פריסבי החלה בשיווק הגרסה החשמלית של צ׳רי FX כשנה וחודשיים לאחר שהמותג נחת לראשונה בישראל. הרכב נמכר בגרסת סוללה והנעה אחת המציעה טווח נסיעה של 430 ק״מ לפי התקן, ובשתי רמות גימור – קומפורט ונובל (Noble).
טווח, סוללה והנעה
שתי רמות הגימור של הדגם מצוידות בסוללה של 61.1 קוט״ש המספקת טווח נסיעה של 430 ק״מ לפי התקן. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-340 ק״מ לטעינה. בנוסף, ה-FX EV תומך בטעינה מהירה בהספק של 110 קילוואט, איתה ניתן לטעון את הסוללה מ-10 ל-80% ב-28 דקות, או לקבל טווח נסיעה של 100 קילומטרים ב-15 דקות של טעינה.
צ׳רי FX EV מצויד בהנעה קדמית בהספק של 204 כוחות סוס עם מומנט של 34.7 קג״מ. התאוצה של הרכב מאפס למאה קמ״ש עומדת על 7.8 שניות.
פנים הרכב ואבזור
מכיוון שהצ׳רי FX EV מבוסס על דגם בנזין, הוא לא נהנה מהיתרונות של רכבים הבנויים על פלטפורמה חשמלית ייעודית – כמו בסיס גלגלים ארוך. לרכב יש בסיס גלגלים של 2,630 מ״מ, קצר ביחס למתחרות כמו ה-BYD אטו 3 (עם 2,720 מ״מ) או הג׳ילי גיאומטרי C (עם 2,700 מ״מ). לרכב יש תא מטען בנפח של 380 ליטרים.
לרכב יש פנים מודרני ומעוצב היטב, והוא מציע אבזור הכולל שני מסכים של 12.3״ (מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי), תמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פתחי אוורי אחוריים, משטח טעינה אלחוטי לנייד (בהספק של 50 קילוואט), מצלמה אחורית וחימום למושבים האחוריים בלבד.
ברמת גימור נובל תקבלו גם גם שמש חשמלי, תצוגה עילית (HUD), מערכת שמע של סוני, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה מתקדמת, מצלמות היקפיות וחימום ואוורור למושבים הקדמיים – ללא חימום למושבים האחוריים.
הרכב זוכה לדירוג אבזור בטיחות 7 מתוך 8, והוא מצויד בין היתר ב-7 כריות אוויר, בלימה במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב, התראת שטח מת, בלימה אוטומטית אחורית ואזהרת פתיחת דלת. הרכב עדיין לא דורג במבני הריסוק של Euro NCAP והוא צפוי לעבור אותו בהמשך, אך גרסת הבנזין שלו קיבלה חמישה כוכבים.
עלויות טעינה ותחזוקה
טעינה מלאה של צ׳רי FX EV בבית תעלה כ-40 שקלים, עם טווח נסיעה צפוי של כ-340 ק״מ עלות הנסיעה לקילומטר עומדת על 12 אג׳, זאת לעומת רכב בנזין בקטגוריה, בו עלות הדלק לקילומטר צפויה לעלות כ-50 עד 55 אג׳. חסכון של כ-40 אג׳ לקילומטר או 8,000 שקלים בשנה לנוסעים 20 אלף ק״מ בשנה.
אגרת הרישוי של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים בלבד, יחד עם שגרת טיפולים של כל 20 אלף קילומטרים (או שנה), החסכון בעלויות התחזוקה מול רכב בנזין יכולות להגיע לכ-1,000 ש״ח בשנה ויותר. יחד עם עלויות האנרגיה הנמוכות החסכון המצטבר צפוי להגיע ל-9,000 ש״ח בשנה (לפי נסועה שנתית של 20,000 ק״מ).
מחירון
- צ׳רי FX EV רמת גימור קומפורט – החל מ-152,990 ש״ח.
- צ׳רי FX EV רמת גימור קומפורט – דו-גווני (Two Tone) – החל מ-157,990 ש״ח.
- צ׳רי FX EV רמת גימור נובל – החל מ-162,990 ש״ח.
- צ׳רי FX EV רמת גימור נובל – דו-גווני (Two Tone) – החל מ-167,990 ש״ח.