צ׳רי FX EV היא גרסה כל חשמלית של דגם הצ׳רי FX, רכב פנאי קומפקטי חשמלי, עם טווח נסיעה מוצהר של 430 ק״מ, הנעה של 204 כוחות סוס ושתי רמות גימור. ה-FX EV נכנס לקטגוריה פופולארית בישראל, רכבי פנאי חשמליים, עם לא מעט מתחרות כמו ה-BYD אטו 3, ג'ילי ג'יאומטרי C או ה-MG ZS EVֿ, חלקן מציעות טווחי נסיעה גבוהים יותר מה-FX EV.
גרסה | קומפורט / נובל |
---|---|
הנעה | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 150 |
מנוע (כ״ס) | 204 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 7.6 |
מהירות מקסימלית | 172 |
טווח נסיעה (WLTP) | 430 |
טעינה מהירה | 80 |
כלל רמות הגימור של הצ'רי FX EV מצוידות בסוללה בקיבולת של 61.1 קוט״ש עם טווח נסיעה מוצהר של 430 ק״מ לפי התקן. טווח הנסיעה בעולם האמיתי ובנסיעות בינעירוניות נע באיזור ה-340 ק״מ לטעינה כתלות בתוואי הדרך וסגנון הנהיגה.
צ׳רי FX EV תומך בטעינה מהירה בהספק של 80 קילוואט, במהירות הטעינה הנ"ל ניתן לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בכ-40 דקות, או לקבל טווח נסיעה של 100 קילומטרים ב-18 דקות של טעינה.
ה-FX EV מצוידת בהנעה קדמית בהספק של 204 כוחות סוס עם מומנט של 34.7 קג״מ. התאוצה מאפס למאה קמ״ש עומדת על 7.6 שניות.
טעינת הצ'רי FX EV מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הצ'רי FX EV תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
קומפורט / נובל | 41 ש״ח | 40 דקות | 8:00 שעות | 430 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 80 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-18 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
לרכב יש פנים מודרני ומעוצב היטב, ובאבזור מכבד לגרסת הבסיס, אך בהיותה מבוססת על דגם בנזין, ניתן להרגיש בחיסרון מרווח הפנים בהשוואה לחשמליות אחרות באותה קטגוריה.
מכיוון שהצ׳רי FX EV מבוסס על דגם בנזין, הוא לא נהנה מהיתרונות של רכבים הבנויים על פלטפורמה חשמלית ייעודית – כמו בסיס גלגלים ארוך ופנים מרווח. לרכב יש בסיס גלגלים של 2,630 מ״מ, קצר ביחס למתחרות כמו ה-BYD אטו 3 (עם 2,720 מ״מ) או הג׳ילי גיאומטרי C (עם 2,700 מ״מ). לרכב יש תא מטען בנפח של 380 ליטרים, ללא תא מטען קדמי.
ברמת קומפורט הרכב מצויד במושבי בד, יחד עם חימום למושבים האחוריים בלבד. ברמת נובל תקבלו מושבי עור טבעוני, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, אך באופן מוזר מאוד – ללא חימום במושבים האחוריים.
לרכב יש פנים מודרני ומעוצב היטב, וכבר בגרסת הכניסה מציע אבזור הכולל שני מסכים של 12.3״ (מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי), תמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פתחי אוורור אחוריים, משטח טעינה אלחוטי לנייד (בהספק מרשים של 50 קילוואט) ומצלמה אחורית.
רמת גימור נובל כוללת גג שמש פנורמי חשמלי, תצוגה עילית (HUD), מערכת שמע של סוני, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה מתקדמת, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים.
הרכב עדיין לא דורג במבחני הריסוק של Euro NCAP, אך גרסת הבנזין שלו קיבלה חמישה כוכבים. דירוג אבזור הבטיחות של הרכב עומד על 7 מתוך 8, והוא כולל 7 כריות אוויר, בלימה במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב, התראת שטח מת, בלימה אוטומטית אחורית ואזהרת פתיחת דלת.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
על הרכב יש 6 שנות אחריות כללית או 150,000 ק"מ יחד עם אחריות על הסוללה של 8 שנים או 160,000 ק"מ.