חברת ABB השוויצרית-שוודית הפועלת בתחום המכונות והרובוטיקה, מדגימה את יכולותיה בתחום ההנעה החשמלית עם משאית חשמלית חדשה אותה היא השיקה לצורך פיילוט במהלכו תבחן האפשרות להחלפת כל 11 משאיות הדיזל הנוכחיות של החברה ב-10 משאיות חשמליות עד שנת 2022.
ביוני האחרון חשפה החברה בברן בירת שוויץ את המשאית החשמלית החדשה שלה, משאית במשקל של 25 טון, אשר נבנתה בשיתוף פעולה עם E-Force, ועושה שימוש ברכיבי הנעה חשמליים מתוצרת ABB. במקביל לצרכים הפנימיים של התאגיד השוויצרי, ישנה כוונה מצד ABB למכור רכיבים וטכנולוגיה ליצרני רכב אחרים.
המשאית החשמלית אשר מהירותה מוגבלת ל- 85 קמ"ש, מצוידת בסוללה בקיבולת של 310KWH, המזינה מנוע חשמלי בהספק של 482 כ"ס ומומנט של 275 קג"מ, המעניק לה טווח נסיעה של 300 ק"מ בין טעינות. הזמן שלוקח לטעון את הסוללה במלואה עומד על כ-6 שעות בעזרת מטען "איטי" מסוג AC בעצמה של 50KW.
למרות שצרכי החברה הם מסלולים קבועים שלא עולים נכון להיום על 235 ק"מ, טווח זה מספיק בהחלט. יחד עם זאת החברה הודיעה כי במידה ויתעורר צורך להגדלת טווח הנסיעה, הדבר יתאפשר בזכות שימוש בסוללה גדולה יותר, מה שיגדיל את הטווח ל-500 ק"מ.
לטענת החברה המהלך יחסוך פליטה של 400 טון פחמן בכל שנה מבלי להגדיל את הוצאות החברה על צרכי שינוע מטענים, כשהראשון מבינהם הוא רכב המרוץ של החברה המשתתף בפורמולה E, מרוץ מכוניות במתכונת הפורמולה 1, אך בניגוד אליו מתקיים על טהרת החשמל בלבד.