fbpx

לרגל הדקאר: אאודי Q8 אי-טרון יורד לשטח

אאודי מציגה גרסת שטח חדשה של רכב הפנאי החשמלי שלה לרגל המהדורה ה-46 של הראלי הקשה בעולם.

בעבור רוב אזרחי העולם, חודש ינואר מסמל את כניסתה של השנה החדשה – אבל יש כאלו שבעבורם הספירה המפורסמת לאחור היא רק האירוע המשני – בקרב חובבי המוטוריקה בכלל והשטח בפרט חודש ינואר מסמל את חזרתו של ראלי דקאר, מרוץ השטח הקשה בעולם, שיתקיים השנה במהדורה ה-46 שלו.

בשנים האחרונות משולבים יותר ויותר רכבים חשמליים בדקאר כשמעבר לאתגר הספורטיבי, משתמשים בו היצרנים כדי לבחון את הרכבים החשמליים שלהם בתנאים הקשים ביותר והשנה, 46 שנים מאז הדקאר הראשון (שהיה מוכר אז בשם פריז-דקאר) יתקיים במקביל למרוץ הראשי בו לוקחים חלק מאות רכבי שטח, משאיות, אופנועים וטרקטורונים גם אירוע נפרד לרכבים חשמליים, רכבים העושים שימוש במנועי מימן ורכבים היברידיים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

במסגרת משימה 1000 (Mission 1000) יצאו עשרת הרכבים שיקחו חלק באתגר לסטייג' אחד ארוך של 1000 ק"מ, במשך כל ימי המרוץ – אירוע זה מוגדר כאירוע לא-תחרותי כשהמטרה העיקרית היא להראות שגם רכבים העושים שימוש במקורות אנרגיה חלופיים מסוגלים לעמוד במשימה.

מי שגם מציינת את הראלי היא אאודי – שמציגה לכבוד המאורע גרסת שטח חדשה לדגם הבכיר במשפחת האי-טרון, ה-Q8 החשמלי.

אאודי Q8 אי-טרון בגרסת שטח לרגל הדקאר חוצה מכשול מים

האי-טרון Q8 דקאר אדישן מבוססת על הגרסה הבכירה במשפחה, ה-Q8 Advanced 55 e-tron quattro בשמה המלא, שמגיעה עם שני מנועים חשמליים, הספק של 400 כ"ס, מומנט של 67 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 ב-5.5 שניות.

האלמנט המרכזי שהופך את גרסת הדקאר של האאודי אי-טרון Q8 הם צמיגי הגארבר AT3 בהם הוא חמוש – אלו לא רק מספקים אחיזה טובה יותר בקרקע אלא גם מגביהים את מרווח הגחון של רכב הפנאי הפנאי החשמלי, שעומד על 20.6 ס"מ. באאודי מציינים כי בנסיעה במהירות גבוהה, ינמיך את עצמו האאודי אי-טרון Q8 בעד 15 מ"מ כדי לספק חוויית נהיגה טובה יותר. כיוון גובה מערכת המתלים נשלט בלחיצת כפתור דרך מסך התצוגה המרכזי של הרכב, כפי שאפשר לראות בסרטון.

ואם כבר הזכרנו את הסרטון – הוא מתחיל בכביש ועובר לשטח ולא במקרה – למרות השם המחייב, האאודי אי-טרון Q8 דקאר אדישן לא מיועד לכבוש דיונות, וגם באאודי אומרים כי מדובר ברכב פנאי חשמלי לשטח קל – כזה שלא מתיימר לכבוש את הדיונה אלא רק להביא אתכם עד אליה כדי שתוכלו לתפוס תמונה טובה של רכבי שטח "טהורים" כמו ה-RS Q e-tron, רכב הדקאר של אאודי שעושה שימוש במנועים חשמליים והופיע לראשונה בדקאר של שנת 2022 (מופיע בסרטון).

מחירו של האאודי אי-טרון Q8 דקאר אדישן צפוי לעמוד על כ-130,000 דולרים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button