמים החשמליים של פיג׳ו, והיא מצוידת בסוללה של 50 קוט״ש. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 360 קילומטרים לפי תקן WLTP, אך טווח הנסיעה בפועל צפוי לעמוד על כ-270 עד 300 קילומטרים לטעינה, כתלות בנהיגה ובדרך.

סיטרואן e-C4x חשמלית בנסיעה על כביש

הרכב תומך בטעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט, שמאפשרת לטעון מ-20% ל-80% מהסוללה ב-20 דקות בלבד, או לקבל טווח נוסף של 100 קילומטרים בפחות מרבע שעה של טעינה, באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות בישראל.

ה-C4x החשמלית החדשה מצוידת בהנעה קדמית בהספק של 136 כוחות סוס, עם תאוצה מאפס למאה קמש ב-9.5 שניות.

פנים הרכב ואבזור

בדומה ל-e-C4, גם כאן הרכב מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית, ומסך מולטימדיה בגודל של 10 אינטש, שתומך במערכת ניווט מובנת, זיהוי קולי, תמיכה אלחוטית באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, ומצלמות היקפיות.

ניתן לשלוח מרחוק על הרכב עם אפליקציה ייעודית, התומכת בעברית, דרכה ניתן בין היתר לראות את מצב הסוללה והטעינה, לשלוט על הטעינה ולהפעיל מיזוג מרחוק. בנוסף הסיטרואן e-C4x תומכת בעדכונים דרך האוויר (OTA), כך שניתן לשדרג את מערכות התוכנה של הרכב מבלי להגיע לטיפול במוסך.

פנים הרכב מצויד במושבי ה-Advanced Comfort של סיטרואן, ויחד עם מתלי ה-PHC של החברה הוא צפוי לתת חווית נהיגה ונסיעה נוחה ונעימה יותר מהמתחרות בסגמנט.

ה-e-C4x ארוכה יותר ב-24 ס״מ מאחותה, ה-e-C4 (אורכה 4600 מ״מ), מה שמתבטא בתא מטען גדול הרבה יותר בנפח של 510 ליטרים, אך עם פתח צר יחסית. למרות שהרכב ארוך יותר, בסיס הגלגלים נשאר זהה, 2670 מ״מ.

עלויות טעינה ואחזקה

עלות הטעינה של הסיטרואן eC4x תעמוד על כ-28 שקלים בלבד בעמדת טעינה ביתית, כך שעלות נסיעה עומדת על כ-10 עד 11 אגורות לקילומטר, בניגוד ל-40 עד 50 אגורות לרכב בנזין. אגרת הרישוי עומדת על 558 שקלים, ולובינסקי מציעים שלושה טיפולים בשלוש השנים הראשונות ללא עלות.

שביט מציין כי הוא צופה ירידת ערך נמוכה לחשמליות בשנים הקרובות, ״יש לנו מצב הפוך עם החשמליות – ירידת הערך שלהן נמוכה מאוד, ונמוכה יותר ממה שציפינו. זה משפיע על הטרייד אין אצלנו כי אנחנו מתחייבים למחיר מחירון בטרייד אין״.

מחיר ואחריות

סיטרואן e-C4x החשמלית נמכרת בישראל במחיר התחלתי של 184,990 שקלים, יחד עם אגרת רישוי בסך 558 שקלים.

אחריות על הרכב: 5 שנים או 120,000 ק"מ, אחריות על הסוללה: 8 שנים או 150,000 ק"מ.

הזווית שלנו

בדומה ל-e-C4 החשמלית שנחתה כאן בעבר, ה-e-CX4 מציעה אבזור דומה עם שדרוגים, ופלפטורמה חשמלית זהה. אין פה בשורה חשמלית מפי סיטרואן, ומדובר ברכב שמתאים ללקוחות שמחפשים נוחות ואבזור, על פני טווח. הרכב מתאים בעיקר לאנשים שלא נמצאים הרבה על הכביש או כרכב שני במשפחה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button