
אוטו-חן מקבוצת בליליוס משיקה טנדר חשמלי מבית מקסוס – מקסוס הוא מותג רכב שנמצא בבעלות יצרנית הרכבים SAIC הסינית (שמחזיקה במותגים נוספים, כגון MG), עם היצע של דגמים פרטיים ומסחריים, שחלקם משווקים גם בישראל.
הטנדר שמגיע אלינו, מקסוס eTerron 9, נחשף לראשונה לפני שנה, במטרה להכנס לשוק האירופאי (ובכך גם לשוק הישראל שמתבסס רבות על התקינה האירופאית), ועבר גם את מבחני הריסוק האירופאים עם ציון של 5 כוכבי בטיחות. הטנדר מצויד בסוללה גדולה, הנעה כפולה, כושר העמסה של עד 650 ק״ג וכושר גרירה של 3.5 טון.
אוטו חן משווקת את הדגם בשתי רמות גימור, לקשרי ופרימיום, שתיהן מציעות רשימת אבזור נדיבה, במחיר התחלתי של 289,990 ש״ח (כולל מע״מ).
סוללה, טווח, הנעה

שתי רמות הגימור מצוידות בסוללה של 102 קוט״ש, עם טווח נסיעה מוצהר של 432 ק״מ. טווח הנסיעה בפועל תלוי בין היתר גם במשקל ההעמסה. במשקלים. נמוכים הרכב צפוי לספק טווח נסיעה ריאלי של 350-380 ק״מ לטעינה, בהעמסה מלאה של הארגז הטווח צפוי לנוע באיזור ה-300 ק״מ לטעינה.
לדגם טעינה מהירה בהספק של 115 קילוואט, המאפשרת להטעין את הרכב מ-10 ל-80% ב-42 דקות, או לחלופין לקבל עוד 100 ק״מ של טווח ב-15 דקות של טעינה.
ל-eTerron 9 הנעה כפולה בהספק כולל של 442 כ״ס עם מומנט של 71.4 קג״מ, יכולת תאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-5.8 שניות ומהירות מקסימלית של 190 קמ״ש.
בנוסף הדגם תומך ב-V2L, פונקציונליות המאפשרת לספק חשמל למכשירים חיצוניים – לרכב יש שני שקעי (220 וולט) בארגז ועוד שני שקעים נוספים בתא המטען הקדמי, באמצעותם ניתן להטעין מכשירים או לספק חשמל לכלי עבודה בשטח.
פנים הרכב ואבזור

הטנדר של מקסוס מציע אבזור עשיר מאוד, כבר ברמת הכניסה – לקשרי, הדגם מצויד במסך מולטימדיה 12.3״ עם תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים בגודל 12.3״, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, אוורור למושב הנהג וחימום לכלל המושבים, ריפודי עור טבעוני, חימום להגה, בקרת אקלים דו-איזורית ופתח יציאת מיזוג אחורי, ושלט המאפשר פתיחה וסגירת תא מטען קדמי ופתיחת הארגז.
רמת גימור פרימיום מוסיפה בין היתר מושבי עור, גג פנורמי נפתח עם תריס חשמלי, פסי נשיאה על הגג, מערכת שמע ממותגת של JBL עם 8 רמקולים, אפשרות הנמכת ארגז, מסגרת חלונות אחוריים וידיות בגימור שחור מבריק, מתלי אוויר וצמיגי All Terrain.

בגזרת הבטיחות הטנדר מצויד בין היתר ב-7 כריות אוויר, איזופיקס, חיישני חגורות בטיחות לכל המושבים, מצלמה היקפית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, מערכת להתרעה על השארת ילדים ברכב, ועוד. עם דירוג אבזור בטיחות של 7 מתוך 8.
ארגז ותאי מטען
למקסוס eTerron 9 ארגז באורך 1,561 מ״מ, רוחב 1,500 מ״מ וגובה 535 מ״מ, בנוסף לתא מטען קדמי גדול בנפח 236 ליטרים. משקל ההעמסה המירבי עומד על 650 ק״מ ברמת גימור לקשרי ו-620 ק״ג ברמת גימור פרימיום. בנוסף לטנדר כושר גרירה של 3.5 טון (נגרר עם בלמים) ו-750 ק״ג לנגרר ללא בלמים.
עלויות אחזקה וטעינה
טעינה מלאה של הדגם מעמדת טעינה ביתית תעלה באיזור ה-65 שקלים, לפי טווח נסיעה של 350-380 ק״מ מדובר על עלות של כ-18 אג׳ לק״מ. לצורך השוואה בטנדר דיזל מקביל עלות הדלק לקילומטר עומדת על 80 אג׳ – בנסיעה של 30 אלף קילומטרים בשנה צריכה זו מתרגמת ל-5,400 ש״ח של טעינה של טנדר חשמלי, לעומת 24,000 ש״ח תדלוק דיזל – חסכון של כ-18,600 ש״ח בשנה.
ל-eTerron 9 אחריות של 5 שנים או 160,000 ק”מ (המוקדם מביניהם) יחד עם אחריות מורחבת לסוללה של 8 שנים או 200,000 ק”מ. מרווח הטיפולים של הרכב הוא כל 30,000 ק"מ או שנתיים.
מחירים
- מקסוס eTerron 9 רמת גימור לקשרי – החל מ-289,990 ש״ח.
- מקסוס eTerron 9 רמת גימור פרימיום – החל מ-309,990 ש״ח.
המחירים כוללים מע״מ ואינם כוללים אגרת רישוי.
(צילום תמונות בישראל: רונן טופלברג, צילום תמונות פנים הרכב: יצרן)