
ה-iX3 המקורי של ב.מ.וו, שנחשף לראשונה ב-2018 בתערוכת הרכב של בייג׳ינג, היה רחוק מלהיות רכב חשמלי מודרני – זו הייתה הגרסה "מחושמלת" של הב.מ.וו X3 עם מנוע הבעירה פנימית, ולא רכב חשמלי שנבנה על פלטפורמה ייעודית. בגדול זה הרגיש ש-ב.מ.וו חיפשה איזה פתרון מהיר כדי להציע את אחד מהדגמים הכי פופולריים שלה גם בגרסה חשמלית.
מאז שהחל הייצור של ה-iX3 המקורי בשנת 2020 ועד עתה עברו כבר יותר מחמש שנים, וכעת ב.מ.וו מציגה את ה-iX3 החדש, עם עיצוב חיצוני חדש לחלוטין (שנראה הרבה יותר טוב ועם הרבה יותר אופי מקודמו, אם יורשה לנו להוסיף) בשפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו ועם פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים – כמו שצריך.
בקיצור – מדובר ברכב חדש ושונה לגמרי מהדגם היוצא.
כשב.מ.וו רוצים להודיע לעולם שהם עושים שינוי משמעותי, הם משתמשים בביטוי הגרמני Neue Klasse, דור חדש בעברית. הפעם הראשונה בה השתמשו הגרמנים בביטוי הזה היה בשנת 1960, לקראת הצגתם של כמה דגמי סדאן ספורטיביים ודגמי ספורט-קופה וכעת הם שולפים את המונח הוותיק שוב ומצמידים אותו לשפת העיצוב והפלטפורמה החדשה והמתקדמת שיאפיינו את הדגמים החשמליים של ב.מ.וו (וגם את הלא-חשמליים) שיחשפו מעתה והלאה, כשה-iX3 הוא כאמור הראשון שבהם.
ב.מ.וו iX3 ישן מול חדש
כמה מילים על ההבדלים בין הדגם היוצא לדגם הנכנס של הב.מ.וו iX3 – בנוסף לעובדה שהדגם החדש עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, בעוד שהישן היווה גרסה מוסבת של רכב בעל מנוע בעירה פנימית לרכב חשמלי, כנראה ההבדל המרכזי בין שני הדגמים שמשפיע ישירות על רוב האלמנטים בו, יש גם עיצוב חדש לחלוטין, סוללה גדולה יותר – 74 קוט"ש בדגם היוצא מול 108.7 קוט"ש בדגם הנכנס, טעינה מהירה יותר באופן משמעותי הודות לארכיטקטורת ה-800V, הרבה יותר פיצ'רים טכנולוגיים ומערכות בטיחות מתקדמות, עלייה בבסיס הגלגלים בדגם הנכנס (2,897 מ"מ) מול הדגם היוצא (2,864 מ"מ) והרשימה עוד ארוכה.

ה-iX3 החדש צפוי להיות זמין בכמה גרסאות, וכמו שקורה בלא מעט פעמים בחשיפות של רכבים חדשים, הגרסה הראשונה שהוצגה היא גרסת ה-xDRIVE, גרסת ההנעה הכפולה. בהמשך, צפויות להצטרף לגרסה זו גם גרסאות הנעה אחורית.
ה-ב.מ.וו iX3 עושה כאמור שימוש בשני מנועים חשמליים, עם הספק משולב של 469 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות – לא שזה כבר כזה משנה, רק נגיד שזה הרבה יותר מהיר מה-6.8 שניות של הדגם היוצא. המנועים החשמליים של ה-iX3 מפותחים ומיוצרים על ידי ב.מ.וו בעצמה, שוטענת שהם יעילים ב-40%, קלים ב-10% ושעלות הייצור שלהם זולה ב-20% ביחס למנועים חשמליים קודמים.

רכב הפנאי החשמלי החדש של ב.מ.וו מציע נתוני טווח נסיעה מרשימים – עד 805 ק"מ בין טעינה לטעינה. אמנם מדובר על טווח שנמדד בתקן WLTP האירופאי שלא משקף את תנאי הנסיעה האמיתיים, אבל גם בתנאים ריאליים הדגם צפוי לספק טווח נסיעה גבוה מאוד.
הספק הטעינה המירבי של 400 קילוואט מרשים גם כן, ואם עד עתה התלהבנו מ-350 קילוואט, נראה שאפשר להתחיל להתרגל למספרים גדולים יותר – בעמדת טעינה מתאימה, תוכל סוללת הב.מ.וו iX3 לקבל תוספת טווח של 372 ק"מ בתוך 10 דקות בלבד של טעינה ומ-10% ל-80% בתוך כ-20 דקות בלבד.

ה-iX3 של ב.מ.וו מסמל עידן חדש בעבור יצרנית הרכב מגרמניה לא רק מבחינת מראה חיצוני, אלא מבחינת איך הרכב מתוכנן ובנוי – ב.מ.וו מצטרפת ליצרניות רכב אחרות שמצמצמות את סך כל המערכות של הרכב ומחליפות אותן במספר מחשבים מועטים – 4 מחשבי על, במקרה של ה-iX3, אבל חזקים הרבה יותר, שמנהלים את כל האופרציה – Heart Of Joy, קוראים לזה הגרמנים.
״ה-Neue Klasse הוא הפרויקט העתידני הגדול ביותר שלנו, והוא מסמן קפיצה עצומה קדימה מבחינת טכנולוגיות, חוויית נהיגה ועיצוב. כמעט הכול בו חדש, אך בו-בזמן הוא מגלם את מהות ה-BMW יותר מאי פעם. כל קו המוצרים שלנו ייהנה מהחדשנות של ה-Neue Klasse – ללא קשר לטכנולוגיית ההנעה.״ אומר אוליבר ציפסה, יו״ר ב.מ.וו.
ה-iX3 החדש ייוצר בהונגריה, במפעל של ב.מ.וו בעיר דברצן (כמה מרענן לראות רכב חשמלי חדש שלא מוצג קודם לשוק הסיני, הא?) כדגם 2026. מחיר גרסת ה-xDRIVE עומד על כ-70,000 אירו באירופה, כשבעתיד צפויות כאמור להצטרף גם גרסאות זולות יותר. ה-iX3 החדש צפוי להגיע לישראל באמצע השנה הבאה.