טסלה משיקה את המודל Y עם 6 מקומות ישיבה

טסלה מודל Y החדש זוכה לגרסה מוגדלת עם שני מושבי קפטן באמצע וספסל מושבים מאחורה - טסלה מודל Y לארג'. אבל אתם לא תוכלו לקנות אותה, לפחות לא בתקופה הקרובה.

בחודש יוני האחרון דיווחנו שבטסלה עובדים על גרסת מוגדלת של טסלה מודל Y, וכעת גרסה זו נחשפת באופן רשמי על ידי יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית. המודל Y לארג׳ (L) נחשפה בסין, שם היא מיועדת להיות משווקת, לפחות בהתחלה.

ב-2019 חשפה טסלה את המודל Y עם 7 מקומות ישיבה, אך גרסה זו לא הגיעה לישראל מעולם ונמכרה בעיקר בארה"ב, אירופה (מסוף 2024) וסין כמובן. 

הטסלה מודל Y לארג' מציעה 2 מושבי "קפטן" אמצעיים (מושב נפרד לכל נוסע במקום ספסל מושבים מחוברים), בסיס גלגלים שגדל למעל ל-3 מטרים (3,040 מ"מ) מ-2,890 מ"מ ואורך שגדל לכמעט 5 מטרים (4,976 מ"מ) מ-4,790 מ"מ, מה שאומר שתא הנוסעים של המודל YL בעל 6 מקומות הישיבה צפוי להיות מרווח יותר מזה של המודל Y בגרסאות ה-5 מקומות – די הגיוני בסה"כ.

כנראה שתא המטען של המודל YL די קטן, כי בטסלה מפרסמים את הנתונים של תא המטען כששתי שורות המושבים (האמצעית והאחורית) מקופלים – אז מתקבל נפח של 2,539 ליטר בהשוואה ל-2,041 ליטרים בלבד בגרסאות ה-5 מושבים, תוספת משמעותית שמתקבלת הודות להארכת הרכב.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לצד תוספת הגודל והמושבים, הטסלה מודל YL מציגה עוד כמה שדרוגים: כל ששת המושבים ברכב מגיעים עם חימום מובנה, כשמושב הנהג, הנוסע לצידו ושני מושבי הקפטן בשורה האמצעית מגיעים גם עם אוורור. למושבי הקפטן האמצעיים גם משענות ידיים חשמליות ויש פתחי מיזוג אוויר ליושבים באמצע וליושבים מאחורה.

מושבי הקפטן האמצעיים של הטסלה מודל YL ניתנים להזזה על מנת לאפשר יציאה קלה מהרכב ליושבי השורה האחורית, שאגב בטסלה מבטיחים שהיא יכולה לאכלס בנוחות גם אנשים בוגרים – אך אנחנו יודעים שזהו עקב אכילס של מכוניות פנאי עם מעל ל-5 מקומות ישיבה.

מבט צד קדמי על טסלה מודל Y 6 מקומות ישיבה בצבע שחור

הטסלה מודל YL כבדה יותר מגרסאות ה-5 מקומות של רכב הפנאי החשמלי, מה שגורם לה להיות מעט יותר איטית בהאצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 4.5 שניות לעומת 4.3 שניות בגרסה כפולת ההנעה מצד אחד, ומצד שני לקבל טיפול במערכת המתלים על מנת לוודא שתוספת המשקל לא תפגע באיכות הנסיעה. למרות העלייה במשקל, גרסת ה-6 מושבים (שמגיעה עם אותה סוללת 85 קוט"ש כמו גרסת ההנעה הכפולה 5 מושבים) לא מאבדת טווח נסיעה – כ-586 ק"מ על פי תקן WLTP האירופאי שמתורגמים לקצת פחות מ-500 ק"מ טווח בתנאים ריאליים.

מחיר הגרסה החדשה עם 6 מקומות הישיבה שווה לכ-40,000 אירו, כמה אלפים בודדים יותר מגרסת הטווח הארוך כפולת ההנעה בתצורת 5 מושבים – תוספת לא מאוד גדולה במחיר ביחס למה שמקבלים, בעבור מי שזקוק לרכב פנאי חשמלי עם יותר מ-5 מקומות ישיבה. בישראל מחיר גרסת הלונג ריינג׳ עם הנעה כפולה עומד על 287,326 ש״ח.

עם ירידות של כ-13% במסירות רכבים חדשים ברבעון השני של שנת 2025 בהשוואה לרבעון השני אשתקד (384,122 רכבים חדשים לעומת 443,956 רכבים חדשים, הפרש של כמעט 60,000 רכבים) המצב של טסלה לא מאיר פנים, בלשון המעטה, ואין ספק שהם חייבים כל מסירה ומסירה, ושכל חשיפה של דגם או גרסה חדשה, היא בעלת חשיבות עליונה.

האם נראה את גרסה זו מגיעה גם לישראל? יש לה את הפוטנציאל להפוך להצלחה ולהכנס לסגמנט פופולארי (של רכבי 6-7 מקומות), שיש בו מיעוט דגמים חשמליים בישראל.

אם אתם מעוניינים ברכבים שמתאימים למשפחות גדולות, מוזמנים לקפוץ למדריך של רכב חשמלי 7 מקומות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button