רגע לפני ההשקה הרשמית שצפויה להיערך ב-8 לאוגוסט 2024, משחררים בחברת BYD תמונות רשמיות של ה-BYD סיל החדש, רכב הסדאן החשמלי.
בסה"כ הכללי ובעיקר מבחינה חיצונית, שני הדגמים, גם זה שיוצא וגם זה שנכנס, נראים די זהים. קרוב לוודאי שרוב מי שנשים בפניו את התמונה של BYD סיל 2024 ליד תמונה של BYD סיל 2025 בסגנון של "מצא את ההבדלים", יתקשה למצוא אותם – מהסיבה הפשוטה שהם די מעטים.
מי שיהיה ממש חד (או מי שקרא את הכותרת) ישים לב לבליטה בחלקו הקדמי של הגג – זהו חיישן הלידאר של חברת רובוסנס הסינית, שלא היה קיים בדגם הקודם ושמקבל עכשיו ה-BYD סיל החדש, מה שאמור לשפר את יכולות ה-ADAS שלו, Advanced Driver Assistance System, מערכות עזר מתקדמות לנהג, קרי יכולות תמרון אוטונומיות.
עוד שינויים בגזרה החיצונית כוללים החלפה של הכיתוב Build Your Dreams בחלקו האחורי של הרכב בכיתוב BYD מואר בצבע אדום ותוספת של צבע חדש שזוכה לכינוי "סגול שמיים" (Sky Purple).
בעוד שבאגף החיצוני של ה-BYD סיל 2025 לא נרשמו הבדלים משמעותיים בין הדגם היוצא לדגם הנכנס, באגף הפנימי יש יותר על מה לדבר.
בראש ובראשונה – פלטפורמה חדשה. ה-BYD סיל נשען על גרסת ה-EVO החדשה של הפלטפורמה החשמלית של BYD שנקראת e-Platform 3.0. זהו רכב הסדאן החשמלי הראשון של BYD שעושה שימוש בגרסה החדשה.
ב-BYD הצהירו שהפלטפורמה החדשה תביא לביצועים, טווח נסיעה והספקי טעינה משופרים, אך לא חשפו את הפרטים המדויקים, כך שאנחנו לא יודעים אם ובאיזה אופן הביצועים הללו השתפרו בעקבות השימוש בפלטפורמה חדשה ונראה שניאלץ להמתין בסבלנות ליום ההשקה.
מבט פנימה חושף בפנינו תא נוסעים משודרג לחלוטין. מסך התצוגה ה"צף" בגודל 15.4 אינטש אמנם נשאר כפי שהיה, אך סביבתו שונה לגמרי – עם הגה חדש ושימוש בחומרים וגוונים שיוצרים מראה שלפחות בתמונות עושה רושם הרבה יותר איכותי ואפילו יוקרתי.
הסיל הנכנס שומר על אותם המימדים של הדגם היוצא, עם אורך של 4.8 מטרים, רוחב של 1.8 מטרים, גובה של 1.4 מטרים ובסיס גלגלים של 2.9 מטרים – ארוך מעט יותר מזה של הטסלה מודל 3, שעומד על 2.8 מטרים.
BYD סיל הגיע לישראל לראשונה בחודש פברואר 2024, והוא נמכר כאן בשתי גרסאות:
דיזיין עם הנעה אחורית, ואקסלנס עם הנעה כפולה. שתי הגרסאות מצוידות בסוללה בקיבולת של 82.5 קוט״ש, המספקת טווח נסיעה מוצהר של 570 ק"מ לגרסת הדיזיין, או 520 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה. בעולם האמיתי ובנסיעות בינעירוניות טווח הנסיעה נע באיזור ה-400 עד 450 ק״מ לטעינה ואף יותר בנהיגה רגועה.
הסיל תומך בטעינה מהירה בהספק של 150 קוט"ש, איתה ניתן למלא את הסוללה מ-10% ל-80% בפחות מ-40 דקות, או לחלופין לקבל 100 קילומטרים של טווח ב-10 דקות של טעינה. נתון נמוך יותר בהשוואה למתחרות הישירות, טסלה מודל 3 (עם 250 קילוואט) או יונדאי איוניק 6 (עם 350 קילוואט).
לאור השינויים בפלטפורמה עליה נשען הרכב בדגם החדש, נתונים אלו צפויים להשתנות לטובה.
מחיר ה-BYD סיל דיזיין מתחיל מ-216,990 ש״ח, ומחיר ה-BYD סיל אקסלנס, מתחיל מ-233,990 ש״ח.