fbpx

מסע אפריקני בטנדר חשמלי 

חברת קאביסה לקחת את הטנדר החשמלי רדאר RD6 מבית ג׳ילי למסע של 2,400 ק"מ מרואנדה לקניה.

מתוך 7 היבשות של כדור הארץ, אפריקה היא לא זו שעולה בדרך כלל בהקשר של רכב חשמלי. מרכזי הפעילות העיקריים הם בסין, אירופה וצפון אמריקה, אך נראה שגם ביבשת השנייה בגודלה בעולם דברים מתחילים לזוז. חברת קאביסה (Kabisa) מרואנדה היא One Stop Shop של רכב חשמלי, עוסקת במכירה, השכרה ושירות לרכבים חשמליים, פיתוח תשתית טעינה ועוד.

בחברת קאביסה מציעים ללקוחות שלל דגמים חשמליים, בעיקר סיניים. באתר של קאביסה אפשר למצוא את הוולינג מיני EV, הרכב החשמלי הזעיר, אחד מלהיטי המכירות של השוק הסיני, את ה-BYD סיגל, רכב מיני החשמלי, את הבאוג'ון יפ, ג'יפון מיני חשמלי, את ה-BYD סונג פלוס, רכב הפנאי החשמלי ואפילו רכב מסחרי חשמלי העונה לשם EV50.

המצטרף האחרון לליין הדגמים שמציעה החברה מרואנדה הוא רדאר RD6, טנדר חשמלי מבית ג'ילי. במדינות גדולות ביבשות כמו אפריקה מתאפיינות בדרך כלל באזורים פחות מפותחים מבמדינות מערביות ולא תמיד נמצא בהן דרכים סלולות – באזורים שכאלו יש לטנדרים חשיבות עליונה והם נפוצים גם בקרב נהגים פרטיים וגם בקרב עסקים, חברות וארגונים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בקאביסה חשבו שהדרך הראויה ביותר להציג ולהשיק את הרדאר RD6 תהיה במסע שימחיש את היכולות הגבוהות של הטנדר החשמלי – וזה בדיוק מה שהם עשו. 

ג'ילי הציגה את רדאר בשנת 2022 כמותג שתחתיו אמורים להחשף רכבי פנאי חשמליים. הרדאר RD6, שמתחרה בטנדרים חשמליים כמו פוטון אי-טונלנד, משווק בכמה גרסאות:

  • גרסת בסיס עם מנוע בהספק של 200 קילוואט (270 כ"ס) שמגיעה עם סוללה בנפח של 63 קוט"ש ומציעה טווח נסיעה של כ-400 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני. 
  • שתי גרסאות הנעה אחורית עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 270 כ"ס: אחת עם סוללה בנפח של 86 קוט"ש וטווח נסיעה של 550 ק"מ ואחת עם סוללה בנפח של 100 קוט"ש עם טווח צפוי של 630 ק"מ 
  • גרסת הנעה כפולה עם הספק של 400 קילוואט (536 כ"ס), כמעט 70 קג"מ, סוללה בנפח של 100 קוט"ש וטווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ.

הרדאר RD6 כולל ארגז באורך של 1,525 מ"מ, רוחב של 1,450 מ"מ, עומק של 540 מ"מ ו-1,200 ליטרים של שטחי אחסנה.

המסע יצא מהעיר קיגאלי, עיר הבירה של רואנדה עבר דרך אוגנדה, ניירובי, קנייה וחזרה לקיגאלי, סה"כ 2,400 ק"מ. לצד הדגמת היכולות של הרדאר RD6, לקאביסה הייתה מטרה נוספת ביציאה למסע – להראות שתשתית עמדות הטעינה לרכבים חשמליים במדינות הללו מתפתחת, מה שאולי יגרום לעוד לקוחות פוטנציאליים לעבור לרכב חשמלי.

טנדר חשמלי רדאר RD6 במסע באפריקה

הצוות נתקל בלא מעט תקלות שקשורות לתשתית הטעינה, אך היו גם נקודות אור, כמו עמדות הטעינה המהירה בניירובי, עיר הבירה של קניה ואחת הערים היותר מתקדמות ביבשת אפריקה.

"נסיעת הרכב החשמלי הראשונה אי פעם מקיגאלי לניירובי בטנדר רדאר RD6 הוכיחה שניידות חשמלית היא לא רק אפשרית אלא גם דרך יעילה לנסוע במזרח אפריקה. עם תשתית טעינה הולכת וגדלה וקהילה מחויבת של תומכים, העתיד של כלי רכב חשמליים באזור נראה מבטיח".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button