המגזין TheDriven מוסר כי תושבי אוסטרליה מגלים עניין הולך וגובר במכוניות חשמליות ורוכשים אותן יותר מבעבר. על פי הדו"ח האחרון הבודק את מצב שוק הרכב החשמלי, שנערך על ידי מועצת כלי הרכב החשמליים (EVC), הארגון המייצג את ענף הרכב החשמלי באוסטרליה, מתאר עלייה משמעותית במספר הצרכנים הבודקים אפשרות ו / או שוקלים לרכוש מכונית חשמלית.
על פי הדו"ח, במחצית הראשונה של 2019 התקבלו נתוני מכירות של רכב חשמלי הגבוהים ב-90% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן מגוון הדגמים החשמליים הזמינים לרכישה גדל בהתמדה מ-22 דגמים באוגוסט 2019 ועד ל-31 דגמים שצפויים להיות זמינים לקראת סוף 2020. בנוסף זמינות תשתיות הטעינה גדלו ביותר מ-140% בשנה האחרונה, ונכון להיום מפוזרות במדינה כ- 1930 תחנות טעינה.
גם מבחינת המודעות, שהינה קריטית לעתיד המכוניות החשמליות, קיימת מגמת עליה. בסקר עדכני שנערך על ידי ה- EVC בקרב 1,939 אוסטרלים נמצא כי כולם מודעים לקיומם של כלי רכב חשמליים, 45% אמרו שבצעו מחקר כלשהו בנושא רכב חשמלי, יותר מפי 2 בהשוואה לסקר דומה שנערך ב-2017.
יתרה מזאת, אחוז האנשים הבודקים את תחום הרכב החשמלי עם כוונת רכישה של אחד מהדגמים, זינק מ-1.8% ב-2018 ל-6% השנה. המשתתפים בסקר ציינו כי המחירים הגבוהים יחסית של כלי רכב חשמליים בהשוואה למכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית, וחרדת טווח הנסיעה הם החסמים העיקריים לרכישת מכונית חשמלית. עם זאת מחצית מנשאלים אמרו שישקלו לרכוש מכונית חשמלית בתנאי השוק הקיימים, ו-70% יעשו זאת אם המחיר של המכוניות החשמליות יהיה זהה למחיר של הרכבים מונעי בנזין או דיזל.
הדו"ח מציין כי השוואת מחירי רכב חשמלי לאלה של הרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, תלויה בירידת עלויות הסוללות ובמדיניות הממשלה, מדיניות אשר נמצאה כקריטית במקומות שונים בעולם להצלחת החדירה של מכוניות חשמליות לשוק, מדיניות שנכון להיום לא מעודדת מספיק לרכוש רכב חשמלי באוסטרליה.
נושא הרכב החשמלי לא נמצא גבוה בסדר העדיפויות של הממשלה הפדרלית הנוכחית אשר חזרה לשלטון בבחירות האחרונות, והיא הצהירה שהיא לא תפרסם את מדיניותה לגבי מכוניות חשמליות לפני אמצע 2020. כמו כן ראש הממשלה סקוט מוריסון עצמו יצא בהצהרות כנגד הרכב החשמלי. לעומת זאת בניגוד לממשל המרכזי, המדינות המרכיבות את אוסטרליה מגלות יותר תמיכה באימוץ מכוניות חשמליות, אף על פי שאף אחת מהן לא מציעה תמריצים כספיים ללקוחות, אלא משקיעות בתשתיות תומכות.
עד ל-2019 אוסטרליה הציגה נותני מכירות נמוכים יחסית של מכוניות חשמליות, כשבשנת 2018 נמכרו רק 2,221 מכוניות לא כולל דגמי טסלה. עם זאת, ניתן לראות שינוי במגמה, כשבמחצית הראשונה של 2019 מכירות הרכב החשמלי היו גבוהות ב-90% מכל המכירות בשנת 2018 כולה.
משלוחי טסלה מודל 3 החלו בתחילת ספטמבר. אף על פי שאין עדיין נתוני מכירות חד משמעיים, צוות המשלוחים של טסלה מסר ל- techAU כי החברה עובדת על "אלפי" הזמנות, כשהדיווחים מדברים על 2,414 מכוניות, מה שיעמיד את טסלה דגם 3 בעשירייה הראשונה, ואולי אפילו החמישייה המובילה של המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר באוסטרליה בחודש ספטמבר.