fbpx

חברת הטעינה החשמלית בלינק פרסמה מטען נייד ראשון לרכב החשמלי

מסוגל לטעון מייל בדקה ומתאים לכל סוגי הרכבים, כולל טסלה – נראה שזהו הכלי החדש שיצטרף לרכבי הגרר והתחזוקה בדרכים כשעוד רכבים חשמליים עולים על הכביש וכך גם הסיכוי שלמישהו תגמר הסוללה בדרך הביתה.

כרגע פיזור תחנות הטעינה ברחבי העולם (ובפרט בישראל) עוד לא מספיק טוב בכדי להעלים את חששות הנהגים ממצב בו יתקעו עם סוללה ריקה, לפחות כל עוד תרבות הנהיגה נשארת זהה לזו שהתרגלנו אליה עם רכבים לא חשמליים.

חלק משמעותי ממצב זה בא לידי ביטוי בחרדת הטווח – כינוי לתחושה הנפוצה בקרב ציבור הנהגים העומדים בפני הבחירה בין רכב חשמלי ללא חשמלי ומודאגים מטווח הנסיעה של הרכב, מידת הנגישות לתחנות טעינה והצורך לחבר את הרכב מספר שעות לחשמל על מנת שיטען באופן מספק.

על אף שטענות אלה אינן לוקחות בחשבון את תרבות הנהיגה ברכב חשמלי, שאמור להיטען בזמן שהנהגים בבית או בעבודה, לא ניתן להתעלם מהן לחלוטין ובין המחפשים פתרון לבעיה ניתן למצוא את חברת הטעינה האמריקאית בלינק שהשיקה מטען נייד ראשון לרכב חשמלי.

גנרטור – איך לא חשבו על זה קודם?

החברה האמריקאית למטעני רכבים חשמליים פרסמה לאחרונה את מטענה הנייד הראשון וכך מקלה על חייהם של הנהגים כמו גם על חייהם של העובדים בתמיכה בצד הכביש לרכבים שנתקעו עם סוללה ריקה. 

פתרון זה, שיכול לעזור לשני הצדדים במניעת תשלום יקר על שירותי גרירה, לא הקדים את בואו – רכבים חשמליים הולכים ומתרבים ברחבי העולם ואיתם הסיכוי לתקלות שכאלה. 

המטען החדש של בלינק הוא גנרטור מונע בנזין (אולי זה לא באמת כל כך חדשני) המסוגל לייצר מתח של מאתיים ארבעים וולט עם זרם חילופין בעוצמה של ארבעים אמפר. הוא אינו דורש התקנה או תשתית וגודלו 99x78x83 ס"מ – גדול מדי עבור החזקתו באופן קבוע בתא המטען של הרכב, אך בהחלט קומפקטי ונוח עבור רכבי שירות.

המטען מכיל תא דלק בנפח של ארבעים ואחד ליטר ומסוגל להפיק חשמל במשך תשע שעות לפחות, בעודו טוען בהספק של 9.6 קילוואט – מעט יותר מקילומטר לדקה והרבה מעל הגנרטור בחנות הקרובה לביתכם. הוא מסוגל להתחבר לכל השקעים הקיימים היום, על אף שעבור טסלה דרוש מתאם.

חוסך בעלויות וחוסך בחרדה

ככל הנראה המטען הנייד של בלינק מספיק כדי לאפשר לנהג התקוע מספיק טווח כדי להגיע לתחנת טעינה מהירה או אפילו ליעד תוך כמה דקות של טעינה – אמנם לא מושלם, אך משמעותי מספיק כדי להביא לשינוי רחב בקרב חברות השירות, שכנראה יחזיקו על כל רכביהם מטען לעת צרה.

"היוזמה מאחורי המטען הנייד היא לכל הפחות פורצת דרך ואני מתרגש עבור עובדינו, לקוחותינו וכל הנהגים שיחוו את היכולת שלנו לעזור להם בעת הצורך" אמר מיכאל פארקס, מקים ומנכ"ל החברה היום.

"אלו לא רק חברות הצלה בדרכים והיום גם חברות ביטוח, יצרניות רכב ואפילו חברות אשראי מציעות ללקוחותיהן שירותי סיוע לצד הכביש – ובלינק יכולה לספק צורך חיוני עבור לקוחותיה ונהגי רכבים חשמליים. המטען החדש מראה ללקוחות ולמשקיעים שבלינק מכינה את התשתית לתמיכה בצי רכבים חשמליים שהולך וגדל תוך הפחתה של חרדת טווח" הוסיף.

לא זול ולא ללקוחות פרטיים – אלא אם אתם סובלים מעודף כסף

בלינק הוקמה בשנת 2009 כרשת מטענים פרטית לרכבים חשמליים בארצות הברית והיום כבר הפכה לאחת הרשתות הגדולות בה, עם למעלה משלושת אלפים מטענים הפזורים בשש עשרה ממדינות ארצות הברית. 

החברה מציעה היום מטענים ביתיים לקניה ומנוי דיגיטלי המאפשר תשלום מרחוק על טעינה במטעניה הציבוריים. כעת מצטרף המטען לסל המוצרים של החברה וניתן להזמנה דרך האינטרנט גם באמצעות מנוי קיים, מהלך שמעודד את קנייתו בקרב מנויים פרטיים או מסחריים קיימים.

מחיר המטען מתחיל ב-6,500 דולר ליחידה לכן סביר שהקהל המיועד הוא חברות מסחריות ולא לקוחות פרטיים – וכשחושבים על כך לעומק כנראה שאין הצדקה אמיתית להחזקה פרטית של המטען.

כמובן, הציפייה (הריאלית) הקיימת בקרב רוב החברות והנהגים היא שטווחי הנסיעה של הרכבים ילכו וישתפרו – ובכל מקרה רוב הנהגים שיסחטו את רכבם עד המטר האחרון יעשו זאת במרחק של קילומטרים ספורים מהיעד ולא בלב המדבר, כך שמשמעות החילוץ יכולה להסתכם בחצי שעה בנוכחות גנרטור וללא צורך בגרר עם העלויות הנלוות לכך.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close