נעשה סדר רגע עבור מי שלא מעודכן ולא מבין מה קורה כאן: כמו לא מעט יצרניות רכב אחריות, טויוטה וסובארו משתפות פעולה גם כן. למרות שמדובר בשתי חברות שמתחרות אחת בשנייה, לפעמים הצורך לשת"פ עולה על חשיבות התחרות. בענף הרכבים החשמליים השת"פ הזה בין שתי הענקיות היפניות בא לידי ביטוי בצמד דגמים כמעט זהה – טויוטה bZ4X והסובארו סולטרה, שניהם רכבי פנאי חשמליים שנמכרים גם בישראל – יותר הטויוטה, פחות הסובארו.
בחודש אפריל השנה חשפו בסובארו את הטריילסיקר (TrailSeeker), רכב פנאי חשמלי חדש, הגרסה החשמלית של הסובארו אאוטבק הפופולרי, וכעת אנחנו מציגים בפניכם את אחיו התאום מבית טויוטה – הכירו את טויוטה bZ וודלנד (Woodland).
אבל האמת היא שהטויוטה bZ וודלנד הוא קצת פחות אח תאום של הסובארו טריילסיקר – לפחות בכל מה שקשור לעיצוב החיצוני. בניגוד לסובארו סולטרה והטויוטה bZ4x שהיו ממש תאומים (אולי למעט שינויים קלים במראה החיצוני), הטויוטה bZ וודלנד נראה די שונה מהסובארו טריילסיקר.
ה-bZ וודלנד גדול יותר מה-bZ הרגיל, למרות ששניהם יושבים על אותה פלטפורמת e-TNGA, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים. ה-bZ וודלנד מגיע מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 375 כ"ס – גרסת הנעה כפולה בלבד, ללא גרסת הנעה אחורית. הסוללה בנפח 74.4 קוט"ש מפיקה טווח נסיעה של קצת יותר מ-400 ק"מ על פי תקן EPA – תקן המדידה האמריקני, וזמן הטעינה עומד על כחצי שעה מ-10% ל-80% סוללה.
בגזרת השטח מציע טויוטה bZ וודלנד מרווח גחון של 21 ס"מ, מערכת ה-X-MODE (שמגיעה מרכבי סובארו) שמנהלת בין השאר את האחיזה בין הצמיגים על פי תנאי השטח עם פיצ'ר ה-Grip Control, צמיגי שטח אופציונאליים ועוד ובגזרת היעילות יש לנו יכולת גרירה של משקל של יותר מ-1.5 טונות.
בפנים, הטויוטה bZ וודלנד דווקא די מזכיר את הסובארו טריילסיקר, עם הגה זהה (רק עם לוגו אחר) ומסך תצוגה מרכזי בגודל 14 אינץ'.
הטויוטה bZ וודלנד מצטרף לליין רכבי הפנאי החשמליים של טויוטה, שכולל כעת 3 דגמים: טויוטה bZ, טויוטה CH-R והמצטרף החדש למשפחה.



