fbpx

הלהיט הבא? BYD אטו 2 נחשף

יצרנית הרכב הסינית מציגה פנאי חשמלי חדש, אח קטן לדגם ששטף וממשיך לשטוף את כבישי ישראל.

תערוכת הרכב של בריסל: יצרנית הרכב הסינית BYD מציגה דגם פנאי חשמלי חדש – הכירו את ה-BYD אטו 2. 

לפני שנתחיל לדבר על ה-BYD אטו 2, חייבים להגיד כמה מילים על ה-BYD אטו 3. רכב הפנאי החשמלי עשה היסטוריה כשהפך בשנת 2023 לרכב הכי נמכר בישראל – לא הרכב החשמלי הכי נמכר בישראל (זאת אומרת גם), אלא הרכב הכי נמכר בישראל, גם מתוך הרכבים הלא-חשמליים.

שילוב של ג'יפון עם תג מחיר אטרקטיבי זה בדיוק מה שהשוק המקומי אוהב, והמספרים לא משקרים – מאז הגעתו לישראל בשנת 2022 עלו על כבישי הארץ יותר מ-28,500 רכבי אטו 3.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לקראת סוף שנת 2024 הגיעה לישראל גרסה משודרגת של ה-BYD אטו 3 שהביאה איתה מספר עדכונים חשובים כמו זמן טעינה קצר יותר, תוספת של אביזרי בטיחות כמו גם הארכת מרווח הטיפולים וגם – אישור לוו גרירה, אך בלי חדשות בתחום הסוללה או הטווח.

כעת, עם הדגם החדש, ה-BYD אטו 2 שנחשף בתערוכת הרכב של בריסל, יצרנית הרכב הסינית תוכל להמשיך את ההצלחה שהביא ה-BYD אטו 3 ואולי אף להגדיל אותה. 

כמו ה-BYD אטו 3, גם ה-BYD אטו 2 נשען על פלטפורמת e-Platform 3.0 של יצרנית הרכב הסינית. מן הסתם, ולמרות שהם עושים שימוש באותה הפלטפורמה, ישנו הבדל במימדים בין שני רכבי הפנאי החשמליים – ה-BYD אטו 2 קצר יותר ב-14 ס"מ וצר יותר ב-4.5 ס"מ מה-BYD אטו 3 ובסיס הגלגלים שלו קצר יותר גם כן, ב-100 מ"מ – 2,620 מ"מ מול 2,720 מ"מ.

ה-BYD אטו 2 הושק בבריסל, ולא במקרה – "רכב פנאי במחיר אטרקטיבי לשוק האירופי", כך מתארים ב-BYD את הדגם החדש שלהם.

BYD אטו 2 מבט קדמי

ה-BYD אטו 2 נחשף בתור התחלה בגרסת בסיס עם מנוע חשמלי יחיד עם הספק של 174 כ"ס וסוללה בנפח של 45 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 312 ק״מ לפי תקן WLTP (טווח הנסיעה בפועל צפוי לנוע באיזור ה-250 ק״מ), גרסה שתצטרך להגיע עם תג מחיר נוח כדי להצדיק את הביצועים הבסיסיים שלה – ב-BYD כבר מבטיחים גרסה נוספת עם סוללה גדולה יותר ויכולות גדולות יותר – אך לא מסגירים את הנפח המדויק.

אחת האפשרויות היא שגרסה זו תעשה שימוש בסוללת ה-60 קוט"ש, שמספקת טווח נסיעה של 427 ק"מ על פי תקן WLTP, טווח שצפוי לעמוד בתנאי אמת על אזור ה-350 ק"מ.

פנים הרכב וסביבת הנהג של BYD אטו 2

"רכבי הפנאי מסגמנט B פופולרית להפליא באירופה" אמרה סטלה לי, סגנית נשיא BYD והיא לא טועה – לא מעט דגמי פנאי חשמליי הצטרפו באחרונה לסגמנט זה, הבולטים שבהם הם קיה EV3, פורד פומה Gen-E, זיקר X, אלפא-רומיאו ג'וניור, אופל גרנלנד ועוד – מה שיוצר סביבה תחרותית ומעלה את ההתעניינות בקרב יצרני הרכב שרוצים לקחת חלק בחגיגה גם כן.

המחיר הרשמי של ה-BYD אטו 2, שמזכיר לנו את הסוזוקי ויטארה החשמלי שנחשף לאחרונה, עדיין לא פורסם אך הוא צפוי לתפוס מקום בין ה-BYD דולפין שעולה כאן החל מ-144,000 ש"ח לבין ה-BYD אטו 3 שעולה כאן החל מ-173,000 ש"ח.

הייתם קונים רכב פנאי חשמלי מבית BYD עם טווח של 350-400 ק"מ בכ-150,000 ש"ח? רשמו לנו את דעתכם בתגובות.

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. יש לי אוטו 3 מצויין… הבעיה זה העלות המוגזמת של רשיון הרכב מ500 שח ביום הקנייה לעומת 2600 אחרי שנה! המדינה עודדה לעבור למכוניות חשמליות אבל ״ עבדה״ עלינו בעיניים אחרי שנה.
    טווח הבטרייה מאוד משמעותי…במחיר של 150 אלף שח אוטו 2 נראת מצויין.

  2. החשמל עדיין מלחיץ. בתור רכב שני, אולי כן, אבל אז זה לא זול מספיק וההתלבטות מול משומשת או תשלומים לאורך שנים לא פשוטה

    1. הרכב נראה מרשים,עם נתונים טובים.ואם הבנתי נכון שזה דגם פלאג אין,אז זה פותר את בעית חרדת הטווח.וביחס למחיר הנראה לעין שווה מאוד.

    2. שווה לחכות התחרות גוברת משנה לשנה וייתכן ויגיעו דגמים בעלי טווח של כ-550 ק"מ במחיר דומה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button