
BYD חשפה את המשאית החשמלית ETM6 בכנס להנדסת רכב ותחבורה חכמה של לשכת המהנדסים בישראל, אך למעט מפרט טכני של המשאית לא נחשפו פרטים על העלויות של המשאית.
ה-ETM6 היא משאית קטנה שמתאימה בעיקר לעבודה בעיר – אורכה של המשאית הוא 5,950 מ״מ עם בסיס גלגלים של 3,360 מ״מ, רוחבה עומד של 2,095 מ״מ וגובהה 2,940 מ״מ. משקלה הכולל של המשאית הוא כמעט 7.5 טון, אך המשקל העצמי של המשאית עומד על 3,680 ק״ג. בקבינה יש מקום לנהג + שני נוסעים.
המשאית מצוידת בסוללות בנפח כולל של 126 קוט״ש, שמספיקות לטווח נסיעה בהעמסה מלאה, כך לפי היצרן, של כ-200 קילומטרים, כך שנראה שהמשאית מיועדת בעיקר לקווי חלוקה עירוניים, ולנסיעות קצרות עד בינוניות. בנוסף למשאית יכולת טעינה מהירה בהספק של 120 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-20% ל-100% סוללה בשעה אחת.

ל-ETM6 הנעה בהספק של 204 כוחות סוס, עם מומנט של 56 קג״מ, והיא מוגבלת למהירות מירבית של 100 קמ״ש. מארז הסוללות של המשאית ממקומות במרכז השלדה של המשאית, והוא מורכב משישה מודולים של סוללות של 21 קוט״ש כל אחת, עם שקע טעינה CCS2 הממוקם בצידה השמאלי ובחלק האחורי של המשאית.

בניגוד לעיצוב של רוב המשאיות בשוק, המשאית של BYD שונה בעיצוב החיצוני והפנימי, עם עיצוב חדשני ונקי, פנסי לד צרים בקדמת המשאית וללא גריל. גם פנים הרכב פשוט ומינימליסטי מאוד ביחד למשאית, והוא מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטמידיה גדול במרכז המשאית ובורר מצבי נהיגה עם שלושה מצבים.
כתבה ממומנת? רק BYD? ומה עם משאית חשמלית של וולוו שהוצגה באותו הכנס שמתקדמת הרבה יותר?
הסינים מקדמים את BYD בכל העולם…כנראה שיש בסיס טוב לכך